2022-05-03, 22:48
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Om snuskofilen jobbar med barn är det väl en sak. Men låt oss säga att snubben jobbar på något jävla kontor eller asfaltsläggare, på vilket sätt gagnar det barn och hans egna utveckling mot normalitet att sitta hemma hela dagarna som en idiot?

Som sagt, jag kan bara se det som ett agerande i hämndsyfte. Totalt bajsdött.
Exakt, jag gjorde det tillägget nu i mitt förra inlägg.
Citera
2022-05-03, 22:48
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
En bra frågeställning. Risken är ju att det blir kontraproduktivt när en arbetslös gädda får ännu mer tid över till att runka och chatta.
Ja, det är ju givetvis absurt och Dumpen illustrerade det själva utmärkt väl med återblicken på MorgonGäddan.

Han hade ju trots vissa "begränsningar" ändå ett jobb, men nu är han bedömd som olämplig att ens diska och kan istället ägna sig åt sin "hobby" dygnet runt. Dessutom försörjd/sponsrad av andra.

Ska även Kent bli heltids-gädda för att alla ska bli nöjda?
Citera
2022-05-03, 22:54
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Ja, det är ju givetvis absurt och Dumpen illustrerade det själva utmärkt väl med återblicken på MorgonGäddan.

Han hade ju trots vissa begränsningar ändå ett jobb, men nu är han bedömd som olämplig att ens diska och kan istället ägna sig åt sin "hobby" dygnet runt. Dessutom försörjd/sponsrad av andra.

I en del fall tror jag att Dumpen tyvärr riskerar att skapa en framtida gärningsman av någon vars utveckling istället går mer mot det abnorma i och med Dumpens fanatiska agerande.

Det är bra exempel på att det finns risker då outbildade och oproffesionella håller på med sådana här aktiviteter. Jag tror inte att en enda etablerad och utbildad aktör skulle tro att en presumtiv pedofil på allvar skulle bli mindre farlig av att gå runt resten av livet arbetslös. Det är så intellektuellt depraverat tänkande att man nästan kräks.
Citera
2022-05-03, 22:56
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Absolut. En presentation av en chatt, givetvis med censurerade snuskbilder. Sedan konfrontation med gäddan maskad. Arbetsplats och familj kan kontaktas ändå.

Föressten, det där med att arbetsplatsen måste kontaktas till vilket pris som helst (alltså även då personen inte ens jobbar med barn) i syfte att göra gäddan arbetslös, på vilket sätt räddar det barn och gagnar samhället att en person blir helt isolerad och istället blir bidragstagare och därmed bara blir en belastning för samhället? 🤨

Jag ser det som att den där fanatiska hungern som Dumpen har efter att göra gäddor arbetslösa, det leder väl inte till något vettigt i längden? 🤔 Vad fan är liksom själva poängen med det, förutom ren jävla hämnd? 😒

Kallas för shaming. Att få gäddorna och potentiella gäddor att tänka sig för innan de försöker ge sig på barn igen.

Vanligt maktmedel. Om gäddorna inte pysslat med saker som arbetsgivarna ser som totalt förtroenderaserande så skulle inte detta vara ett problem.

Jag tycker de ska fortsätta med uthämtningarna totalt. Förstör deras liv så som de vill förstöra barns liv. Om inte annat bör omgivning/arbetsplatser osv varnas för pedofiler.

Hur kontrollerar man någon utan empati? Straff är det enda som funkar, eftersom det drabbar den empatilöses person. Först då agerar den.
Citera
2022-05-03, 23:02
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:

Han hade ju trots vissa "begränsningar" ändå ett jobb, men nu är han bedömd som olämplig att ens diska och kan istället ägna sig åt sin "hobby" dygnet runt. Dessutom försörjd/sponsrad av andra.

Ska även Kent bli heltids-gädda för att alla ska bli nöjda?
Det kan bli en svår nöt att knäcka. Men det viktigaste preventiva arbetet är nog att fortsätta jobba stenhårt på andra sidan, dvs barnets och föräldrarnas sida. Med tidig upplysning och utbildning i skolor, i familjen, och idrottsföreningar m.m. om integritet och faror på internet och t.ex. aldrig dela olämpliga bilder på sig själv med andra, oavsett om mottagaren är känd eller okänd.
Citera
2022-05-03, 23:03
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
I en del fall tror jag att Dumpen tyvärr riskerar att skapa en framtida gärningsman av någon vars utveckling istället går mer mot det abnorma i och med Dumpens fanatiska agerande.

Det är bra exempel på att det finns risker då outbildade och oproffesionella håller på med sådana här aktiviteter. Jag tror inte att en enda etablerad och utbildad aktör skulle tro att en presumtiv pedofil på allvar skulle bli mindre farlig av att gå runt resten av livet arbetslös. Det är så intellektuellt depraverat tänkande att man nästan kräks.
Nej, som sagt, någonstans är det ju fullkomligt aburt att ha arbetslöshet/sysslolöshet/isolering som ett uttalat mål.

- Någon ägnar sig åt <klandervärd handling> men kan trots allt sköta ett jobb vid sidan om.
- Om vi gör "någon" arbetslös så kommer summan av <klandervärd handling> i samhället att minska.

<klandervärd handling> kan nu vara drogmissbruk, barnaga, prostitution, snatteri, fyllekörning osv ...
Citera
2022-05-03, 23:07
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Nej, som sagt, någonstans är det ju fullkomligt aburt att ha arbetslöshet/sysslolöshet/isolering som ett uttalat mål.

- Någon ägnar sig åt <klandervärd handling> men kan trots allt sköta ett jobb vid sidan om.
- Om vi gör "någon" arbetslös så kommer summan av <klandervärd handling> i samhället att minska.

<klandervärd handling> kan nu vara drogmissbruk, barnaga, prostitution, snatteri, fyllekörning osv ...

Är ju också en jävla blandning av folk dom hänger ut. Allt från högutbildade kontorister som vill knulla femåringar till blattar som chattat med en 14-åring som han inte ens verkar ha begripit språket. Även personer som är klart efterblivna. Alla skall till vilket pris som helst förlora jobbet.

Alla är ju peddos.... 😜

En 80-åring som vill våldta ett spädbarn på BB eller en 20-åring som tycker att en 14-åring är sexig, båda är peddos... Inga nyanser här inte. 😀
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-05-03 kl. 23:11.
Citera
2022-05-03, 23:16
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Kallas för shaming. Att få gäddorna och potentiella gäddor att tänka sig för innan de försöker ge sig på barn igen.

Vanligt maktmedel. Om gäddorna inte pysslat med saker som arbetsgivarna ser som totalt förtroenderaserande så skulle inte detta vara ett problem.

Jag tycker de ska fortsätta med uthämtningarna totalt. Förstör deras liv så som de vill förstöra barns liv. Om inte annat bör omgivning/arbetsplatser osv varnas för pedofiler.

Hur kontrollerar man någon utan empati? Straff är det enda som funkar, eftersom det drabbar den empatilöses person. Först då agerar den.
Kruxet är väl, om man ska upprepa samma argument som ältats tidigare i tråden, att precis samma "preventions-argument" kan tillämpas på precis vad som helst.

- Vi skjuter alla rattfyllon på plats (eller i alla fall efter blodprovet).

- Gillar man inte att bli skjuten så är lösningen otroligt enkel: Kör inte rattfull!

- Om anhöriga har invändningar så kan de rikta sin vrede mot rattfyllot. Dessutom ska de vara tacksamma att de slipper bo tillsammans med en tickande bomb som kan lemlästa tredje person när som helst.

- Dessutom kommer inte så många att bli skjutna i slutändan. Folk anpassar sig så fort de fattat vad som gäller.
Citera
2022-05-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Det finns två 2forty2 med snarlika namn. Det som anges som säljare av kläderna är inte momsregistrerad. De bedriver olaglig verksamhet.

Nä, var inget skumrask med Patrik som jag trodde. Någon skrev att han låg i tvist med Swedbank. Tänkte om det fanns något samband. Att han får in konstiga pengar på kontot eller så. Men så var det inte.

En vanlig tvist bara. Banken påstår en sak och Patrik en annan. Ingen aning om vem som har rätt. I vilket fall är det inga jättebelopp och inte relaterat till Dumpen. Annat än att han säkert vill få snurr på föreläsningarna då.

Ok. Vet man om det bokats in några föreläsningar i skolor etc? Hoppas på det men dom är ju inte helt rumsrena samt att skolelever då kommer ta del av runkvideos. Sara försökte förklara den aspekten i det inspelade samtalet men jag tror inte nån riktigt förstod. Dumpen har iofs stenhård ålderskontroll. Ändamålen helgar medlen typ och det är ett nödvändigt ont som vi får leva med.

Hur mycket kostar en föreläsning med herrskapet? 4000 kr för två tim inkl käk i skolmatsalen är väl rimligt.
Citera
2022-05-03, 23:29
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ok. Vet man om det bokats in några föreläsningar i skolor etc? Hoppas på det men dom är ju inte helt rumsrena samt att skolelever då kommer ta del av runkvideos. Sara försökte förklara den aspekten i det inspelade samtalet men jag tror inte nån riktigt förstod. Dumpen har iofs stenhård ålderskontroll. Ändamålen helgar medlen typ och det är ett nödvändigt ont som vi får leva med.

Hur mycket kostar en föreläsning med herrskapet? 4000 kr för två tim inkl käk i skolmatsalen är väl rimligt.

Jag tror absolut att onanifilmer och penisbilder kommer att bli stående inslag på deras föredrag och föreläsningar. Det är en stor del av Dumpen och kommer utan tvekan att bli populärt.

Tills dess har de nog till din glädje börjat med konfrontationer ute i den heta förorten, då kommer nog ännu fler intressanta delar att visas, vad sägs om tex gatustrider mellan Dumpen och ilskna blattar i Rinkeby och Tensta?
Citera
2022-05-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag tolkar inlägget om att hitta på 5 minuter som en ren information till dig om det finns mängder med människor på detta forum som faktiskt kan hitta dina släktingar, deras barn , skola och fotbollsklubb och att man därför inte ska lägga ut en massa information om man inte vill att någon ska hitta personer

Det var inte ren information, i inlägget innan det så frågar han om namnet på fotbollsklubben som barnet spelar i. Det var efter det att jag skrev att jag inte ger ut det på Flashback bland anonyma, och speciellt inte när ni menar att det finns pedofiler som läser tråden, och det var då han skrev att han kan hitta barnet på 5 minuter om han vill.
Citera
2022-05-04, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Tråden spårade redan efter s. 10, det är samma cirkelargument som dyker upp sida upp sida ner fast med andra ord. Även om regel 0.10 gäller här så utgör 95% av tråden någon form av blogg eller spel där man ska försöka kringgå reglerna och identifiera "gäddorna".

Det finns uppenbarligen vissa personer som sitter på ett par konton; typiska "whiteknights" som dyrkar dumpens arbetare, likt en kult och alla som inte håller med om deras ideologi eller syn på arbetet är själva pedofiler. Dessa borde istället visa sin uppskattning genom att donera, men de vågar de inte utan föreslår istället en gemensam "flashback" insamling för att deras Swish donationer på 20kr känns oseriösa. Du märker snabbt vilka dessa användare är då någon "fiskare" skriver i tråden, då är de helt starstruck och måste snabbt citera och berömma sina idoler, de för även statistik på vilka "gäddorna" har som vänner på Facebook, hur många syskon de har och skulle inte förvåna mig om de skickar meddelanden till anhöriga, helt otroligt att det finns så många sinnessjuka människor i denna tråden på Flashback

Kunde inte sagt det bättre sjäv. Hela dumpens arbetslag hänger här för att fördumma diskussionerna och dunka varandra i ryggen i sin iver att lovorda sitt eget arbete. Dessa personer livnär sig på positiv beröm likt en fetknopp som livnär sig på choklad. Det är tydligt att dem är upprörda över att det på flashback tillåts kritiska inlägg till deras metoder som inte censureras bort som på dumpens egen sida.
Senast redigerad av zeroday 2022-05-04 kl. 05:47. Anledning: Tog bort citering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in