2022-05-03, 15:46
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Nu är det ju väldigt få män som har detta "överflöd", framförallt i dagens samhälle. Det är kvinnans marknad, 33 bast eller inte. Dessutom mansöverskott på det, och kvinnor nöjer sig hellre med att dela på ett bättre kap med fler kvinnor. Känns snarare som dessa toffelhjältar är fler idag än för 30,40,50 år sedan. Tror mycket att antingen har man det eller inte, kan läsa böcker likt game men Axel kommer med största sannolikhet aldrig bli någon stor womanizer, han lär väl dock hitta någon ska småningom han kan stadga sig med som han är mer kompatibel med. Säger inte automatiskt emot mycket av det du säger, ligger en del i det, men låter lättare än vad det är. Sedan finns det ju faktiskt relationer som är hyfsat jämställda också, man behöver inte vara antingen undfallande till max eller alfahanne, de flesta ligger någonstans emellan och funkar gott nog.

Enligt mig har de flesta män detta överflöd, eller iaf potentialen till detta överflöd, de måste bara fatta detta själva.
Det räcker med att en man beter sig som att han har överflöd för att fånga kvinnors uppmärksamhet och intresse.
Alldeles för många män sätter kvinnor på en piedestal och tror att kvinnor är bättre än dem för att kvinnorna enkelt kan få sex.

Sanningen är att kvinnor och män är olika och värderar och attraheras av olika saker hos varandra.
Bara för att det är lättare för kvinnan att få sex betyder det inte att hon är bättre än en själv.
Mäns relativa attraktionsvärde kan ganska enkelt sammanfattas i hur lätt de kan få sex men kvinnors attraktionsvärde kan inte sammanfattas på samma sätt då nästan alla kvinnor får ligga hur fula, kassa och äckliga de än är. Det betyder ingenting.

Kolla detta klipp med komikern Patrice O'Neal som gör distinktionen mellan sexable(kvinnor) och lovable(män):
https://www.youtube.com/watch?v=vC9KJwcnJEo

Som man är man förmodligen fysiskt överlägsen på nästan alla sätt, man är förmodligen betydligt roligare än henne, man är mer logisk, man har en mer välutvecklad livsfilosofi, man är förmodligen mer altruistisk, man har förmodligen mer heder och integritet, man är förmodligen bättre på nästan alla slags aktiviteter om man försöker.
Att kvinnan lättare kan få sex överglänser inte att man är en bättre och mer intressant människa på nästan alla sätt.

Visst "Kvinnans marknad". Men det krävs en man för varje kvinna. Hon är 33 år gammal, varför har hon inte hittat någon än? Finns väldigt många kvinnor idag som aldrig hittar någon. Hon är knappast i ett bättre läge än Axel.

Jag tror Axel har en lite mesig personlighet från början men sedan har livet och den feminiserade kulturen vi lever i förstärkt och stöttat utvecklingen av hans omanliga drag och samtidigt sagt att det inte finns behov för hans manliga drag. Problemen uppstår sedan när han möter verkligheten och väldigt få kvinnor faktiskt vill ha en omanlig man.
Såg dock på Instagram att han börjat gymma så det är iaf ett steg på vägen att lämna hans mjölkiga östrogenkropp bakom sig, vilket förmodligen också kommer ha en positiv inverkan på hans mentalitet.
Senast redigerad av mendokse 2022-05-03 kl. 15:49.
Citera
2022-05-03, 15:51
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Enligt mig har de flesta män detta överflöd, eller iaf potentialen till detta överflöd, de måste bara fatta detta själva.
Det räcker med att en man beter sig som att han har överflöd för att fånga kvinnors uppmärksamhet och intresse.
Alldeles för många män sätter kvinnor på en piedestal och tror att kvinnor är bättre än dem för att kvinnorna enkelt kan få sex.

Sanningen är att kvinnor och män är olika och värderar och attraheras av olika saker hos varandra.
Bara för att det är lättare för kvinnan att få sex betyder det inte att hon är bättre än en själv.
Mäns relativa attraktionsvärde kan ganska enkelt sammanfattas i hur lätt de kan få sex men kvinnors attraktionsvärde kan inte sammanfattas på samma sätt då nästan alla kvinnor får ligga hur fula, kassa och äckliga de än är. Det betyder ingenting.

Kolla detta klipp med komikern Patrice O'Neal som gör distinktionen mellan sexable(kvinnor) och lovable(män):

Som man är man förmodligen fysiskt överlägsen på nästan alla sätt, man är förmodligen betydligt roligare än henne, man är mer logisk, man har en mer välutvecklad livsfilosofi, man är förmodligen mer altruistisk, man har förmodligen mer heder och integritet, man är förmodligen bättre på nästan alla slags aktiviteter om man försöker.
Att kvinnan lättare kan få sex överglänser inte att man är en bättre och mer intressant människa på nästan alla sätt.

Visst "Kvinnans marknad". Men det krävs en man för varje kvinna. Hon är 33 år gammal, varför har hon inte hittat någon än? Finns väldigt många kvinnor idag som aldrig hittar någon. Hon är knappast i ett bättre läge än Axel.

Jag tror Axel har en lite mesig personlighet från början men sedan har livet och den feminiserade kulturen vi lever i förstärkt och stöttat utvecklingen av hans omanliga drag och samtidigt sagt att det inte finns behov för hans manliga drag. Problemen uppstår sedan när han möter verkligheten och väldigt få kvinnor faktiskt vill ha en omanlig man.
Såg dock på instagram/facebook att han börjat gymma så det är iaf ett steg på vägen att lämna hans mjölkiga östrogenkropp bakom sig, vilket förmodligen också kommer ha en positiv inverkan på hans mentalitet.
Synd att man inte kan bli bög då , men glöm inte att cancelade psykolog-doktor Ebberhart hävdade i en podd att kvinnor är lika intelligenta som män (om man räknar bort spatiala förmågan och att det fanns flera män med extra förmågor kvinnohjärnan inte uppnådde: kvinnligt språkgeni)
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-03 kl. 16:01.
Citera
2022-05-03, 16:30
Medlem
Citat:

Såg dock på Instagram att han börjat gymma så det är iaf ett steg på vägen att lämna hans mjölkiga östrogenkropp bakom sig, vilket förmodligen också kommer ha en positiv inverkan på hans mentalitet.

Hm - om vi helt bortser från kvinnor och mäns olika egenskaper och marknad, vem vill vara ihop med en partner som anser att man är

Hmm... i min värld, oavsett vilket kön man än har, så är man dryg om man tror att man är bättre än alla på allt pga kön/bakgrund/familj.

För övrigt tycker jag att Axels mesighet överanalyseras åt det grövsta både i programmet och här på Flashback. Han är en ung kille, verkar snäll - tror att om han får mer livserfarenhet och kanske får möjlighet att t.ex. träffa en tjej i sammanhang som exempelvis jobb så kommer det gå strålande bra för honom.
Citera
2022-05-03, 16:49
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Hm - om vi helt bortser från kvinnor och mäns olika egenskaper och marknad, vem vill vara ihop med en partner som anser att man är

Hmm... i min värld, oavsett vilket kön man än har, så är man dryg om man tror att man är bättre än alla på allt pga kön/bakgrund/familj.

För övrigt tycker jag att Axels mesighet överanalyseras åt det grövsta både i programmet och här på Flashback. Han är en ung kille, verkar snäll - tror att om han får mer livserfarenhet och kanske får möjlighet att t.ex. träffa en tjej i sammanhang som exempelvis jobb så kommer det gå strålande bra för honom.

Det jag sa är sanningen. Män är bättre än kvinnor på nästan allt. Sen att många kvinnor inte kan acceptera det är deras problem. Det är inget man som man behöver bry sig om, förutom kanske i professionella sammanhang där man ändå måste låtsas att män och kvinnor är jämlikar.

Du gillade bara inte det jag sa på ett känslomässigt plan. Det är inte som att du försöker argumentera för att det jag sa var felaktigt.

Istället använder du kvinnors främsta manipulationsverktyg vilket är att implicera att tycker man så här så kommer ingen vilja ligga med en/vara tillsammans med en. Kvinnors egentligen enda hävstång är deras fitta.

Det män måste lära sig är att ignorera detta.

Som man kan du ha nästan vilka åsikter som helst, det kommer inte ha någon inverkan då de 99% av gångerna ändå kommer vara mer genomtänkta än en kvinnas åsikter.

En man med välutvecklad livsfilosofi kan omforma i princip alla kvinnor efter sitt eget behov.

Feminist blir muslim väldigt enkelt.
Citera
2022-05-03, 16:53
Medlem
Citat:
Det jag sa är sanningen. Män är bättre än kvinnor på nästan allt. Sen att många kvinnor inte kan acceptera det är deras problem. Det är inget man som man behöver bry sig om, förutom kanske i professionella sammanhang där man ändå måste låtsas att män och kvinnor är jämlikar.

Du gillade bara inte det jag sa på ett känslomässigt plan. Det är inte som att du försöker argumentera för att det jag sa var felaktigt.

Istället använder du kvinnors främsta manipulationsverktyg vilket är att implicera att tycker man så här så kommer ingen vilja ligga med en/vara tillsammans med en. Kvinnors egentligen enda hävstång är deras fitta.

Det män måste lära sig är att ignorera detta.

Som man kan du ha nästan vilka åsikter som helst, det kommer inte ha någon inverkan då de 99% av gångerna ändå kommer vara mer genomtänkta än en kvinnas åsikter.

En man med välutvecklad livsfilosofi kan omforma i princip alla kvinnor efter sitt eget behov.

Feminist blir muslim väldigt enkelt.

Visserligen är mitt argument delvis känslomässigt förutom dina rena faktafel (finns forskning kring intelligens och kön, motbevisa mig gärna att det inte finns) - men vad bygger relationer på? Känslor. Så ifall män helt enkelt är dryga är det klart marknaden blir svårare för dem.
Citera
2022-05-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Tror mycket att antingen har man det eller inte, kan läsa böcker likt game men Axel kommer med största sannolikhet aldrig bli någon stor womanizer, han lär väl dock hitta någon ska småningom han kan stadga sig med som han är mer kompatibel med. Säger inte automatiskt emot mycket av det du säger, ligger en del i det, men låter lättare än vad det är.

Det mesta blir vad man gör det till. Så gott som alla män kan få en bra kvinna om de jobbar på sig. Men väldigt många män tar den enkla och lata vägen ut. De kanske läser The Game, men den boken är så otroligt dålig och destruktiv för en ung man att läsa. Det är inte så man blir attraktiv, snarare motsatsen. Sedan sitter de där och inbillar sig att det sitter i generna när de i praktiken inte ens försökt.
Senast redigerad av Keus 2022-05-03 kl. 17:13.
Citera
2022-05-03, 17:10
Medlem
Citat:

Wow, du kammade just full pott i förutsägbara och bittra Flashback-mäns vokabulär. Grattis, du har vunnit en enkel resa till evig ensamhet på ålderdomshemmet!
Citera
2022-05-03, 17:17
Medlem
Madebycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan

Tror jag med. Hittade in till hans Instagram nu, och scrollar man bakåt ser man att han ryckt upp sig rejält utseendemässigt jämför med för några år sedan (då han hade långt rött hår och rött skägg och var mer plufsig). Inte konstigt att självkänslan är lite skakig fortfarande. Kommer ordna sig det där.

Finns en bild på hans Instagram där han en gång rakade av sig skägget, och kära lilla Axel, underhåll frillan och av med skägget - det kommer se strålande ut. Han gömmer sig bakom skägget. Skepparkrans, halvlångt hår och glasögon är bara för mycket.
Citera
2022-05-03, 17:18
Medlem
knurras avatar
Trist att de inte får åka utomlands på bröllopsresorna.
Hade varit roligare att se på och det känns lite fattigt att SVT inte ens har budget att skicka dom ner till kontineten med Ryan Air eller nåt.
I andra länder där detta program går får de göra det och där är det minst dubbelt antal avsnitt.
Citera
2022-05-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madebycat
Tror jag med. Hittade in till hans Instagram nu, och scrollar man bakåt ser man att han ryckt upp sig rejält utseendemässigt jämför med för några år sedan (då han hade långt rött hår och rött skägg och var mer plufsig). Inte konstigt att självkänslan är lite skakig fortfarande. Kommer ordna sig det där.

Finns en bild på hans Instagram där han en gång rakade av sig skägget, och kära lilla Axel, underhåll frillan och av med skägget - det kommer se strålande ut. Han gömmer sig bakom skägget. Skepparkrans, halvlångt hår och glasögon är bara för mycket.

Jaa, håller helt med! Stackarn bli analyserad åt alla håller och kanter negativt, tycker nästan att det är mobbing - han är en vanlig kille på valfri ingenjörsutbildning.
Citera
2022-05-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Det här med att Märta sägs vara på en "högre nivå" irriterar mig mer och mer får jag erkänna. Hon är annorlunda än Axel. Väldigt annorlunda. Men annorlunda behöver inte vara "högre".

Jag tror Axel har större chanser att kunna leva i ett lyckligt förhållande än Märta. Men det är ändå Märta som är avundsvärd och "cool"? Hon är en elak fitta till kvinna.

Jag får hålla med dig här. Axel är bra som han är. Det är inget fel på att vara snäll. Och han pratar rätt öppet i slutet och gömmer sig inte helt bakom nån mesighet.
Att säga ”ursäkta” och ta ett steg åt sidan när någon ska komma åt vasken är ren artighet. Konstigt och ouppfostrat beteende att bara stå kvar utan att röra en min när någon försöker komma fram.
Citera
2022-05-03, 18:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knurra
Trist att de inte får åka utomlands på bröllopsresorna.
Hade varit roligare att se på och det känns lite fattigt att SVT inte ens har budget att skicka dom ner till kontineten med Ryan Air eller nåt.
I andra länder där detta program går får de göra det och där är det minst dubbelt antal avsnitt.
Det gjorde dom första säsongerna men sen verkar budgeten blivit tajtare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in