2022-05-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Fy fan vad jag ogillar Mattias. Han är ett manipulativt svin utan förståelse för hur hans egna beteende påverkar andra människor. Jag brukar inte vara för manschauvinistiska uppmaningar, men han behöver verkligen grow some balls. Han har ältat sen han var på gränslandet sist att han är ”rädd” för Hayes, som vill ”slå ihjäl honom/döda honom”. Detta trots att de diskuterat de in i absurdum, Hayes har bett om ursäkt för vad han uttryckte inför en tävling och de verkade hade löst det. Sen kör den vuxna karln Mattias samma snyfthistoria igen när de sitter framför Anders för att Linn sitter där och han vill skapa nåt slags drama och poängtera det han redan sagt, trots att de löst pratat ut. Som att rub it in igen.
Jag förstår att Hayes blir vansinnig. Okej att han har ett hett temperament, men det är ju övertydligt att han inte skulle göra en fluga förnär och blir genuint ledsen av anklagelserna.

Det är ju Hayes som inte kan bete sig överhuvudtaget.. hans snyfthistoria och ursäkt ger jag inte mycket för, 100 % produktionen som tvingade honom. Att han sen har mage att kalla Mattias för orm och allt möjligt är ju absurt med tanke på hur han själv pratar skit och talar om att Mattias har skadad axel, döper toan till "skithuset Mattias" m.m , patetiskt.
2022-05-03, 19:07
Medlem
2022-05-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaldjuspudding

Hon säger ju att hon tycker att det var mansgrisaktigt och patriakalt för att han ville ha en omhändertagande kvinna i campet som kunde ta hand om sjuklingen Peter och de andra 2 männen. Hon nämner inte det på grund av att han valde 3 andra män.

Tommie säger: "Det vore kul med någon kvinnlig så att hon ta hand om oss. Peter behöver tas hand om lite mer".

Så Hannas kommentar om hur han uttryckte sig var patriakalt och mansgrisaktigt helt klart.
2022-05-03, 19:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
2022-05-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElBomber
Detta är det löjligaste jag någonsin hört och läst, väx upp. Tål lite.
Så bra, så tydligt. Här och nu ser vi hur olika människor är, när du skriver detta står du och hoppar på ett biltak samtidigt eller hoppar du som en apa runt den brinnande bilen?
2022-05-03, 19:27
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Det är ju Hayes som inte kan bete sig överhuvudtaget.. hans snyfthistoria och ursäkt ger jag inte mycket för, 100 % produktionen som tvingade honom. Att han sen har mage att kalla Mattias för orm och allt möjligt är ju absurt med tanke på hur han själv pratar skit och talar om att Mattias har skadad axel, döper toan till "skithuset Mattias" m.m , patetiskt.

Du får nog ta av dig fan-boy-blicken nu och genomskåda Mattias. Han är en orm.
2022-05-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Du får nog ta av dig fan-boy-blicken nu och genomskåda Mattias. Han är en orm.

Spelet går ju ut till stor del på att pakta , så vad gör Mattias för fel, som i övrigt kan bete sig tillskillnad från Hayes?
2022-05-03, 19:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Skulle ju även kunna vara att Tommie väljer att splittra pakten och eventuellt starta en ny. Veckorna innan finalen åker de starkaste ut och om han då står i en pakt med angie, joel och linn så kommer han att åka med huvudet före om han inte vinner imunitet. Därför kan det vara i hans intresse att pakta med Gluggen, Filip, Jessica, Angie.
Robinson må - Tis 2-3 maj
Gränsland samma datum
2022-05-03, 19:36
Medlem
Hur länge har Tommie varit utan mat?
Har han varit med en robinsonvecka? Så ca 5 dgr eller?

Tänkte på när de fick maten, att det är skillnad mot de övriga tre.
2022-05-03, 19:37
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Tar de bort inläggen?

Obehaglig och anuskig kanal det där alltså..

Ja jävla stasi metoder
2022-05-03, 19:38
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ochotnyryad

Mattias är mkt slugare, hayes är bara känslor
Vad beror det på tror du?

Nu blir det patriakul diskussion snart i avsnittet!
2022-05-03, 19:57
Medlem
Ochotnyryads avatar
Tror vissa är mer logiska och kalkylerande och vissa mer känslostyrda

Inget är väl bättre än det andra. Ja alltså om man är pilot tex är det kanske bättre att vara logisk men arbetar man med gamla och sjuka kanske det är bättre att vara med känslosam

Men jag vet ju inte säkert 🙈

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in