Citat:
Ursprungligen postat av
chaga
Det är inget fel med att välja en annan gren än vad som är överens kommet.
Hayes la sig inte i tävlingen för att Mattias gnällde, utan för att säga förlåt för att Hayes blev helt galen där ett tag. Har du sett programmet ser du ju att Hayes får värsta utbrottet på Mattias innan tävlingen och för att gottgöra att han blev så hotfull så lägger han sig sen i tävlingen. Om han la sig frivilligt eller för att produktionen ställde ett ultimatum är fortfarande inte säkerställt.
Jag tycker verkligen att Hayes hade hundra procent rätt i att välja gren som han gjorde, och jag tyckte det var extremt självbelåtet av Mattias att se sig ha någon sorts rätt att diktera villkoren i tävlingen, och bli upprörd för att folk inte gör som han säger åt dem att göra. Jag upplevde heller inte från vad vi såg då att Mattias var upprörd/rädd över Hayes reaktion och beteende i sig, utan själva beslutet.
Jag uppfattade det heller inte som att Hayes la sig för att gottgöra för sin reaktion, utan för att han skämdes över sitt beslut: "Jag har tittat en annan människa i ögonen och har brutit ett löfte", "Tidigare idag tog jag ett felaktigt beslut", "Jag svek en vän", "Jag ber om ursäkt för att jag svek dig".
Där och då verkade allt verkligen överspelat. Visst får vi inte se allt, men från vad vi fick se verkade det handla om beslutet, och inte reaktionen.