2022-05-03, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HexKaka
Folkdomstol är det vi skall ha, tills det finns effektiva lagar!

Tv3 Efterlyst har hängt ut personer i TV i 30år, många har fru och barn, alla deras anhöriga har fått konsekvenser. Detta är helt normalt. Dumpen hänger ut, men gäddan är den som skapar konsekvenser för anhöriga. För 30år sedan hade Efterlyst både anhöriga och uthängda som klagade lika mycket som Du, din golvmopp. Idag bryr sig ingen. Efterlyst fortsätter hänga ut folk. Har du problem? kontakta regeringen eller JO, se till att lagarna ändras? tills dess kommer dumpen att fortsätta hänga ut de skyldiga, vilket är helt i sin ordning. Loggarna talar sitt tydliga språk, alla uthängda förtjänar sin platts på Skampåle Dumpen, haha

Bästa sättet att värna om sin familj och anhöriga är Konsekvenstänk innan man agerar! Det har de uthängda inte gjort,
därav får anhöriga ta konsekvenser, bra att DU och de yngre får lär sig vad konsekvens är och vad det kan ge. Livets hårda skola

Det är helt underbart att se hur gäddornas liv raseras på 5 minuter, jag njuter varenda gång, skriker av lycka, haha
Gäddorna skiter i dig och i anhöriga, dem är egotrippade små kåta svin som bara ger anhöriga problem? Skampåle Dumpen är räddningen, hehe

I Afrika bränns folk levande i bildäck även idag, när dem har "försökt" träffat yngre.
vissa länder hugger dem av händer, andra stenas ihjäl när dem 'försökt' eller har gjort enklare brott som otrohet.
Förr pålade man personer i Röven. Pålen är tre meter lång, spetsig. Fördes in i Röven och kom ut i munnen, haha

@Torleifsdottir din golvmopp, se länkarna här under och fråga dig själv om deras anhöriga fick konsekvenser? ja, självklart fick dem det!
Uthängning och de konsekvenser dumpen medför för anhöriga är mycket bättre, lindrigare än stening? Livslång uthängning är jättebra, haha

Man Gets Stoned To Death For Adultery In Afghanistan
https://vidmax.com/video/198495-shock-warning-man-gets-stoned-to-death-for-adultery-in-afghanistan

Burning man alive
https://thumbsnap.com/wED2Kwi9
https://thumbsnap.com/4SnAQ5B9
https://www84.zippyshare.com/v/YtTS5Ldd/file.html
https://download.gg/en/file-13498149_bb082cfa20baace5

@Torleifsdottir, din golvmopp. Framför dina åsikter till följande,
var vänlig att återkoppla, vi vill veta hur det går för dig och din svåra ångest? förlåt menade de nya lagarna, snart val
https://www.domstol.se/hogsta-domstolen/
https://www.kungahuset.se/english
https://www.aklagare.se/kontakt/
https://www.regeringen.se
https://www.jo.se

Kul att du värnar om folkdomstolar, länderna du refererade till är ju länder där folkdomstolar agerar. Väldigt civiliserat.

Med ditt tankesätt så skulle Patrik Sjöberg själv ha hotats och hatats som barn när han låtsaspappa vidrigt nog förgrep sig på honom och andra barn. Det är ett helt sjukt tankesätt. Oskyldiga ska inte hamna i skottelden och om man tycker det så är man av samma skit som dessa vidriga män.
Senast redigerad av Torleifsdottir 2022-05-03 kl. 17:37.
Citera
2022-05-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Vad exakt är fel? Utveckla.

Vilken folkdomstol pratar du om? Var det inte tränaren, klubben, andra elever etc som betett sig illa?

Hur ska Dumpen göra istället för att uppnå den avskräckningseffekt som ändå är själva essensen?

Att någon talar om för dig hur enkelt det är att sammanlänka personer i det öppna samhälle vi faktiskt (ännu) lever i och att du sedan målar upp denne som ett av de värre väsena i tråden, gränsar till vanföreställning. Du kallade det t o m för ett hot om jag inte missminner mig.

Avskräckningseffekten ska inte gå ut över oskyldiga anhöriga, varken hustru eller barn har gjort sig skyldiga till något och sattes själva i ett stort trauma när detta uppdagades och var förkrossade som det redan var. Att sedan hela orten vänder sig emot dem och att barnet blir slaget i skolan, utfryst av vänner och utkastad ur fotbollen är resultat av folkdomstolar som ni värnar om.

Nej, det är inte vanföreställningar att reagera när en främling på nätet först frågar om privat information om fotbollsklubben min brorson spelar i för att sedan följa upp med "jag kan hitta honom på 5 minuter om jag vill" när han inte får svaret på frågan. Det är helt sjukt att du som påstår att du är på barnens sida inte ser ett problem att en vuxen man på ett forum frågar så privata frågor om ett barn och sedan följer upp med att han kan hitta honom om han vill, istället för att skriva "okej, inga problem". Vem skriver att man kan hitta ett främmande utsatt barn som reaktion och svar till att denne inte fick veta privat information om hans fotbollslag?
Citera
2022-05-03, 17:42
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Hur långt har vi kommit på honom?

Kallar sig M N. Säger att han är 55 och bor i Malmö. Jobbar i Hörby.
Det är väl vad vi har, ja. Inte särskilt rikt utgångsläge. Har även provgooglat på mn668 och lite namn med födelseår 66. För man borde nästan kunna anta att han är född 1966 om han är 55 som han skriver. Och fyller 56 senare i år. (?) Kanske tom född aug 66 om man ska luras tro att användarnamnet betyder något.

Men inget lätt utgångsläge som sagt, vi kanske får in tips som kan leda oss vidare via kommentarsfält på Dumpen resp. 2forty2.
Citera
2022-05-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
Strålande inlägg från dig.

Tack!

Vill bara veta varför man kritiserar men ändå håller med i sak om man själv inte har förslag på bättre alternativ.

Och även, vad nyttan är att slåss mot väderkvarnar här när det är de riktiga vindsnurrorna som borde ställas till ansvar om ett barn får betala konsekvenserna.

Nog för att det finns många avarter men jag är naiv nog att tro att normalt folk på viktiga upofostrande positioner tvärtom visar stöd för barn som blivit offer både direkt och indirekt.
Citera
2022-05-03, 17:45
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Hans årsinkomst är på 270 tkr, inkl semesterersättning. Det är under 20 tkr/månad, så är väl nåt i stil med Samhall gissar jag.
Föräldrarna är döda och han bor kvar i deras hus. Enligt dödboken var de i alla fall skrivna på samma adress som han bor på nu.
Citera
2022-05-03, 17:48
Medlem
Citat:
Tack!

Vill bara veta varför man kritiserar men ändå håller med i sak om man själv inte har förslag på bättre alternativ.

Och även, vad nyttan är att slåss mot väderkvarnar här när det är de riktiga vindsnurrorna som borde ställas till ansvar om ett barn får betala konsekvenserna.

Nog för att det finns många avarter men jag är naiv nog att tro att normalt folk på viktiga upofostrande positioner tvärtom visar stöd för barn som blivit offer både direkt och indirekt.

Jag har bättre förslag, i prekära situationer där männen har barn eller befinner sig i sköra familjeförhållanden så bör Dumpen tänka ett steg längre. Låt polisen göra sitt, kontakta arbetsplats och familj och blurra männen så att inte en anstormning äger rum mot oskyldiga barn.
Citera
2022-05-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Det är väl mest pyssel och sån skit som läggs upp där. En gissning så god som någon är att en godtrogen förälder gjort en halloweenutstyrsel till sin dotter och sedan lagt upp den på Pinterest. Varför Candykent hittade just den bilden vete gudarna…
Ingen förälder skulle lägga upp en sådan bild för att visa sitt barns ansiktsmålning utklädd till tiger eftersom bakgrunden består av ett fult tyg och barnet står på knä i en säng , bilden är inte på något sett rolig eller visar ett sött barn som är glatt
Citera
2022-05-03, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Avskräckningseffekten ska inte gå ut över oskyldiga anhöriga, varken hustru eller barn har gjort sig skyldiga till något och sattes själva i ett stort trauma när detta uppdagades och var förkrossade som det redan var. Att sedan hela orten vänder sig emot dem och att barnet blir slaget i skolan, utfryst av vänner och utkastad ur fotbollen är resultat av folkdomstolar som ni värnar om.

Nej, det är inte vanföreställningar att reagera när en främling på nätet först frågar om privat information om fotbollsklubben min brorson spelar i för att sedan följa upp med "jag kan hitta honom på 5 minuter om jag vill" när han inte får svaret på frågan. Det är helt sjukt att du som påstår att du är på barnens sida inte ser ett problem att en vuxen man på ett forum frågar så privata frågor om ett barn och sedan följer upp med att han kan hitta honom om han vill, istället för att skriva "okej, inga problem". Vem skriver att man kan hitta ett främmande utsatt barn som reaktion och svar till att denne inte fick veta privat information om hans fotbollslag?

Men tala då om hur man ska göra istället. Antingen kan man göra en sak eller så kan man inte göra den.

Föredrar du då att man istället låter en sannolik pedofil få fortsätta sitt verk? Tar du ansvar för de eventuella barn som drabbas?

Att din brorson drabbats negativt är helt fel, där har du mitt och de allra flestas medhåll vågar jag lova. Men hur kan Dumpen ta ansvar för lokala byfånar menar du?

Jaha, nu är jag också sjuk. Vad hade man förväntat sig?!
Skribenten ville få dig att förstå att det dels är mkt enkelt att sammankoppla och hitta folk och dels att du själv eventuellt förvärrar situationen. Förutsatt att det du tidigare talat om 500 ggr är sann fakta.

Det övriga är det du själv som läser in och feltolkar. Tänker inte kalla dig sjuk för att du feltolkar men betackar mig för liknande invektiv från din sida.
Citera
2022-05-03, 18:05
Medlem
Citat:
Men tala då om hur man ska göra istället. Antingen kan man göra en sak eller så kan man inte göra den.

Föredrar du då att man istället låter en sannolik pedofil få fortsätta sitt verk? Tar du ansvar för de eventuella barn som drabbas?

Att din brorson drabbats negativt är helt fel, där har du mitt och de allra flestas medhåll vågar jag lova. Men hur kan Dumpen ta ansvar för lokala byfånar menar du?

Jaha, nu är jag också sjuk. Vad hade man förväntat sig?!
Skribenten ville få dig att förstå att det dels är mkt enkelt att sammankoppla och hitta folk och dels att du själv eventuellt förvärrar situationen. Förutsatt att det du tidigare talat om 500 ggr är sann fakta.

Det övriga är det du själv som läser in och feltolkar. Tänker inte kalla dig sjuk för att du feltolkar men betackar mig för liknande invektiv från din sida.

Du har redan fått svar på frågan och jag har skrivit samma svar minst 10 gånger redan. I familjer med känsliga familjeförhållanden, så som barn, så bör det tänkas ett steg längre. Det går inte säga att man värnar om barn om man är okej med att deras publiceringar har så pass allvarliga konsekvenser för barn som i denna situationen. Polisen bör givetvis få materialet, samtal hem till anhöriga och arbetsplats men att hänga ut barnfamiljer utgör en stor risk för anhöriga och det har redan kommit fram att människor i samband med publiceringar har klottrat på familjehem och gett sig på anhöriga med samtal och trakasserier.

Det är enkelt att säga att en normal människa inte trakasserar anhöriga men det är vad som sker när hela Sverige får tillgång till publiceringarna. Och rätt som det är så får en gränslös person för sig att besöka en barnfamilj i jakt på männen och utsätter därmed barn och andra anhöriga för stor risk. En folkdomstol som denna utgör en stor risk för anhöriga vare sig du vill medge det eller inte.

Jag skrev dessutom inte att du är "sjuk", det är en fultolkning från ditt håll. Jag skrev att det är SJUKT att du inte ser några konstigheter med att jag reagerar efter att en främling i den här tråden frågar om namnet på fotbollslaget vilket han inte fick, då jag inte har den blekaste aning om vem denna främling är. Och då får han för sig att skriva att han kan hitta min brorson på 5 minuter om han vill. Hur fan ska det tolkas menar du? Det är SJUKT att du tycker att jag överreagerar.
Citera
2022-05-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
2forty2 är registrerade i momsregistret. Dock är F-skatten indragen, vilket tyder på att bolaget inte gjort rätt för sig på något viss. Eller är det ännu en kränkning som Patrik utsatts för?

Som bank är man inte så sugen på att öppna konto åt ett bolag som inte gör rätt för sig + fipplat bort F-skatten + swishpengar som dimper in titt som tätt + tveksamma budskap som ”Kill your local pedophile”.
Bolaget eller föreningen? Finns väl både Patriks AB och en förening...
Citera
2022-05-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Jag har bättre förslag, i prekära situationer där männen har barn eller befinner sig i sköra familjeförhållanden så bör Dumpen tänka ett steg längre. Låt polisen göra sitt, kontakta arbetsplats och familj och blurra männen så att inte en anstormning äger rum mot oskyldiga barn.

Ja, det är ju ett förslag och jag respekterar det även om jag som förälder inte håller med om det helt.

För mig framstår Dumpens andemening att dels avskräcka eventuella tidigare o framtida gärningsmän/kvinnor och dels att föräldrar och i viss mån barn ska bli förvarnade om vilka som finns att oroa sig för i sina hemtrakter så väl som andra trakter.

Jag är med andra ord bara intresserad av gärningsmannen. Gärningsmannens övriga familj hyser jag den största respekt för även om de i förbigående råkar nämnas i diskussion här t ex och som sagts tidigare kommer deras livssituation bli påverkad. Men det gäller oavsett om hur pedofilen blir ertappad.

De problem du pekar på är helt andra problem som aldrig borde uppkommit. Men har de ändå uppkommit måste de ju hanteras inom rätt instans.

Har vederbörandes vårdnadshavare haft dialog med skola, fotbollsklubb, kommun osv?
Citera
2022-05-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ja, det är ju ett förslag och jag respekterar det även om jag som förälder inte håller med om det helt.

För mig framstår Dumpens andemening att dels avskräcka eventuella tidigare o framtida gärningsmän/kvinnor och dels att föräldrar och i viss mån barn ska bli förvarnade om vilka som finns att oroa sig för i sina hemtrakter så väl som andra trakter.

Jag är med andra ord bara intresserad av gärningsmannen. Gärningsmannens övriga familj hyser jag den största respekt för även om de i förbigående råkar nämnas i diskussion här t ex och som sagts tidigare kommer deras livssituation bli påverkad. Men det gäller oavsett om hur pedofilen blir ertappad.

De problem du pekar på är helt andra problem som aldrig borde uppkommit. Men har de ändå uppkommit måste de ju hanteras inom rätt instans.

Har vederbörandes vårdnadshavare haft dialog med skola, fotbollsklubb, kommun osv?

Nej, men du befinner dig inte i samma sits och du har inte en idiot till partner som har begått samma skit som min bror har gjort. Avskräckningseffekten fungerar uppenbarligen inte med tanke på att nya män dyker upp på löpeld och folkdomstolen Dumpen sätter anhöriga i skiten trots att dem också är offer för männens idioti.

Dem problem jag påpekar är faktum som inträffar på grund av gränslösa människor i samhället och det orsakar stor skada för redan utsatta människor. Ja, min brors fru och barn är i trygga händer men jag är fruktansvärt upprörd över att dem hamnade i löpelden trots att hon gjorde allt rätt. Hon har redan begärt skilsmässa, kastat ut mannen och tagit totalt avstånd från skithögen och ändå så drabbas familjen på detta vis. Det är så jävla dåligt.

Jag själv hade möjligtvis tänkt som du om jag inte hade bevittnat hur illa det kan gå med anhöriga. Jag som kvinna hade varit livrädd om jag var i samma sits som min brors blivande exfru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in