2022-05-03, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Detta tror jag inte fullt ut på. Så låt oss säga, som du påstår, att om Mossad (Israel) har mitt nummer så har jag automatiskt ett avlyssningsprogram i telefonen? Programmet måste kunna sändas ut och tas emot, sändare & mottagare.

HAr du läst någonting av vad vi har skrivit?
Har de TS nummer har de tillgång till att ge den telefonen instruktioner.
Till och enklare med nummer då busen enbart behöver söka på numret för att få operatör, mast, lokalisation osv.
Citera
2022-05-03, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Detta tror jag inte fullt ut på. Så låt oss säga, som du påstår, att om Mossad (Israel) har mitt nummer så har jag automatiskt ett avlyssningsprogram i telefonen? Programmet måste kunna sändas ut och tas emot, sändare & mottagare.

Det tror inte jag heller på, då hade bara en simpel foor loop löst det åt oss och nu kan vi avlyssna hela svenska befolkningen? lol.

Kolla upp svenska MNC koder, det är väl typ +467{0,2,4,6,9} eller något sen är det bara generera resten via seq och en for loop. Nu visar jag väldigt basic och snabbt.

Generera Svenska Nummer
Kod:
prefixSWE="+467"
for numbers in $(seq -w 0000000 9999999); do
    echo -e "${prefixSWE}0${numbers}" > /tmp/numbers.txt
done

Altenativ 1 - Ringa upp / Lägg på efter 1.2 Sekunder

Kod:
while read line; do 
  timeout 1.2 adb shell am start -a android.intent.action.CALL -d tel:"${prefixSWE}0${numbers}"
  adb shell inpyut key event 6
done < /tmp/numbers.txt

Skicka 20 sms, vänta 10 minuter, skicka 20 sms.
Kod:
while read line; do 
  adb shell service call isms 5 s16 "com.android.mms" s16 "${prefixSWE}0${numbers}" s16 "${prefixSWE}0${numbers}" s16 "https://somenastyurl.com !" i32 0 i32 0
 sleep 1200
done < /tmp/numbers.txt

Nu kan vi avlyssna hela sveriges befolkning! (om det är sant som sägs)
Senast redigerad av wuseman 2022-05-03 kl. 15:39.
Citera
2022-05-03, 15:22
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Flera gånger?

Varför använder du inte 2FA? Det har Google rekomenderat sedan 2015.
För att jag varit slarvig och vårdslös och inte brytt mig. Därför har jag blivit hackad.
Citera
2022-05-03, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
För att jag varit slarvig och vårdslös och inte brytt mig. Därför har jag blivit hackad.

Exakt! Respekt till dig som säger som det är, seriöst menat.

2FA är gammalt förresten och det är inte ens 7% som använder det.. Vi är nu på 2SV? Hehe, du vet hur du håller hackarna ute. Inget customrom i hela värdeln kommer hjälpa dig sålänge du är slarvig och vårslös..

https://blog.google/technology/safety-security/reducing-account-hijacking/

Hade varit kul att återkomma om 2 månder och frågat om du faktiskt ändrat hur du hanterar din säkerhet ;-)

Du är inte ensam om detta. Det behöver inte vara mer avancerat en såhär Så mycket diskussioner kring det ena och andra helt i onödan....

Jag lämnar nu tråden då jag har bidragit med tillräckligt och kom ihåg, INGEN är 100% säker, INGEN!

Va rädd om ditt digitala liv.

---- Edit:

Jag skrev om hacket mot ett fängelse igår och denna tråden fick mig att tänka tillbaka på det som varit som har med alltt detta sjuka malwaret att göra, en av servrarna var ingången till fängelset:

På länken nedan kan man läsa om detta:

- https://old.iranintl.com/en/iran/hackers-release-security-footage-iran%E2%80%99s-evin-prison

Varning Varning för Känsliga tittare!!! - Här är videon som läcktes från hackade kamerorna från ip addresserna:
https://twitter.com/IranIntl/status/1429524913828900866?s=20

Pegasus & Malware är inte bara ett "virus" ...

Hackingisnotacrime!

// wuseman
Senast redigerad av wuseman 2022-05-03 kl. 15:49.
Citera
2022-05-03, 15:56
Medlem
Detta faller på sin egen orimlighet att vilken mobil som helst, när som helst skulle kunna bli hackad genom pegasus där hackern får tillgång till hela mobilen.

Skulle detta vara möjligt så skulle en vanlig script kiddie kunna suga ut halva landets kontokort med ett par musklick.

Att en sån programvara skulle kunna hållas från fel händer är även det helt orimligt då myndigheter som sägs ha tillgång till pegasus är långt från omutbara.
Senast redigerad av rymdrattan 2022-05-03 kl. 16:01.
Citera
2022-05-03, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Berätta gärna vad som kan ske ifall om man inte vet exakt vad man gör också.
Ingenting? För installationen är automatiskt och går att klara av för ett barn?

Citat:
Ja, Google/Android har också snälla utvecklare som hjälper till.
No shit

Citat:
Hackar du en Google/Android enhet från stock rom så får du, se själv på länken nedan:

https://bughunters.google.com/about/rules/6625378258649088/google-and-alphabet-vulnerability-reward-program-vrp-rules
Härligt härligt.

Citat:
Vad erbjuder din customroms utvecklare för att dom bästa skall lockas att hjälpa till? Up to $1,000,000 som Google gjort för Pixel Titan, eller? Jag tror folk hellre vill hacka googles produkter en någon random nisses telefon.
Nu är ju säkerhetsfixar i AOSP även applicerbara på GrapheneOS i vissa fall också. Det är en downstream till AOSP.
Citera
2022-05-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Upplys oss då du som är kunnig. Misstänker tvärtom att du är självgod.

Det är främst förvirringen och spretigheten jag kritiserar. Kan jag mer om IT säkerhet än de allra flesta? Förmodligen. Kan jag någonting om just detta virus på rak arm? Tyvärr inte.

Lite googlande indikerar att det här är ett känt virus sen flera år tillbaka och säkehetshålet ska alltså inte vara tilltäppt på flera år och många många säkerhets patcher för både iOS och Android? Tillåt mig tvivla.
Senast redigerad av kalleboool 2022-05-03 kl. 16:12.
Citera
2022-05-03, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ta det lungt.t.

Sorry, verkligen. Jag tolkade dig helt fel men det har du redan fattat..

Jag har också lekt med master och lite sådant kul, kul att du tar upp egna master och att du vet att man måste dekryptera saker och ting. Vi har samma hobby märker jag.

Du har koll på läget, sorry igen Methos! =)
Citera
2022-05-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Detta faller på sin egen orimlighet att vilken mobil som helst, när som helst skulle kunna bli hackad genom pegasus där hackern får tillgång till hela mobilen.

Skulle detta vara möjligt så skulle en vanlig script kiddie kunna suga ut halva landets kontokort med ett par musklick.

Om du tror att en "vanlig script kiddie" har tillgång till den mjukvaran via att ladda ner den från piratebay kan du ju drömma vidare. De tjänar givetvis hundratals miljoner dollar på det här och du kan nog se på fan att få tillgång till att använda det involverar mer säkerhetsmoduler, hårdvara och annat än fort knox att tillträda. Det säljs till stater av en anledning. Däremot kan det diskuteras hur det kan vara så effektivt som det påstås, en inbyggd bakdörr på hårdvaru-nivå vore den mest logiska förklaringen med tanke på hur världen fungerar. Ge oss tillgång (med hänvisning till Patriot Act eller motsvarande) annars får du inte sälja dina mobiler i X antal länder och knip käft om saken. Spjärnas det emot så dyker CIA upp och lägger en kula med ditt namn på i brevlådan. Typ så.

Jag får förfan stoppa in en hårdvaru-modul i datorn för att få starta upp Pro Tools..
Senast redigerad av Kayana 2022-05-03 kl. 16:48.
Citera
2022-05-03, 16:40
Bannlyst
Pegasus är inte skapat för att sno folks pengar, varför pratar man om kreditkortsuppgiftrer? Den dumpar inte kreditkortsuppgifter eller vill ha information från banker? Tror ni folk är ute efter era pengar? Harre gud. Det är tjuvar/bedragare/tattare ni skall oroa er för, inte pegasus. Ingen hacker snor pengar från er, inte ens ransomware gubbarna? Hade dom viljat det hade ni varit smitade för längesen.

Hur många har blivit av med pengar personligen pga av ett malware ? 0?

Pegasus arbetar när skärmen är nedsläckt och avstängd, så fort screen=off blir screen=on på telefonen så gömmer det sig och kommer inte kunna synas i "aktivitetshanteraren" om man skall förklara det för en icke insatt och linux använder vet vad en process är så de är inget konstigt, pid.

Android användare kan prova, liknande i valfri terminal app man kan hämta på playstore:

if [[ $(logcat| grep mScreenOn) = "true" ]]; then
reboot
if

stäng av skärmen, när du tänder skärmen kommer det du har i terminalen spotta ut det och den fånger upp värdet att skärmen blivit true, den startar nu om.

Hade dom viljat hade dom spelat in skärmen i realtid. Man behöver inte sniffa eller stjäla dom. Varför göra det så komplicerat? Det hade räckt att streama skärmen i realtid med screenrecord.. Är det ingen som arbetat i adb eller vet vad som händer i under huven på en telefon. Simulera knapptryck? svepa på skärmen? Hämta alla appar från en telefon på några skeunder?

adb pull? https://android.nr1.nu/previews/android-wpull-system-apks.gif

Man kan även pusha in virus

adb install pegasus.apk . Du är nu installerat och klart? Funkar i powershell. Koppla in din telefon, tanka valfri apk fil, prova? https://developer.android.com/studio/releases/platform-tools

adb shell input touchscreen swipe 530 1120 830 1120

upp + ner + vänster + höger.

https://stackoverflow.com/questions/25500567/is-it-possible-to-produce-continuous-swipe-action-on-the-touchscreen-with-adb

Vakna !

Det är inget olagligt, det är inget konstigt - Det är en vanlig smartphone

Allt pegasus gör I själva telefonen är som sagt enkelt men det går inte upptäcka om man inte får tillgång till källkoden? Apple är inte öppen källkod? Hur skall man då kunna märka det om man får "permission denied" utan att vara tvungen att jailbreaka telefonen, så garantin försvinner .

Ni får nog börja tänka om en hel del som pratar om företag och statliga myndigheter och miljoner och allt vad det pratas om. Ni låter som säkerhetsexperterna på tvn. Som sagt. Kolla åldrarna på dom som åker fast för att få en inblick i saker och ting, det är inga miljoner, det är killar som sitter och dricker cola och sitter i bilen på snapchat och rappar lol.

Raidforums nu senast? 15 år var Santos när han startade det. Finns knappt någon över 25 när man kollar på vilka fbi tar.

Dom sitter på discord och snapchat! - Acceptera att det INTE är som många tror att det är, läser ingen FBI's protokoll om hackarna? Uppenbarligen inte, ransomware gruppen blev åtalad för att ha krävt $300 men i media står det att dom tjänar miljarder och svenska säkerhetsexperter står och kan knappt hålla sig för skratt, kolla bara på Murray när han pratar om att dom drar in lika mkt som knarkartellerna...

Ni är lurade! Sök upp sanningen, den finns där ute men inte där ni läser uppenbarligen.

Finns för fan bild på bevisen på https://fbi.gov

#REvil blir hackade.
#REvil blir tagna
#REvil drar in miljarder.
#REvil har återuppstått
... På 6 månader har dom dragit in miljarder, hunnit bli tagna allihop, ALLA måste vara värdelösa så alla blir bustade samtidigt? Sen hackas dom från ingenstans? Sen wow, 3 veckor efter dom sitter i texas hos fbi i häktet så har dom återstått från dom döda.... Kolla på idg.se själva senaste månaden?

........... Finns det något kvitto? Bevis? Någon gång på allt detta? ............. Nej? ...........

JAG KRÄVER BARA ETT BEVIS på att få se vart dom pengarna dom pratar om finns, ett ända?? Jag har fbi m.fl andra källor på rss 24/7 då jag är galet jävla intresserad om allt inom denna hacking värld, men det som folk pratar om ser jag ingenstans?

Har ni sett bilderna på gubbarna på Trickbot jag länka i anon tråden om ryssland? De ser ut som miljardärer va? Dom har ju fan inte råd med hela skor ens? Eller laga sina tänder? Har ni läst chattarna fråån Conti som ukrainaren läckte? Dom har inte råd att köpa sin egen VPN så dom måste be om det och få pengar överförda?

All denna informationen finns men inte i Sverige.

Kolla sen på dom som sprider skiten, vilka är det? Vad har dom för bilar? Vad åker för flygplan?

... Vem är intresserad av dina pengar? Fråga dig det igen.

Ge mig beviiiiiiiiiiiiis, så kommer jag ändra mig och tro på media..

Hur fan skall man ha det? Ingen kollar ju upp någonting ändå så dom kan ju skriva vad som helst. Tror ni allting är ett skämt eller? Snowden har ju redan avslöjat det mesta. Ändå sitter folk ännu och tror annat. Nä, jag orkar inte ens bevisa mer för fattar man inte att saker inte är som på tv så får man fan leva i sin psykos. Det är ju fan sinnessjukt!
Senast redigerad av wuseman 2022-05-03 kl. 17:38.
Citera
2022-05-03, 17:16
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Det är främst förvirringen och spretigheten jag kritiserar. Kan jag mer om IT säkerhet än de allra flesta? Förmodligen. Kan jag någonting om just detta virus på rak arm? Tyvärr inte.

Lite googlande indikerar att det här är ett känt virus sen flera år tillbaka och säkehetshålet ska alltså inte vara tilltäppt på flera år och många många säkerhets patcher för både iOS och Android? Tillåt mig tvivla.
Pegasus är det nog inte många mobiltillverkare som kan göra nått åt nej. Det uppdateras hela tiden som jag förstår det. Jag tror att det finns andra i tråden med betydligt mer insikt än du. Annars får du gärna kommentera det du tycker är fel och orimligt.
Citera
2022-05-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayana
Om du tror att en "vanlig script kiddie" har tillgång till den mjukvaran via att ladda ner den från piratebay kan du ju drömma vidare. De tjänar givetvis hundratals miljoner dollar på det här och du kan nog se på fan att få tillgång till att använda det involverar mer säkerhetsmoduler, hårdvara och annat än fort knox att tillträda. Det säljs till stater av en anledning. Däremot kan det diskuteras hur det kan vara så effektivt som det påstås, en inbyggd bakdörr på hårdvaru-nivå vore den mest logiska förklaringen med tanke på hur världen fungerar. Ge oss tillgång (med hänvisning till Patriot Act eller motsvarande) annars får du inte sälja dina mobiler i X antal länder och knip käft om saken. Spjärnas det emot så dyker CIA upp och lägger en kula med ditt namn på i brevlådan. Typ så.

Jag får förfan stoppa in en hårdvaru-modul i datorn för att få starta upp Pro Tools..

Skippade du tredje meningen när du citerade mig för att du inte kunde bemöta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in