Pegasus är inte skapat för att sno folks pengar, varför pratar man om kreditkortsuppgiftrer? Den dumpar inte kreditkortsuppgifter eller vill ha information från banker? Tror ni folk är ute efter era pengar? Harre gud. Det är tjuvar/bedragare/tattare ni skall oroa er för, inte pegasus. Ingen hacker snor pengar från er, inte ens ransomware gubbarna? Hade dom viljat det hade ni varit smitade för längesen.
Hur många har blivit av med pengar personligen pga av ett malware ? 0?
Pegasus arbetar när skärmen är nedsläckt och avstängd, så fort screen=off blir screen=on på telefonen så gömmer det sig och kommer inte kunna synas i "aktivitetshanteraren" om man skall förklara det för en icke insatt och linux använder vet vad en process är så de är inget konstigt, pid.
Android användare kan prova, liknande i valfri terminal app man kan hämta på playstore:
if [[ $(logcat| grep mScreenOn) = "true" ]]; then
reboot
if
stäng av skärmen, när du tänder skärmen kommer det du har i terminalen spotta ut det och den fånger upp värdet att skärmen blivit true, den startar nu om.
Hade dom viljat hade dom spelat in skärmen i realtid. Man behöver inte sniffa eller stjäla dom. Varför göra det så komplicerat? Det hade räckt att streama skärmen i realtid med screenrecord.. Är det ingen som arbetat i adb eller vet vad som händer i under huven på en telefon. Simulera knapptryck? svepa på skärmen? Hämta alla appar från en telefon på några skeunder?
adb pull?
https://android.nr1.nu/previews/android-wpull-system-apks.gif
Man kan även pusha in virus
adb install pegasus.apk . Du är nu installerat och klart? Funkar i powershell. Koppla in din telefon, tanka valfri apk fil, prova?
https://developer.android.com/studio/releases/platform-tools
adb shell input touchscreen swipe 530 1120 830 1120
upp + ner + vänster + höger.
https://stackoverflow.com/questions/25500567/is-it-possible-to-produce-continuous-swipe-action-on-the-touchscreen-with-adb
Vakna !
Det är inget olagligt, det är inget konstigt - Det är en vanlig smartphone
Allt pegasus gör I själva telefonen är som sagt enkelt men det går inte upptäcka om man inte får tillgång till källkoden? Apple är inte öppen källkod? Hur skall man då kunna märka det om man får "permission denied" utan att vara tvungen att jailbreaka telefonen, så garantin försvinner .
Ni får nog börja tänka om en hel del som pratar om företag och statliga myndigheter och miljoner och allt vad det pratas om. Ni låter som säkerhetsexperterna på tvn. Som sagt. Kolla åldrarna på dom som åker fast för att få en inblick i saker och ting, det är inga miljoner, det är killar som sitter och dricker cola och sitter i bilen på snapchat och rappar lol.
Raidforums nu senast? 15 år var Santos när han startade det. Finns knappt någon över 25 när man kollar på vilka fbi tar.
Dom sitter på discord och snapchat! - Acceptera att det INTE är som många tror att det är, läser ingen FBI's protokoll om hackarna? Uppenbarligen inte, ransomware gruppen blev åtalad för att ha krävt $300 men i media står det att dom tjänar miljarder och svenska säkerhetsexperter står och kan knappt hålla sig för skratt, kolla bara på Murray när han pratar om att dom drar in lika mkt som knarkartellerna...
Ni är lurade! Sök upp sanningen, den finns där ute men inte där ni läser uppenbarligen.
Finns för fan bild på bevisen på
https://fbi.gov
#REvil blir hackade.
#REvil blir tagna
#REvil drar in miljarder.
#REvil har återuppstått
... På 6 månader har dom dragit in miljarder, hunnit bli tagna allihop, ALLA måste vara värdelösa så alla blir bustade samtidigt? Sen hackas dom från ingenstans? Sen wow, 3 veckor efter dom sitter i texas hos fbi i häktet så har dom återstått från dom döda.... Kolla på idg.se själva senaste månaden?
........... Finns det något kvitto? Bevis? Någon gång på allt detta? ............. Nej? ...........
JAG KRÄVER BARA ETT BEVIS på att få se vart dom pengarna dom pratar om finns, ett ända?? Jag har fbi m.fl andra källor på rss 24/7 då jag är galet jävla intresserad om allt inom denna hacking värld, men det som folk pratar om ser jag ingenstans?
Har ni sett bilderna på gubbarna på Trickbot jag länka i anon tråden om ryssland? De ser ut som miljardärer va? Dom har ju fan inte råd med hela skor ens? Eller laga sina tänder? Har ni läst chattarna fråån Conti som ukrainaren läckte? Dom har inte råd att köpa sin egen VPN så dom måste be om det och få pengar överförda?
All denna informationen finns men inte i Sverige.
Kolla sen på dom som sprider skiten, vilka är det? Vad har dom för bilar? Vad åker för flygplan?
... Vem är intresserad av dina pengar? Fråga dig det igen.
Ge mig beviiiiiiiiiiiiis, så kommer jag ändra mig och tro på media..
Hur fan skall man ha det? Ingen kollar ju upp någonting ändå så dom kan ju skriva vad som helst. Tror ni allting är ett skämt eller? Snowden har ju redan avslöjat det mesta. Ändå sitter folk ännu och tror annat. Nä, jag orkar inte ens bevisa mer för fattar man inte att saker inte är som på tv så får man fan leva i sin psykos. Det är ju fan sinnessjukt!