Citat:
Ursprungligen postat av
CockWitch
Jag förstår inte det tekniska så bra som du pratar om, men kontentan av det kunde jag förstå själv. Men det förutsätter att någon förföljer mig fysiskt så att säga. Jag förstår också att om jag använder vänners wi fi och sånt så lägger jag ut spår.
Men i en situation där ingen förföljt mig och ingen vet vart jag är, så tror jag nog att jag kan känna mig hyfsat trygg med det scenario jag beskrev. Jag är ju ingen yrkeskriminell så har svårt att tro att nån förföljer mig fysiskt för att isolera min signal.
Pegasus är intresserad av just "Wifi" uppgifter och lösenord det är någonting den dumpar specifikt. Den skiter i mycket mycket saker men just wifi är en av sakerna den vill samla åt sig enligt analyserna.
Är man yrkeskriminell så förutsätter jag att man inte använder telefon alls. Post är nog säkrare skulle jag tro, den som använder en mobil och är yrkeskriminell är rätt korkad speciellt med dom nya lagar och regler som nu finns.
Ingen "normal" människa är intresserad av dig i regel, det är om det är något personligt som en sjuk ex partner eller liknande men tror du te.x kineser, araber, amerikanare, nigresser, afrikaner vill sitta och lyssna på dig och din vän i en bil på ett främmande språk? Kom igen
CustomROMS är inte att rekommendera heller. Akta dig för jag menar vad jag säger jag har
extremt bra koll på android och altl som pegasus gör och jag har allting på android.nr1.nu, det är som jag skrivit tidigare inte något avancerat men om man inte kan eller får komma åt källkoden så kan man heller inte se vad som sker.
Varningarna som finns i telefonen vid en upplåst bootloader är inte där för att det är roligt. Håll dig till stock rom och sätt aldrig på saker som du inte vet vad det är för någonting, det kan göra dig vidöppen för HELA nätet. Se själv:
https://pastebin.com/DtFSMBsF på mindre en 1 sekund har mitt script hackat en android enhet som jag inte kommer gå djupare in på men har man kommit in på någons telefon via mobilnätet så är ofta personen även inne på sitt wifi hemma och du har inom kort kunnat hacka hur många enheter som helst, så ja. Tro inte på att någon jävla customrom ska skydda dig, tänk tvärtom.
.. Du kan ju själva fatta vilken skada du kan göra med scriptet jag har ovanför ... Kommer du in på någons mobilnät som lekt med fel inställningar (en inställning i android settings) så är du helt omedveten om att någon ansluter till din telefon, vi leker att det är en företagsmedlem på staten, som sedan är på deras wifi samtidigt? Ja, din telefon är min väg in. Sedan är det bara att göra precis vad fan du vill. Kolla på skärmen, spela in personen osv osv. Har aldrig varit intresserad av att sno saker från någon eller avlyssna någon, tvärt om därför visar jag hur lätt det är.
Smartphones är en livsfarlig jävla uppfinning., Kan hacka hur många enheter jag vill på nolltid.
Sen kan jag scanna internet med masscan på rätt portar, jag tänker inte fortsätta. Du kan ju bara ana hur många iot enheter det finns i värdeln. Dom flesta är rätt kassa på det dom gör, det finns dom som kan och dom som kan gör det lite mer elegant