Citat:
Ursprungligen postat av
CockWitch
Men om jag har ett kontantkort från comviq tex och betalat kontant (så de inte kan kolla vem som äger kontokort) och inte har några uppgifter alls om vem jag är i mobilen. Dvs gmail konto med fejk namn osv. Allt skapat på den mobil som har det oreggade kontantkortet. Då kan dom ju inte veta vem som äger telefonen? Och då blir det svårt att skicka Pegasus till just mig eftersom ingen vet vem som äger telefonen. Lägg till det att jag kör graphene och wickr och signal osv. Det måste bli rätt svårt att ha koll på mig då inte sant?
Okej jag stavar ut det till dig:
1. Någon följer dig och tar reda på var du är. t.ex. hos din väns bostad.
2. De fångar upp din mobilsignal och isolerar den.
3. De väntar sedan på att du är någonstans där du befinner dig under en mast som inte har allt för mycket trafik så att den kan blockeras lokalt hos dig.
4. De lägger upp en egen mast och skickar sedan en signal till din mobil. Eftersom att du använder Conviq använder du GSM/LTE och den är dum nog att byta till deras mast när din egen är blockerad. Basbanden är dumma nog att byta till 2G när LTE-masten inte kan nås. 2G och 3 är säkerhetsfarliga.
5. Från punkt 2 och 3 vet de allt de behöver om din mobil och SIM.
6. De använder informationen från punkt 2,3 för att skicka ditt SIM en instruktion. SIM tror att det kommer från din operatör och den applicerar konfigurationen. När väl konfigurationen är applicerad hjälper inte dina custom roms, wickr och allt annat skit.
Låter som en spionfilm ala Hamilton, men ingen rök utan eld brukar man säga.
Tänker inte lägga upp en yt om detta denna gången, jag värnar om den säkerhet som fortfarande finns runt min telefon.