2022-05-03, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
der tror jeg Lier bommer.
Jeg tror at kortet var ment brukt til kriminalitet og at det er derfor det ikke er aktivert.
Et tilfeldig nummer ville ikke hatt den skjebnen at det ikke blir aktivert.

Dette forteller meg at det er en kriminell som har kjøpt kortet for å lagre det til det blir kaldt for bruk i fremtidig kriminalitet.

Den fremtidige kriminaliteten bestod av å kidnappe AEH og presse TH for penger.
Her er jeg faktisk enig med deg. Her tror jeg også at Jørn Lier Horst bommer. Forstår ikke logikken hans her.
Citera
2022-05-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet har hatt en såkalt mediestrategi i denne saken. Jeg antar at politiet har vært helt tause om forskjellige detaljer som kun GM kan kjenne til. Blant annet analysene av bevegelser på AEs iPhone forsvinningsdagen. Den informasjonen som er frigitt kan være mediestrategi, og trenger ikke å være korrekt.

OHG ble anholdt og avhørt 6. desember 2018. Politiet har kjent til 40745668-nummeret lenge. Det var skrevet at GM hadde bestilt sim-kort i OHGs navn, underforstått at GM hadde stjålet sim-kortet fra OHGs postkasse, og for å gjøre det hele enda mer spektakulært, OHG hadde nettopp flyttet til ny adresse da sim-kortet angivelig ble sendt. Det var også skrevet noe om at OHG hadde betalt for et telefonnummer han ikke kjente til.

Men nå heter det seg altså at 68-nummeret var lagt ut for salg hos Bunnpris Iladalen, og muligens ble solgt i butikken engang etter jun 2017, eller, muligens solgt et annet sted etter at butikken ble nedlagt i des 2017.

Jeg synes ditt forslag om at 68-nummeret var aktivert og ble brukt til verifisering i forbindelse med kryptovekslingen, er interessant. Kanskje det var slik det skjedde. Og at politiet har ventet og ventet på at noen skulle ta i bruk sim-kortet igjen.

Ellers, det er vanskelig å vite hva som er sant når det finnes flere versjoner av hva som har skjedd.

Kucoin krever i alle fall verifikasjon på e-mail eller SMS. Hva heter de to andre vekslingsbørsene som er benyttet?
Citera
2022-05-03, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amado88
- Gjerningsmennene visste at prosedyren ikke krevde en verifiseringskode, og kunne dermed oppgi et helt tilfeldig nummer. De har mao ikke nødvendigvis noe med nummeret å gjøre i det hele tatt (!)

Dette har jeg mest tro på

Men, Nr trenger ikke være random / tilfeldig fordi. GM kunna f.eks ha fanget opp dette nr av andre kriminelle venner, eller av andre tilfeldige intetanede som var i besittelse.

Det er så enkelt som at GM kunne ha sett det på en fest, eller hjemme hos noen, eller sett det i butikken uten å ha kjøpt det.

Å derfor kommer politiet antagelig vis ikke noen steder med dette nr.
Citera
2022-05-03, 13:34
Medlem
Kanskje GM i denne saken videresolgte telefonnummeret (anonymt?) til andre kriminelle (som heller ikke hadde planer om å aktivere nummeret), før han deretter brukte nummeret selv i forbindelse med registreringen på den kryptobørsen?

Eller hva om butikkekspeditøren noterte seg hvilke nummer han solgte hvis feks en mistenkelig person kjøpte flere kontantkort, og ekspeditøren deretter videreformidlet numrene til en eventuell kriminell venn (og denne eventuelle vennen feks er linken til GM)?

Er telefonnumrene skrevet på utsiden av de pakkene som de 20-pakningene med kontantkort leveres i?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-03 kl. 13:44.
Citera
2022-05-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Kucoin krever i alle fall verifikasjon på e-mail eller SMS. Hva heter de to andre vekslingsbørsene som er benyttet?

Ser ut til at Huboi og Binance også krever verifikasjon.

Hvis jeg har forstått dette riktig, kan altså nummeret ha blitt brukt for verifisering
Citera
2022-05-03, 13:45
Medlem
Det har kanskje vært nevnt her tidligere og det er sikkert bare tilfeldig, men litt spesielt at denne karen med denne mailadressen : M*ham*ad Sh*bir (@Muhamma40745668) / Twitter, bor i Lørenskog. Driver med kjøleskap og it service og har hatt annonse på mitt anbud.
Citera
2022-05-03, 13:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Den informasjonen som er frigitt kan være mediestrategi, og trenger ikke å være korrekt.

Ja, på overflaten kan det se ut som de står med noen avbrente taustumper
og ber folk med lighter om å melde seg. De sier også at de fremdeles etterforsker
kidnappingshypotesen aktivt, parallelt med drapshypotesen. Til tross for at det ikke
har kommet et kvekk om potensielt andre involverte.
Citera
2022-05-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Godt poeng. Og det er uansett ingen vits i å ta sorgene på forskudd.

Numrene før og etter er aktivert, og det er nok her GM kan avsløres. Får man inn tips om hvem som har brukt disse numrene, kan det hende Milli endelig får rett i at GM begynner å kjenner pusten i nakken. Sjansen er stor for at en av disse personene også var i besittelse av det uaktiverte sim-kortet med nummeret 40745668.
Ja, uten kjennskap forøvrig til vanlig MO så vil jeg tro det er ganske vanlig at kriminelle kjøpte slike numre i større kvanta. Dvs 5-10 numre i slengen.
Citera
2022-05-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Det har kanskje vært nevnt her tidligere og det er sikkert bare tilfeldig, men litt spesielt at denne karen med denne mailadressen : M*ham*ad Sh*bir (@Muhamma40745668) / Twitter, bor i Lørenskog. Driver med kjøleskap og it service og har hatt annonse på mitt anbud.

"Kjøleskap - og IT Service".....minner meg om butikken Alta Frukt og Betong
Citera
2022-05-03, 13:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf

Han hadde jeg glemt! Sto oppført på en adresse i Kjennveien, et steinkast fra eldstedatteren til TH.
Citera
2022-05-03, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er telefonnumrene skrevet på utsiden av de pakkene som de 20-pakningene med kontantkort leveres i?
Ja, nummeret står uten på pappkonvolutten som kjøpes. Slik kan du velge nummeret du kjøper blant de som butikken har.
Citera
2022-05-03, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ser ut til at Huboi og Binance også krever verifikasjon.

Hvis jeg har forstått dette riktig, kan altså nummeret ha blitt brukt for verifisering
Spørsmålet er om Huobi, Binance og Kucoin krevde å verifisere mobilnummer på tidspunktet da kontoene ble opprettet - hvilket vel var sommer 2017 (?). Nå, noen år senere, har det blitt mye strengere på kryptobørsene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in