2022-05-03, 12:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Skämskudde har fått en ny innebörd! Jag antar dock att det blir en enorm plot twist och Märta och Axel väljer att stanna tillsammans, annars förstår jag inte varför man inte bara ”skippat” dem och kört material från de andra tre paren
Nja..Dom fullföljer ju avtalet och det ger väl "bra TV" någonstans. Och som tittare kan vi inte vara helt säkra på som händer härnäst ändå som sagt. Det står ju alla par helt fritt hur dom vill förvalta detta
Senast redigerad av Steff83 2022-05-03 kl. 12:09.
Citera
2022-05-03, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Problemet med Märtha är nog snarare att hon har väldigt svårt att passa ihop med någon i en parrelation. Är mannen för snäll kör hon över honom, men jag tror inte alls på teorin om att hon skulle funka tillsamman med en ”alfahanne”. Märtha och en självsäker man skulle bara bli en repris på Susanna och Johan från förra säsongen, hon skulle reta sig på det också, att de inte delar samma värderingar osv.
Johan framstod inte som speciellt självsäker eller en "alfahane" men jag håller med om att hon förmodligen inte skulle fungera med en sådan man heller. Återstår en man som är mittemellan, d v s en relativt självsäker och skapligt snygg man med vänsteråsikter. Kanske en Johan fast med högskoleutbildning och vänsteråsikter.
Senast redigerad av soulflash 2022-05-03 kl. 12:11.
Citera
2022-05-03, 12:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Märta är en onaturlig kvinna, det syns på avsaknaden av feminina former och på hennes icke-vilja i att skaffa barn, en naturlig kvinna vill inget annat än att bli inseminerad vid 33 då det inte finns många chanser kvar.
Hon verkar väldigt stel allmänt, sen är väl Axel kanske inte rätt match, fattar inte att killen står ut, han borde lämnat henne på plats, kvinnan kan leva ensam o barnlös för sig själv istället, han är ung, har sina mest attraktiva år framför sig o kan säkert hitta en yngre mer naturlig kvinna. Det sagt har hon en poäng i att han behöver man up lite.

Hon är smart - så måste hon säga om hon vill undvika axels äckliga organ
Citera
2022-05-03, 12:13
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Problemet med Märtha är nog snarare att hon har väldigt svårt att passa ihop med någon i en parrelation. Är mannen för snäll kör hon över honom, men jag tror inte alls på teorin om att hon skulle funka tillsamman med en ”alfahanne”. Märtha och en självsäker man skulle bara bli en repris på Susanna och Johan från förra säsongen, hon skulle reta sig på det också, att de inte delar samma värderingar osv.

Värderingar och liknande spelar inte någon större roll tror jag, kvinnor är nyckfulla och det ligger inte mycket tanke bakom exempelvis deras politiska idéer, problemet är snarare att både Johan och Axel är undergivna sina kvinnor.
De försöker behaga och vara sina kvinnor till lags istället för att själva leda. De lämnar helt över rodret till kvinnan. Kvinnor som är feminister eller 33 åriga singlar är redan förvirrade och vill ha en man som kan leda dem rätt.
För uppenbarligen har de inte kunnat leda sig själva till lycka.
En man som lämnar över ledarskapet till kvinnan blir för dem meningslös då deras egna ledarskap endast lett till situationen de redan befinner sig i.

De behöver en man som vill guida dem rätt men som också är orädd för att det ska gå åt helvete. Orädd på så sätt att om det inte passar finns det gott om yngre(inte 33) och behagligare(inte feminist) kvinnor att bli tillsammans med istället.
Då kommer kvinnan vilja anpassa sig istället.

En man som har ett överflöd han är villig att offra och dela med sig av istället för en man som är i sådant desperat behov av en kvinna att han anpassar sig efter hennes små nyck oavsett hur dumma de än är.
Senast redigerad av mendokse 2022-05-03 kl. 12:18.
Citera
2022-05-03, 12:32
Medlem
Huzzahs avatar
Har sett bägge de senaste avsnitten nu. Sent omsider.

Jag tänker inte skriva något mer taskigt om Märta och Axel, det räcker med ett vad var det jag sa och att det är plågsamt att se dem.
Inte shysst mot någon av dem att låta det där fortsätta.

Rhodostjejen och Kalles Kaviar är oväntat gulliga tycker jag. Men tror de kommer börja bråka strax så då får vi se hur det går. 50/50 känner jag just nu.

Bögarna orkar jag inte med. Mingel-Martins oerhört svaga självkänsla går mig på nerverna.
Och det tror jag den gör på hans äkta man också. Tror de kommer bli riktigt bitchiga med varandra inom kort.

PTn och hans tjej har jag ingen uppfattning om mer än att de är oerhört lika till utseendet??
Är de syskon utan att veta om det?:0
Citera
2022-05-03, 12:47
Medlem
farlings avatar
Efter att ha sett de fyra första avsnitten är jag ganska säker på att vi, precis som vanligt i slutändan, kommer att få se alla paren välja att skilja sig i sista avsnittet.

Martin & Jonas har alldeles för olika energinivåer för att de ska funka. Martin verkar vara lite mer av en "spjuver" och Jonas allvaligare, så de krockar med varandra, vilket vi såg ett tydligt exempel på under middagen i gårdagens avsnitt då Martins jargong inte riktigt föll Jonas i smaken. Det känns också som att Jonas saknar erfarenhet av gayvärlden och helt enkelt inte "gör" gay på samma sätt som Martin.

Jonas & Louise verkar som flera andra skrivi redan tappat lite av den första gnistan som fanns dem emellan på bröllopet. Deras största problem tror jag är att de gått alldeles för fort fram när det kommer till den fysiska biten. De är attraherade av varandra fysiskt, men det räcker inte att bygga en stadig relation på. Får också lite dåliga vibbar av Jonas, han känns inte riktigt genuin. Tror att de hade vunnit på att lugna ner sig lite och inte klänga så mycket på varandra utan istället satsa på att försöka lära känna varandra på riktigt.

Hans & Bodil. Vill jättegärna att de ska funka mellan dessa men nej, tror inte att det kommer att göra det. Deras fall kommer att bli vardagen och alla teknikaliteter runt omkring. Hon är oerhört låst till sitt boende och sina djur, varpå han kommer att behöva anpassa sig helt efter henne. Att ha en häst upptar många timmar av dygnets tid, varje dag - i ur och skur. Att hon bor på landet och han inte har körkort kommer att bli ett stort problem. Det känns också som att deras energinivåer, precis som i Martin & Jonas fall kommer att krocka med varandra.

Och så Axel & Märtha, som ju redan i princip gett upp. i alla fall Märtha. Förstår inte varför hon ens sökte till programmet från första början med sin inställning? Har också lite svårt att ta ställning till de senaste dagarnas tidningsartiklar gällande att Axel i princip ska ha gett sig på henne utan samtycke. Det finns ju två sidor av varje mynt och i detta fallet har väl de inte varit tillräckligt tydliga med varandra, någon utav dem. Men har svårt att se henne som ett totalt offer faktiskt. Är dock väldigt nyfiken på om de (hon) fullföljer projektet på grund av kontraktet eller om det är för att "lära sig nya saker om sig själv"?
Citera
2022-05-03, 13:10
Medlem
När man tittar på hur paren (utom ett av dem så klart) beter sig mot varandra och pratar och så, så undrar jag om det är så här det vanligtvis är i en relation eller när folk dejtar? Är det en någorlunda rättvisande bild av hur det kan vara?

Det som gjorde att jag började titta på detta, det här är första säsongen jag har sett jag visste inte ens om att programmet existerade innan, var att det kunde vara kul att se lite hur riktiga människor är i en dejting/relations-situation. Men man vill ju inte lura sig själv heller i fall allt man ser är väldigt overkligt så att säga.
Citera
2022-05-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
När man tittar på hur paren (utom ett av dem så klart) beter sig mot varandra och pratar och så, så undrar jag om det är så här det vanligtvis är i en relation eller när folk dejtar? Är det en någorlunda rättvisande bild av hur det kan vara?

Det som gjorde att jag började titta på detta, det här är första säsongen jag har sett jag visste inte ens om att programmet existerade innan, var att det kunde vara kul att se lite hur riktiga människor är i en dejting/relations-situation. Men man vill ju inte lura sig själv heller i fall allt man ser är väldigt overkligt så att säga.

Jag tror det är lite svårare att vara normal när det sitter en kameraman två meter bort och filmar en. Den aspekten tycker jag glöms bort.

I verkligheten är man väl mer förtrolig med varandra? Kanske skojar mer, snackar skit osv. Bygger en allians.

Nu har jag varit ihop med min fru i snart 20 år och det är ju nåt annat. Vi är långt från nyförälskade. Skilsmässan har varit nära många ggr. Men jag kommer ju ihåg hur det var i början. Jag kände väl aldrig nån himlastormande attraktion eller så utan det var mer att vi liksom kändes så självklara för varandra. Efter bara några veckor så kändes det som att vi alltid känt varandra.
Citera
2022-05-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Värderingar och liknande spelar inte någon större roll tror jag, kvinnor är nyckfulla och det ligger inte mycket tanke bakom exempelvis deras politiska idéer, problemet är snarare att både Johan och Axel är undergivna sina kvinnor.
De försöker behaga och vara sina kvinnor till lags istället för att själva leda. De lämnar helt över rodret till kvinnan. Kvinnor som är feminister eller 33 åriga singlar är redan förvirrade och vill ha en man som kan leda dem rätt.
En man som lämnar över ledarskapet till kvinnan blir för dem meningslös då deras egna ledarskap endast lett till situationen de redan befinner sig i.
.
Lite tramsigt detta med att kvinnor behöver någon som "leder". Det finns många män som fungerar bra med kvinnor som inte "leder dem" utan som istället är orienterade mot ömsesidighet, d v s de är inte överdrivet till lags men de har heller inget behov av att "leda".
Citera
2022-05-03, 14:11
Avslutad
Det skulle utan problem gå att använda Märthas haka som klädhängare. Nån skönhet är hon inte.
Citera
2022-05-03, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse

De behöver en man som vill guida dem rätt men som också är orädd för att det ska gå åt helvete. Orädd på så sätt att om det inte passar finns det gott om yngre(inte 33) och behagligare(inte feminist) kvinnor att bli tillsammans med istället.
Då kommer kvinnan vilja anpassa sig istället.

En man som har ett överflöd han är villig att offra och dela med sig av istället för en man som är i sådant desperat behov av en kvinna att han anpassar sig efter hennes små nyck oavsett hur dumma de än är.
Nu är det ju väldigt få män som har detta "överflöd", framförallt i dagens samhälle. Det är kvinnans marknad, 33 bast eller inte. Dessutom mansöverskott på det, och kvinnor nöjer sig hellre med att dela på ett bättre kap med fler kvinnor. Känns snarare som dessa toffelhjältar är fler idag än för 30,40,50 år sedan. Tror mycket att antingen har man det eller inte, kan läsa böcker likt game men Axel kommer med största sannolikhet aldrig bli någon stor womanizer, han lär väl dock hitta någon ska småningom han kan stadga sig med som han är mer kompatibel med. Säger inte automatiskt emot mycket av det du säger, ligger en del i det, men låter lättare än vad det är. Sedan finns det ju faktiskt relationer som är hyfsat jämställda också, man behöver inte vara antingen undfallande till max eller alfahanne, de flesta ligger någonstans emellan och funkar gott nog.
Citera
2022-05-03, 14:33
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Det skulle utan problem gå att använda Märthas haka som klädhängare. Nån skönhet är hon inte.
Det störiga är att hon tror det. Hon tror att hon är het, eftertraktad och vis..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in