Citat:
Ursprungligen postat av
jamenda
Axel är betydligt tryggare i sig själv än Märta skulle jag vilja påstå. Deras olika sätt att uttrycka sig är en klassisk krock mellan en som har självkänsla nog att inte ha behov av att ständigt sätta gränser mot andra, och en som i sin oändliga osäkerhet hugger på allt, sätter upp en sköld mot andra, och letar fel. Märta är i stridsberedskap hela tiden, Axel demonstrerar på alla sätt han kan att han är ofarlig, vill samförstånd och äkta möte.
Fler än jag som ser detta? Som inser att Axel inte ber om ursäkt för sig eller undrar om han får krydda sin mat?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skurhinken
Jag håller med. Ser stora likheter mellan henne och Susanna som var med förra året. Ett ständigt hackande på partnern.
Två par med två osäkra kvinnor och två trygga män..
Axel är inte en trygg man.
Som sagts tidigare i tråden, tror inte att han själv vet vem han är (även om han själv hävdar det).
"Självsäker i att vara omanlig" som han själv säger. Herregud...
Han är en tragisk man av sin tid. Stympad och kastrerad av sina vänsterfeministvänner.
Resultatet blir därefter. En man som ber om ursäkt för sin existens.
Oavsett denna tragedi så är det inte kört för Axel. Han kan hitta en tjej på sin nivå, som passar honom bättre. Denna matchning är enbart sadistisk mot båda parter.
Jag ser inte heller Märtha som trygg och självsäker. Hon har ju även sagt att hon behöver hitta sig själv. Tror även att hon har en stor inre konflikt gällande hur hon bör vara, vad hon bör attraheras av osv kontra vad hon egentligen dras till. Tror även det kan finnas en klasskonflikt i grunden som hon rebellar mot.