2022-05-02, 23:36
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Dessutom testar Märtha honom. Hon pushar honom. Hans mesighet irriterar henne. Han hade vunnit så mycket på att spela korten annorlunda. Samtidigt. Varför ska Axels tillkortakommanden hela tiden exponeras? Varför ska han inte få vara den han är?
Jag har inte sätt att hon testat honom alls, allt hon gör är att dela ut goda råd för att han ska utvecklas för att efter detta kunna hitta någon fröken som ligger på en lägre nivå änn henne själv, hon har alltså inte lytt Freddans råd att hon ska ge goda råd till sig själv då Axel bara stärker hennes bild om att hon ska ha Anti-Axel tror hon

Axel skulle kunnat testa Märtha och ta tillbaka initiativet genom att på skoj bygga på Israels kuddmur runt Palestina i sängen, han hade kunnat improvisera med vad som fanns i stugan för att själv framstå kyskare än henne, då hade hon rivit mellanväggen och satt sig naken på hans röda nylle tills glasögonen sprack

Han hade även kunnat trolla henne när hennes fåniga tävlingsdjävul var igång under folkracet,
han hade demonstrativt kunnat hoppa bak i barnstolen i baksätet och spänt fast sig för att markera
att kartläsaren håller distans, han hade kunnat lagt sig i bakluckan eller hoppat ut ur bilen i farten under en snäv kurva, då hade hon tinat upp 1-grad
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-02 kl. 23:45.
Citera
2022-05-02, 23:58
Medlem
Men Gud vad oskön han är den mörka bögen.jävla mupp som inte kan bjuda till och gå på promenad....gah och mobilen vid middagen
Citera
2022-05-03, 00:24
Medlem
SvaMp_s avatar
Märta är en onaturlig kvinna, det syns på avsaknaden av feminina former och på hennes icke-vilja i att skaffa barn, en naturlig kvinna vill inget annat än att bli inseminerad vid 33 då det inte finns många chanser kvar.
Hon verkar väldigt stel allmänt, sen är väl Axel kanske inte rätt match, fattar inte att killen står ut, han borde lämnat henne på plats, kvinnan kan leva ensam o barnlös för sig själv istället, han är ung, har sina mest attraktiva år framför sig o kan säkert hitta en yngre mer naturlig kvinna. Det sagt har hon en poäng i att han behöver man up lite.
Citera
2022-05-03, 00:30
Medlem
Aftonbladet hade en krönika som nämnde UK:s värsta par. Bruden bröt i hop i tårar och ville inte ha mannen med 5 stora vårtor i ansiktet. Men de fortsatte, och är idag omgifta och har fått barn. Det låter ju helt otroligt. Han har tagit bort vårtorna i ansiktet också.
Klipp från youtube med det osannolika paret: https://www.youtube.com/watch?v=toEF3tppIG0

Det kommer ju inte att hända med Märta och Axel.
Citera
2022-05-03, 01:29
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Märtha och Axel måste ju vara den värsta missmatchen nånsin. Märtha söker ju, iaf undermedvetet, en dominant alfahanna. Inte en feminin beta som (stackars) Axel.
Oavsett hur Märtha själv har beskrivit sig under castingen så ser man och märker på hennes sätt att hon behöver en alpha-man för att funka i ett förhållande. Detta för att hon inte fullständigt ska ta över och köra över sin partner. Man kan inte kalla sig "expert" och missa detta, det är omöjligt. Det finns inte på kartan att Märtha skulle attraheras av Axel och det hade ett barn kunnat räkna ut.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag hade hellre sett ett sånt här program med Bodils mostrar som experter istället. DET hade varit intressant och fängslande att följa!
Ja! Och de hade säkerligen varit betydligt bättre på att matcha folk också. Jag hade hellre låtit mig matchas av dem än av dessa så kallade experter.

Citat:
Ursprungligen postat av Iriska
Jag tror att Märtha tidigare dejtat vänsterkillar som bor på Möllan i Malmö.
Är Märtha verkligen vänster? Hon ser ju vänsterflummig ut med sin näsring och öronpiercingar och hennes snack känns väldigt "vänster-studentikost". Samtidigt känns hennes namn och yrkestitel (civilekonom) väldigt borgerligt. Kanske att Märtha går emot/rebellar mot sin traditionella bakgrund genom att frottéra sig med vänstern? Panelen gjorde dock ett misstag att para ihop henne med en betafeminist som Axel. Tror Märtha mer dras till vänster ā la Ola Rapace och Thåström. Svårare kulturella killar med mer svärta, vilket blir destruktivt och problematiskt för henne. En Peter Stormare-typ hade nog varit idealiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Jag förstår verkligen märtha som inte står ut med axels ursäktande för att existera.
Eller be om lov att ha peppar på omeletten. Kom och hjälp mig
"Jag är inte så tävlingsinriktad, jag vill mer ha det mysigt..." alltså finns det en kvinna som vill ha en sån "man"?
Jag hade tyvärr tryckt ner en sån person allt för lätt, det måste finnas en dynamik av feminin och maskulin energi i ett förhållande, funkar inte om båda är feminina.
Märtha är inte direkt feminin, rätt manlig i sitt raka sätt. Det blir dessutom än mer tydligt med tanke på hur feminin Axel är till sättet. Rollerna blir ombytta. Märtha alpha och Axel beta. Märtha är den som kör, bildligt och bokstavligt. Axel vill inte köra och när han tvingas göra det så åker de i diket. Symboliken kan inte bli tydligare.

Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Skillnaden är dock att Albin är genuint snäll till skillnad från Axel som har en mörk sida. Axel spelar snäll, till viss del - men han är också en dubbelnatur. Märtha ska nog vara glad att hennes förnedring av Axel sker i TV. Annars hade hon legat risigt till när Axel's inre raseri bubblar upp till ytan efter detta.
Får onekligen upp lite seriemördar-vibbar när du beskriver det hela Intressant.
Axels nedtryckta personlighet och fullständiga kastrering som man bäddar ju för att det ska explodera en dag, på något sätt. Även om det inte behöver bli fullt så drastiskt.
Citera
2022-05-03, 02:13
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Martin är omogen och ovan vid ömsesidigt lyssnande, men menar inget illa. Han är helt oförberedd på en vuxen tvåsamhet och blir som en osäker 14-åring som tar till tvärsäkerhet och ångvältsuttalanden för att kamouflera att han inte förmår eftertanke eller empati ännu i nån större utsträckning utan är ungdomligt egenstyrd. Jonas ligger år före honom i mognad.
Kulturstrateg skrev nåt tidigare om att Martin redan rör sig i kändiskretsar och att han kanske blivit handplockad till programmet. Kan tänka mig att man då valt honom som en lite rolig personlighet, som tar plats osv. Med Martin som utgångspunkt så blir killen man matchar honom med sekundär. Hade det varit en rättvis process så hade man kollat på alla bögsökande och hittat bästa matchningarna där emellan. Kan ju inte säga att det gått till såhär men finns ju risk för det och det är tråkigt i så fall, inte minst för Jonas.

Martin är ju en stereotypiskt flamboyant bög ā la Carl Jan. Kan framstå som ytlig och dominant, övertygad om sin egen förträfflighet. Inte helt lätt att matcha med någon. På pappret kan det låta bra med Jonas som innehar en mognad och lugn som Martin saknar. Att de då skulle balansera varandra. I verkligheten verkar det uppstå spänningar kring Martins pushiga och fjolliga sätt, van som han är att vara i centrum av sitt hov med bögvänner. Detta kontra Jonas mer anspråkslösa stil, med rötter från landsorten och heterosexuella umgänge. Det kommer onekligen att skava en hel del. Hade kunnat uppvägas om det hade varit en rejäl fysisk attraktion men det ser jag inte att det är.

Sen håller jag med Martin om att det är viktigt att vara självständig även inom ett förhållande men det lät lite märkligt när de precis anlänt till pensionatet och Jonas vill "umgås och mysa" samtidigt som Martin säger att "idag kanske vi inte behöver ses så mycket". Detta mot bakgrund att Jonas tidigare sagt att Martin jobbat en del och att de behövde tid tillsammans.
Istället fick Jonas ge sig ut på ensampromenad ännu en gång samtidigt som Martin ägnade sig åt sin hedonistiska livsstil.
Jonas kan å andra sidan bjuda till lite mer ibland och inte vara så stel. Som när Martin ville bada t ex.
Hur de hanterade middagen var barnsligt från bådas håll, främst från Martins. Hans trotsande med mobilen var bara löjligt.
Nej, det här lär nog inte hålla. Hade varit kul om de kunnat fortsätta att vara vänner dock, kan underlätta för Jonas att få fler vänner som delar hans läggning.
Senast redigerad av Lostworld 2022-05-03 kl. 02:38.
Citera
2022-05-03, 04:03
Medlem
trillians avatar
Märtha verkar vara en sådan som SÄGER att hon vill ha en lugn snäll kille men egentligen attraheras av mer alfa.
I hennes bristande förmåga att förstå män så har hon inte förstått att de tryggaste alfahannarna behöver inte hävda sin manlighet hela tiden.

Axel är ju dock direkt feminin.

Dom två kommer aldrig bli ett par.

Inte minst för att Märtha nu försöker rädda sitt eget varumärke genom att förstora upp hela situationen på bröllopsnatten. Det är fullt rimligt att han vill krama sin fru på bröllopsnatten. Det orimliga är att INTE vilja det. Då får hon isf säga det tydligt.
”Sorry men jag behöver vänta lite med det fysiska, det får komma senare”. Världens lättaste sak.

Hon fattar att hon kommer framstå som en skitperson som tar upp en plats i programmet och vill lägga över skulden på Axel som kommer ta på sig allt (precis som han gjorde). Klassiskt exempel av att kasta någon under bussen. Axel må vara beta as fuck men han har inte gjort en promille fel på bröllopsnatten med kramarna där. Vuxna människor får reda sig själva.

Detta är ett lågvattenmärke för programmet.
Citera
2022-05-03, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo

Axel skulle kunnat testa Märtha och ta tillbaka initiativet genom att på skoj bygga på Israels kuddmur runt Palestina i sängen, han hade kunnat improvisera med vad som fanns i stugan för att själv framstå kyskare än henne, då hade hon rivit mellanväggen och satt sig naken på hans röda nylle tills glasögonen sprack

Han hade även kunnat trolla henne när hennes fåniga tävlingsdjävul var igång under folkracet,
han hade demonstrativt kunnat hoppa bak i barnstolen i baksätet och spänt fast sig för att markera
att kartläsaren håller distans, han hade kunnat lagt sig i bakluckan eller hoppat ut ur bilen i farten under en snäv kurva, då hade hon tinat upp 1-grad

Vilket komiskt geni du är
Citera
2022-05-03, 07:14
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madebycat
Jag tror verkligen inte att han är det. Snygg och intressant, visst. Men jag tror mer att det handlar om att 1) han har dålig självkänsla och hon har avvisat honom, och att få hennes bekräftelse hade gjort att han mått bättre, så det är det han söker. Och 2) han är uppenbart en konfliktundvikare, och han gör det som han tror förväntas av honom i programmet, inte vad han själv vill. Som att han trodde att det förväntades av honom att ta initiativ på bröllopsnatten.

Axel är awkward, tillbakahållen och inte helt genuin. Han är trygg med vissa saker, som att han gillar rosa, men han är fortfarande en people pleaser. Han behöver en partner som kan se honom för den han är och låter honom vara sig själv. Typ en lite smånördig snäll och glad tjej i hans ålder. Inte Märtha som bara gör honom ännu mer osäker.

Den typen av tjej du beskriver som lämplig hade han kunnat hitta i/genom sina vänner eller studier till lärare. Hans intresse väcks av Märthas beteende. Det blir en olustig dans men den attraherar honom.
Citera
2022-05-03, 08:38
Medlem
Axel är betydligt tryggare i sig själv än Märta skulle jag vilja påstå. Deras olika sätt att uttrycka sig är en klassisk krock mellan en som har självkänsla nog att inte ha behov av att ständigt sätta gränser mot andra, och en som i sin oändliga osäkerhet hugger på allt, sätter upp en sköld mot andra, och letar fel. Märta är i stridsberedskap hela tiden, Axel demonstrerar på alla sätt han kan att han är ofarlig, vill samförstånd och äkta möte.

Fler än jag som ser detta? Som inser att Axel inte ber om ursäkt för sig eller undrar om han får krydda sin mat?
Citera
2022-05-03, 08:44
Medlem
Så Märtas "make" stoppade in ett finger i arslet på henne, efter att de legat och pratat?

Är ju brottsligt. Ja, han borde ha frågat.
Citera
2022-05-03, 08:57
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Axel är betydligt tryggare i sig själv än Märta skulle jag vilja påstå. Deras olika sätt att uttrycka sig är en klassisk krock mellan en som har självkänsla nog att inte ha behov av att ständigt sätta gränser mot andra, och en som i sin oändliga osäkerhet hugger på allt, sätter upp en sköld mot andra, och letar fel. Märta är i stridsberedskap hela tiden, Axel demonstrerar på alla sätt han kan att han är ofarlig, vill samförstånd och äkta möte.

Fler än jag som ser detta? Som inser att Axel inte ber om ursäkt för sig eller undrar om han får krydda sin mat?

Jag håller med. Ser stora likheter mellan henne och Susanna som var med förra året. Ett ständigt hackande på partnern.

Två par med två osäkra kvinnor och två trygga män..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in