2022-05-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Då kan ju du sluta vara den feminina så löser det sig med blommor eller skriv ett kör-schema på situationer när ni ska (för)växla energier med varann

60 % av alla män ligger med sina fruar för husfridens skull

Det bisarra med uttalandet om att 49 procent av alla kvinnor haft sex för husfridens skull bygger på en fördom om att män alltid vill. Tror ärligt talat att de flesta män ställt upp på sex för att vara schysst. Jag har själv gjort det många ggr.
Citera
2022-05-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Jag håller med dig. Men hennes magkänsla är så grundstark att jag inte tror att hon någonsin kommer falla för honom. Han är antitesen till vad som gör henne attraherad så det är lika synd om båda två. Axel ska ju inte behöva få sin självkänsla krossad för att han matchats med fel kvinna/personlighet. .

Man ska självklart aldrig bry sig om vad en kvinna anser om en. Axel är så oerhört osäker. Det är det som är grundproblemet.
Citera
2022-05-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datinski

Martin & Jonas: Jag kan ändå gilla att Martin reflekterar över sitt agerande och jag börjar gilla honom. Själv hade man lite svårt att förstå om han skojade eller menade det han sa då han upprepade det under skaldjursplatån. Jonas tycker jag dock kunde ha förklarat på ett tydligare sätt istället för att rymma till sängen (enligt klippning). De är uppenbarligen väldigt olika i mycket och frågan är hur mycket de kommer kunna kompromissa och lära sig kommunicera. Martin omringar sig med ja-sägare och Jonas med straighta människor.

Tycker Martin verkar vara den trevligaste av årets deltagare.

Trodde först att Jonas var en grabb-bög men tyvärr framstår han som en gammal kärring med kontrollbehov.

Vem bestämmer reglerna själv över hur man ska bete sig på en gemensam middag?
I det ögonblicket bestämde sig Martin för att han inte vae intresserad.
Citera
2022-05-02, 22:23
Medlem
picapicans avatar
Riktigt plågsamt att se Axel och Märta när hon lägger upp kuddar mellan sängarna, för att slippa Axel.
Citera
2022-05-02, 22:29
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
"– När vi hade legat och pratat och låg väldigt nära varandra, då tänkte jag att det var ett tecken på att hon var intresserad av någonting eller lite så. Då provade jag att stoppa in den i tvåan.. Då sa Märtha att ”nej vi väntar med det här”. Då försökte jag ändå hålla om henne lite när vi sov men hon verkade inte uppskatta det. Jag borde kanske bara ha frågat egentligen."
Hahaha, roligaste jag har läst på länge
Citera
2022-05-02, 22:35
Medlem
Jonas och Louise hade ju initialt väldigt positiv energi, men redan nu verkar nyförälskelsen lagt sig och paret var i detta avsnitt så tråkiga att klockorna stannar. Vid flera scener låg de bara i sängen, där Jonas scrollar på sin telefon och Louise uttråkad ligger bredvid och typ himlar med ögonen. Hon vill ha något mer från honom, som han inte kan ge henne.
Citera
2022-05-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Hahaha, roligaste jag har läst på länge
Du lyckades syna mitt inlägg i Alex kommentar..
Citera
2022-05-02, 23:07
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Axel måste vara helt betagen i Märtha.
Det är tråkigt att se. Men han är som en tonåring. En normal reaktion borde vara att automatiskt själv tappa intresset....och då..Vips..skulle chanserna öka. Då tar man tillbaka komandot. Det är så det funkar. Man känner på sig som man när man styr...och gör man inte det så får det vara. Men..det blir ju sällan så då det finns en anledning till varför man är som är från början i hans fall.
Senast redigerad av Steff83 2022-05-02 kl. 23:10.
Citera
2022-05-02, 23:20
Medlem
Madebycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Axel måste vara helt betagen i Märtha.

Jag tror verkligen inte att han är det. Snygg och intressant, visst. Men jag tror mer att det handlar om att 1) han har dålig självkänsla och hon har avvisat honom, och att få hennes bekräftelse hade gjort att han mått bättre, så det är det han söker. Och 2) han är uppenbart en konfliktundvikare, och han gör det som han tror förväntas av honom i programmet, inte vad han själv vill. Som att han trodde att det förväntades av honom att ta initiativ på bröllopsnatten.

Axel är awkward, tillbakahållen och inte helt genuin. Han är trygg med vissa saker, som att han gillar rosa, men han är fortfarande en people pleaser. Han behöver en partner som kan se honom för den han är och låter honom vara sig själv. Typ en lite smånördig snäll och glad tjej i hans ålder. Inte Märtha som bara gör honom ännu mer osäker.
Citera
2022-05-02, 23:31
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Så tröttsamt att folk är hyperkänsliga för att man vurmar för en sorts personlighet med bildning,(folk med ett rikt inre liv, som har stimulerats av studier och kunskapsförståelse), för att man har passion för det själv.

Se det som intresse för i h-ete.
Om jag sagt att jag vurmar för fotbollsnördar (jag hatar sport), ekologisk odling, jaktintresserade, bilsportsfanatiker etc. då är det inte skryt. Men om man har akademiska studier som intresse och älskar att botanisera i kurslitteraturen på universitetsbiblioteket, då ses det som ett skrytintresse.

Hyperkänsligt att man beskriver att man har passion just för bildning (inom humaniora just nu, för min del) och hur man kopplar intellektuell bildning till sin personlighet.
Jag har inte ens sagt att jag har ett statusyrke.

Var Platon också skrytsam när han vurmade för den inre lycka man uppnår genom bildning?

Btw: Läs en kvällskurs på deltid som idehistoria eller om vulkaner etc, och ni kommer se att kurserna är proppfulla av pensionärer som läser det av rent intresse.

Kan gälla vilka kurser som helst för övrigt, historia, matematik, kulturgeografi och vad som. Det är ett intresse och de som går fristående kurser är överförtjusta i att det är gratis, till skillnad från studieförbundskurser.
Och om det nu skulle ses "som skryt" att man har betyg nog att komma in, visste ni att föreläsningar är öppna för allmänheten?
Vem som helst kan gästa en föreläsning.
Dock får man inte följa seminarier om man inte är inskriven.

Du framstår då inte som bildad.
Citera
2022-05-02, 23:33
Medlem
Jag tycker att Märta är hemsk, arrogant och känslokall.
Man såg direkt i första avsnittet vid vigseln att Märta kände avsky mot Axels utseende, och hon har ju även sagt detta. Hade jag varit Axel så hade jag när hon sa "noll attraktion" att det är ömsesidigt!

Louise och Jonas är såå rara, älskar dom ❤
Citera
2022-05-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madebycat

Axel är awkward, tillbakahållen och inte helt genuin. Han är trygg med vissa saker, som att han gillar rosa, men han är fortfarande en people pleaser. Han behöver en partner som kan se honom för den han är och låter honom vara sig själv. Typ en lite smånördig snäll och glad tjej i hans ålder. Inte Märtha som bara gör honom ännu mer osäker.

Det måste vara otroligt smärtsamt för en kille som Alex att bli avfärdad i tv framför sin familj och hela svenska folket. Så rått att bli missmatchad. Och så lurad in i ett juridiskt bindande äktenskap dessutom. Jag tror att du har helt rätt om honom, det skulle inte alls vara svårt för honom att hitta en tjej som passar honom, nån som gillar rosa, att baka och som drömmer om att föda många mini-Alexar.

Jag tycker att det var fantastiskt symbolik i att Märta fick honom att krascha bilen! Snacka om bildlig kastrering utan bedövning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in