2022-05-03, 10:00
Moderator
-Info-s avatar
Denna video laddades upp idag:

Citat:
Ukrainian "Bayraktar" TB-2 drone strike against a ZU-23-2 autocannon position on famous Snake Island

https://www.youtube.com/watch?v=WAsHCt_AKhc

Finns på Twitter också:
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1521380795667165187
Citera
2022-05-03, 10:00
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag skrev aldrig att någonting allvarligt inte inträffat. Jag ställer mig fortfarande frågande till vad som inträffade. INGEN VET. Det finns ingen information hur skeppet sjönk och varför. Säkerligen fortfarande en explosion ombord.

Varför använder inte "Ukraina" fler Neptun-robotar mot sjömål? Oj, jag glömde hela fabriken belve ju bombad åt helvete några dagar sedan. Sorry...

Haha bra försök kamrat!

"Jag ställer mig fortfarande frågande vad som inträffade"

Varför inte bara erkänna? Du svamlade. Drog dina "fakta" ur röven. Du blev helt enkelt ÄGD.

Citat:
Det är fake news om kryssaren Moskva. All MSM har tagit bort "nyheten". Bilder hade dykt upp för länge sen om det vore sant.

För övrigt syns inte några NATO-, USAF-, RAF-flyg m m på flightradar24 längre. Har man slutat flyga?

Säg mig, min svamlande lille vän, varför ska någon enda människa ta något du skriver på minsta allvar efter att ha läst ovanstående citat?

Citat:
Jag ställer mig fortfarande frågande till vad som inträffade. INGEN VET. Det finns ingen information hur skeppet sjönk och varför.

Vänta nu! Kan det ha varit ett UFO?
Citera
2022-05-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misogynist
Bara för att Ukrainska propaganda ministeriet inte vågar nämna dem betyder det inte att Rysslands fokusering av trupper dit sedan "Slaget om Kiev" inte håller dem avskurna.

Det är ca 50.000 Ryska soldater mellan Kiev och avskärningen. När denna stora grupp av Ukrainas armé ger upp/dödas så faller Ukraina militärt.

Ukraina påbörjade sin 4de mobilisering häromdagen. Dvs, hembesök hos alla män mellan 18-64, ge dem ett vapen och 10 patroner, 2 dagars träning sen skickas de mot fronten.

"Having abandoned his wife and four children, the former infantry soldier of Her Majesty's land forces and a veteran of the war in Afghanistan went to the so-called "Foreign Legion" of Ukraine to earn money by killing Russians. At the same time, as he himself stated during the interrogation, he had practically no idea about the situation in the country and the war in the Donbas.

Having succumbed, like many other "soldiers of fortune" to the appeals of numerous Western recruiters, Hill found himself in a remarkable company of criminals, rapists, sadists and looters who came to Ukraine not only for money, but also for the pleasure of the process itself.

However, an easy walk and a "safari" did not work out. The Briton got, as he himself says, "to hell." He was faced here not only with a much larger scale of military operations, but also with a lack of weapons, interruptions in ammunition, medicines and even food. By the way, the mercenaries solved the problem of food shortage by robbing local residents, taking an example from their Ukrainian colleagues.

But Hill was even more shocked by the Ukrainian security forces. It turned out that there are many neo-Nazis, psychopaths, alcoholics and other marginals among the "defenders" who are unable and unwilling to fight for Ukraine. They "fight" mainly with their own civilians, robbing, raping and killing.

Faced with a cruel and unsightly reality, Hill eventually realized what an unpleasant story he got into, and, being captured, decided to reveal the inconvenient truth for the West. However, the way to this realization lay through the blood and lives of the people of Donbass.

The British mercenary obviously does not fall under the Prisoner of war Convention, which means he can be convicted as a war criminal. According to my sources in the DPR, the issue of E. Hill's transfer to Donetsk for investigative actions is being considered right now. In this regard, I would like to remind you that the death penalty is the highest penalty in the republic."

Jag scrollade förbi merparten av ditt inlägg då det är totalt ointressant med anledning av att du fortfarande inte angett vad dina källa är. Jag ser ingen anledning att bemöta påståenden som du lika gärna kan ha dragit ur röven.

Jag kan dock enbart konstatera att det framgår vid en enkel genomläsning av Genèvekonventionen att utländska frivilliga helt klart omfattas av konventionen, se art. 4, varför det skulle vara ytterligare ett krigsbrott om krigsfångar inte behandlas i enlighet med denna.
Citera
2022-05-03, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina verkar ha någon ny metod att förstöra ryska drönare. De tar väldigt många nu! Ryssarna har börjat använda drönare som tillhör ryska räddningstjänsten (Civila).
https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1521385564938936320

Vi i väst har hjälpt Ukraina med vapen och utbildning i vapensystem med instruktörer på plats.

Jag tror att man lugnt kan säga att efter det här kriget så är det många Ukrainska militärer som kommer kunna försörja som instruktörer hos NATO. Att utbilda oss i NATO(ja, jag ser oss som del av det redan) i hur man i praktiken tacklar ryska arméns olika vapensystem, vilka fält-taktiker som ryssarna använder på gräsrotsnivå osv.

Många av våra egna toppmoderna system, som t.ex. olika drönare, är det numer enbart Ukrainare som har praktiskt erfarenhet av användning i skarpa krigssituationer. Ukrainarnas erfarenheter kommer vara sjukt viktiga för fortsatt lärande och utveckling av våra egna vapenssystem som vi har i väst.
Senast redigerad av varaive 2022-05-03 kl. 10:11.
Citera
2022-05-03, 10:11
Medlem
Nordanvindarnas avatar
"Day 69 of my 3 day war. SMS from Chief of General Staff Gerasimov:

"THIS FUCKING HURTS!!!"

I remain a master strategist."

https://twitter.com/DarthPutinKGB
Citera
2022-05-03, 10:11
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Fakta på marken talar sitt tydliga språk.

Påminner trådläsare om att användaren här i början av kriget skrev saker som att "det är kört för kiev", "när kiev är taget är det över", "slutet är nära", "Ryssland tar Kiev på mindre än en vecka", "Bara rulla hela vägen fram Kiev ostörda".

Här står vi nu mer än två månader senare... Och ståndpunkten är ändrad till att "syftet var aldrig att ta och hålla Kiev". Så kan man sätta dennes analyser i kontext. Och tänka att detta är effekten av att enbart följa RT.
Citera
2022-05-03, 10:12
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jo och varför är det viktigt vem man skakar hand med när ryssarna våldtar och torterar femåriga barn till döds. Prioritera lite ditt jävla idiot-helvete.

Därför att alla som har en hjärna begriper att anledningen till att Svoboda-ledaren fick hälsa på Biden och McCain är att Svobodas våldsöbel agerade nyttiga idioter åt USA under statskuppen. Men det gäller alltså inte dig, din urblåsta apa.
Senast redigerad av Drozd 2022-05-03 kl. 10:19.
Citera
2022-05-03, 10:16
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Påminner trådläsare om att användaren här i början av kriget skrev saker som att "det är kört för kiev", "när kiev är taget är det över", "slutet är nära", "Ryssland tar Kiev på mindre än en vecka", "Bara rulla hela vägen fram Kiev ostörda".

Här står vi nu mer än två månader senare... Och ståndpunkten är ändrad till att "syftet var aldrig att ta och hålla Kiev". Så kan man sätta dennes analyser i kontext. Och tänka att detta är effekten av att enbart följa RT.

Hela tråden är en guldgruva av fantastiska citat från dessa små pruttlers. Hoppas någon orkar göra en "best of" så småningom. Det lär kunna bli ett rejäl skrattfest

Citat:
Det är fake news om kryssaren Moskva. All MSM har tagit bort "nyheten". Bilder hade dykt upp för länge sen om det vore sant.
Citera
2022-05-03, 10:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Denna video laddades upp idag:
Finns på Twitter också:
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1521380795667165187

Här är en längre propagandavideo från ukrainska flottan med den och när de attackerar båtarna. Och lite närbilder på de drönarna som de använder. https://twitter.com/DefenceU/status/1521383598456201216
Citera
2022-05-03, 10:17
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Jag såg en dokumentär där det pratades om att den troliga anledningen till varför Alexander Litvinenko blev mördad var för att han hängde ut Putin som en pedofil. Tydligen skall det ha funnits ett videoband där Putin hade sex med underåriga pojkar. Någon som vet mer om detta?

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/alexander-litvinenko-putin-video-paedophile-7223902

Nej det var CIA som mördade Litvienko eftersom det fanns ett videoband där Joe Biden, Hillary Clinton och Litvienko hade sex med djur och åt döda barn. Seriöst, hur fan kan man gå på sån där jävla dyngpropaganda?
Citera
2022-05-03, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du menar de som du inbillar dig har förstånd?
Ryssarna har ju gång på gång berättat vad det handlar om för dom? Krim, Luhansk och Donetsk plus då avnazifiering och avnatofiering! Hur svårt ska det vara att förstå?

Kolla på rysk statstelevision, där atombombar en massa storstäder i världen, dock mest Enland som dom skall översvämma med en enorm radioaktiv tsunamivåg. Man kan väl säga att dessa dårar är totalt kriminella och skulle överhuvudtaget inte finnas någon annanstans än i fängelse.
Citera
2022-05-03, 10:18
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Ytterligare ett tramsinlägg. Dina relationer går emot all logik, alla observationer och alla nyckeltal som man militärt brukar röra sig med. Det är helt horribla killgissningar du kommer dragandes med.

Ja vi får väl se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in