Citat:
Ursprungligen postat av
Backan52
Ryssland kan inte boosta sin ekonomi, det finns inga resurser för det. Nu kommer jag att få en varning för jag kommer att upprepa vad jag skrivit tidigare. Traktorer som exempel, det finns gammalt skit från kommunisttiden som fortfarande tillverkas lite uppsnofsade förstås. Sedan finns det "state of the art" där dom köper motorer från Mercedes och MAN, transmission från ZF som dom sedan plockar ihop.
Runt företag i väst finns det massor med småföretag som servar dom med alla möjliga tjänster det finns tillgång till verkstadsmaskiner med hög precision, allt detta saknas i Ryssland eller håller bysmedsnivå.
Dessutom så finns det ingen logistik som skulle kunna boosta produktionen, om inte annat så är det svårt att ta sig fram på vägarna på grund av alla fyllon som vinglar runt.
I stand corrected then.
Jag hade en bild av att Ryssland var rätt bra självförsörjande på stora delar av deras militär, sen att de har förlorat en hel del nytt material som man inte hinner fylla på och får börja använda äldre artiklar är ju förstås en nackdel för dem.
Tittar man på deras T-90 så ser det ut som att en hel del av dessa är rätt dåligt underhållna och har ett försvar som inte är fördelaktigt och de har en tendens att bli dödsfällor. Måste vara rätt skrämmande att åka runt i dessa, speciellt utan infanteriförsvar runt sig.