2022-05-03, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det går inte att få fram exakta siffror, men det går att göra en ungefärlig bedömning. I sammanhanget handlar det om relativa förluster och uppskattningar. För att göra det enklare för dig:

Är relationen
10:1
1 :1
1:10
?

Enligt min bedömning 1:10 i ryssarnas favör. Om det är 1:12 eller 1: 8 gör 1:10 till en rimlig uppskattning. Förstår du inte det? Därmed sagt att att min uppskattning inte är absolut säker, långt där ifrån.

Ytterligare ett tramsinlägg. Dina relationer går emot all logik, alla observationer och alla nyckeltal som man militärt brukar röra sig med. Det är helt horribla killgissningar du kommer dragandes med.
Citera
2022-05-03, 08:53
Medlem
Tvonds avatar
Usa skickar 5000 Javelins till Ukraina mycket bra rysk pansar ska brinna som klotgrillar även de kommande veckorna.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1521373240257560577?s=20&t=bi_MNWVKUpzr3av9iTpSSQ

Läste föresten att ryska tanks numera framförs av en besättning av två istället för 3 då man inte har manskap att fylla upp platserna

Skytt och förare är den nya given i ryska pansartrupperna det går bra nu
Citera
2022-05-03, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Avancerad elektronik till Ukraina. Klipp från BBC:

"Boris Johnson will describe Ukraine's resistance to the Russian invasion as the country's "finest hour" when he addresses its parliament later.

Speaking virtually to MPs on Tuesday, he will also set out details of £300m in extra military support.

Downing Street said it would include electronic warfare equipment, a counter-battery radar system, GPS jammers and night-vision devices."

Och ryssarna får nöja sig med grejer som var second best redan för årtionden sedan.

Alltså, ryssarna och britterna kommer inte att bli kompisar på lääänge....

Kommer det ens att vara möjligt för en rysk oligark att äga ett engelskt fotbollslag i framtiden? Kommer Putin att förbjuda alla ryssar att äga egendom i England eller UK, redan inom ett par veckor?

Kommer Putin att göra allvar av sitt Tsunami-hot?

Man har nästan glömt bort att de här två bägge länderna gjorde gemensam sak mot Napoleon en gång i tiden.

De får skicka in HMS Defender en gång till!
Citera
2022-05-03, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Sanktionerna skadar bara oss i väst

Nej - det skadar inte bara oss i väst.

Det vi nu upplever är konsekvenserna av att en del länder blivit för beroende av rysk gas och olja.

Det är klart det kostar med sanktionerna men det är övergående och ändå något vi måste göra på sikt. Skulle vi bara fortsatt som "business as usual" och sedan sitta ännu värre till när Ryssland fortsätter invadera länder i Europa?

För att göra en jämförelse - det är som att gå ut i regnet och ta in dynorna som ligger kvar i hammocken. Visst - man blir lite blöt och det är ju inte trevligt men dynorna räddas och snart är man torr igen.
Citera
2022-05-03, 09:06
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Sanktionerna skadar bara oss i väst
Trams!

Givetvis drabbar det ryssen oerhört mycket hårdare. Alla ekonomiska experter gör just nu bedömningen att Ryssland kommer att vara bankrutt inom snar framtid.

Redan nu saknar de ju bla möjlighet att ersätta alla vapen de förlorat och inom 6 månader är deras krigsmakt helt cripplad om förlusterna fotrsätter i den här takten.
Citera
2022-05-03, 09:08
Medlem
Tvonds avatar
Ryssarna fortsätter tvångsrekyteringen i ockuperade områden.
Citat:
"I was told abt realia in #Horlivka. Water's an issue, runs very rarely. Men hide even in other people's flats due to checks. On the streets, women are stopped, demanded to take the phone and call her man. The tale that he works in Moscow doesn't work. They catch everyone"
@IncredibleEmmet
Russians keep catching men in the occupied Donbas for forced conscription

https://twitter.com/loogunda/status/1521349645737373696?s=20&t=bi_MNWVKUpzr3av9iTpSSQ
Citera
2022-05-03, 09:08
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer

Jag är varken ryss eller nyttig idiot. Däremot hatar jag ukrainare och Bandera-svin.

Bra då vet vi det!

Det låter som nån ukrainare snott din tjej
Citera
2022-05-03, 09:09
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Usa skickar 5000 Javelins till Ukraina mycket bra rysk pansar ska brinna som klotgrillar även de kommande veckorna.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1521373240257560577?s=20&t=bi_MNWVKUpzr3av9iTpSSQ

Läste föresten att ryska tanks numera framförs av en besättning av två istället för 3 då man inte har manskap att fylla upp platserna

Skytt och förare är den nya given i ryska pansartrupperna det går bra nu
Det låter ju optimalt! För UA
Citera
2022-05-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Nej, innan konflikten var svångremmen säkert OK dragen. Nu ett hack till p g a NATO:s proxykrig. Det förändrar dock inget i det stora hela eftersom hela operationen bottnar i en existentiell frågeställning, och svaret har man fått. Kosta vad det kosta vill. Ryssarna kommer inte släppa detta på månader och år, och längre kalender än så finns väl inte? Carl Bild har fel igen, vilket han ALLTID haft, den medelstore hunden.

Nej, ingen sådan agenda har funnits sedan 2014.

Jag är varken ryss eller nyttig idiot. Däremot hatar jag ukrainare och Bandera-svin.

Precis, idioti och tunnelseende från båda sidor. Inget att hurra för.
Citera
2022-05-03, 09:11
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Trams!

Givetvis drabbar det ryssen oerhört mycket hårdare. Alla ekonomiska experter gör just nu bedömningen att Ryssland kommer att vara bankrutt inom snar framtid.

Redan nu saknar de ju bla möjlighet att ersätta alla vapen de förlorat och inom 6 månader är deras krigsmakt helt cripplad om förlusterna fotrsätter i den här takten.
Ekonomiska experter som bara ser vad som finns på pappret. Låtsaspengar med andra ord. Realtillgångar har ryssland gott om, vilket är det som betyder något när det gäller. Väst däremot har byggt ett luftslott

Mitt förtroende för "experter" i väst är fullständigt raserat efter covid och all annan dynga som sprids.

Som Lars Bern säger: väst håller på att isolera sig självt
Citera
2022-05-03, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det går inte att få fram exakta siffror, men det går att göra en ungefärlig bedömning. I sammanhanget handlar det om relativa förluster och uppskattningar. För att göra det enklare för dig:

Är relationen
10:1
1 :1
1:10
?

Enligt min bedömning 1:10 i ryssarnas favör. Om det är 1:12 eller 1: 8 gör 1:10 till en rimlig uppskattning. Förstår du inte det? Därmed sagt att att min uppskattning inte är absolut säker, långt där ifrån.

BLA BLA BLA BLA dina uppskattningar har ett värde av noll. Det är inga rimliga uppskattningar som du bara hittar på eller blir beordrad av din boss att skriva.

Dina argument är så dumma så jag börjar tro att du är egentligen är pro-ukrainare. Ryssar och rysstroll kan inte vara så dumma och usla sin argumentation.
Citera
2022-05-03, 09:14
Medlem
Jofs avatar
Ryktet går att Putin startat mobilisering.
Is this the beginning of the beginning and not The beginning of the end?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in