2022-05-02, 22:07
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja, någonting behöver göras åt dom värdelösa föräldrarna.

Mitt förslag: Ge alla flyktingar tillfälligt uppehållstillstånd, så länge som dom har ett verkligt skyddsbehov. Ge tydliga direktiv att flyktingarna inte får skaffa ytterligare barn under tiden i exil.

Med ett sådant system, så hade vi inte haft några stökiga 2:a generationens invandrare. Vi hade inte behövt bekymra oss om att utlänningarna använder höga födelsetal för att tränga undan svenskarna i svenskarnas egna hemland. Och vi hade kunnat vara generösa med att erbjuda fristad till verkliga flyktingar.

Varför gjorde man inte på det sättet? Jag tänker att det stora felet var integration. Tanken på integration står i konflikt med att ge tillfälliga uppehållstillstånd. Integration bygger ju på att alla flyktingar ska absorberas, och bli en del av den egna befolkningen.

Det är alltså tanken på integration som har skapat dom stora problem som vi nu ser i Västeuropa. Ifall vi inte hade satsat på integration, så hade problemen inte funnits. Vi behöver inse att integration var en dålig idé.

Jag tror på något sätt att dagens politiker - i alla fall de flesta - innerst inne förstår det, men det vore fortfarande politiskt självmord att öppet gå ut och erkänna det. Vi behöver en total overhaul vad det gäller folkvalda. Endast de som öppet går ut och talar klarspråk kan vara värda förtroendet att vända skutan. De andra har försuttit chansen för länge sedan.
Citera
2022-05-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Håller med! Jag har ingen sympati för pedofiler, synd att dom inte tog honom. Han är en psykisk sjuk incel pedofil. En sån person ska låsas in.

Så det är inte psykiskt sjukt att vilja döda/skada poliser, bränna bilar mm mm för någon bränner en bok?
Citera
2022-05-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Mycket bra jobbat i Uppsala.
Synd bara att ni inte fick ta på Rasmus och slog honom sönder och samma.

Det är precis sånna som du som förstör för alla i Sverige. Du behöver hjälp med din aggression och lära dig förstå att en bok är en bok och den som köpt den äger den och kan göra vad hen vill med den.
Citera
2022-05-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Det är precis sånna som du som förstör för alla i Sverige. Du behöver hjälp med din aggression och lära dig förstå att en bok är en bok och den som köpt den äger den och kan göra vad hen vill med den.

Japp han har rätt att bränna sina böcker men tror det eller ej, yttrandefriheten kommer ändå med en hel del begränsningar.
Att bränna koranen i sina egna lada är okey men att bränna koranen i områden där boken är helig och i sitt enda syfte att skapa kaos och provocera ett religiös folkgrupp är, i min värld, hets mot folkgrupp och därmed olagligt.
Citera
2022-05-02, 22:57
Medlem
Citat:
Japp han har rätt att bränna sina böcker men tror det eller ej, yttrandefriheten kommer ändå med en hel del begränsningar.
Att bränna koranen i sina egna lada är okey men att bränna koranen i områden där boken är helig och i sitt enda syfte att skapa kaos och provocera ett religiös folkgrupp är, i min värld, hets mot folkgrupp och därmed olagligt.

och vem eller vilka ska ta hand om dom som begår brott?
Citera
2022-05-02, 23:03
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:

Men boken brändes inte i något område där boken är helig. Boken brändes i Sverige, inte i Mellanöstern eller Nordafrika.
Citera
2022-05-02, 23:05
Medlem
Citat:
och vem eller vilka ska ta hand om dom som begår brott?

Först polisen sedan åklagarmyndigheten.
Och den/de som begår brott som döms till skyldiga ska Kriminalvården ta över och förvara individen till avtjänat straff.

Kunde du inte det?
Citera
2022-05-02, 23:09
Medlem
Citat:
Först polisen sedan åklagarmyndigheten.
Och den/de som begår brott som döms till skyldiga ska Kriminalvården ta över och förvara individen till avtjänat straff.

Kunde du inte det?

Jo men du skrev väl tidigare att du tyckte typ att folk borde fixat honom?
Citera
2022-05-02, 23:11
Medlem
Citat:
Jo men du skrev väl tidigare att du tyckte typ att folk borde fixat honom?

Ja det gjorde jag.
Vad tänkte du angående det?

Ställa alla frågor du vill ha svar på istället för att vara så otydlig och "mumlande".
Citera
2022-05-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ja det gjorde jag.
Vad tänkte du angående det?

Ställa alla frågor du vill ha svar på istället för att vara så otydlig och "mumlande".

Kan du då bestämma dig för hur det ska lösas när någon bränner en bok?
Citera
2022-05-02, 23:16
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Boken anses vara helig av somliga, den är inte helig. Och varför anses den vara helig i vissa områden? Därför att man skapat områden där en helt annan kultur råder.
Citera
2022-05-02, 23:26
Medlem
Citat:
Kan du då bestämma dig för hur det ska lösas när någon bränner en bok?

Eftersom polisen inte gör samma bedömning som mig och plocka in Rasmus tycker jag gått och väl att han kan få bli dunkad gul och blå.

Annars anser jag att:

1. Rasmus ska plockas in och lagföras gällande hets mot folkgrupp.
2. Upploppsmakarna / stenkastarna /osv ska identifieras och lagföras.

Bonus

3. Polisen behöver bättre verktyg att upplösa upplopp / våldsamma sammankomster med hjälp av i första hand vattenkanoner, mindre chockgranater. Vid svårare situationer ska gummikulor vara ett alternativ.
Dock vore det direkt åt helvete om man ska gå på Ebba Brun...förlåt Busch linje att skjuta skarpt rakt in i en folksamling.

Tydligt nog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in