2022-05-02, 07:04
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är mycket bra och tydlig artikel.
När mammor och tolvåringar ägnar sig åt terrorism i fullt dagsljus, förstår man att problemen (med integrationen) i vissa fall är olösliga.
Den mordiska mobb vi såg under påsken, har antagligen aldrig tänkt bli demokratisk, svensk och diplomatisk.
De visar ju själva att de inte kommit nånstans....
Det räcker med en enkel provokation, så återfaller de i klassiskt Mellanöstern-beteende, som barn.
Sträckan från känsla till livsfarligt våld, är 3 mm...
Det här beteendet brukar betraktas som sjukligt, stört, om det gäller nfödda svenskar ...
Eldar jag upp en elbuss och försöker döda poliser pga en kränkning av ett dött ting (en jävla bok) hamnar jag troligen på Karsudden...
Jag tror att många muslimer är psykiskt sjuka. Det är inte ovanligt att folk blir psykiskt sjuka av sekter och mycket av det som gör folk sjuka av sekter finns ju i islam.
Citera
2022-05-02, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag tror att många muslimer är psykiskt sjuka. Det är inte ovanligt att folk blir psykiskt sjuka av sekter och mycket av det som gör folk sjuka av sekter finns ju i islam.

Religion är ju organiserad galenskap, i värsta fall.
Och det finns absolut muslimsk sekterism i Sverige (i sk källarmoskéer och dyl). Det är djupt ohälsosamt.

Det vi såg i påskas, är nog bara en vindpust, jämfört med vad som kommer i framtiden. Mussarna har ju sett att staten backar också....

Sverige förvandlas till en failed state.

En bananrepublik.

Eller en potatisrepublik kanske....
Citera
2022-05-02, 07:25
Medlem
Islamismen är alltid gränslös.

Mobben i Uppsala (som jagade iväg RP) vet inte skillnaden mellan privat och allmän plats.
Mussarna äger ju inte gatan utanför moskén.
RP eldade bara på allmän plats.

Frågan är om de ens äger moskén.
Jag förmodar att den delvis är kommunal och att vi skattebetalare betalar för den.

Och mobben i Norrköping uppstod pga något som inte ens hänt i Norrköping....

Så funkar islamister.... Någon blir ihjälknivad i Malmö pga något som händer i Köpenhamn.

Eller du blir misshandlad, för att du gör nåt provocerande I ANSLUTNING till en moské.

Vidrigt och ohållbart.
Citera
2022-05-02, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det debattinlägget berör det stora problemet: Uselt föräldraskap.

Citat från Jeremiah Karlssons debattinlägg i Expressen:
Jag minns en grundskolelärare som sa, angående de dåligt integrerade barnen som gick på hans skola, att dessa barn fick lära sig, hemma, att svenska värderingar inte gällde –människors ”lika värde” var något man pratade om på skolan, men hemma präntades helt andra värderingar in. Om jag tolkade honom rätt var det dessa ”hemmets värderingar” som låg bakom våld mot andra elever med annan härkomst.
Föräldrarna uppfostrar alltså sina barn att visa fientlighet mot andra folkgrupper än den egna. Ifall svenska föräldrar hade visat några som helst tendenser åt det hållet, så hade det för länge sedan hörts starka anklagelser om rasism. Men utlänningarna är skyddade från alla misstankar att dom skulle kunna vara rasister. Det som skyddar utlänningarna mot sådana misstankar, är deras pigmentering.

Utlänningarnas stora problem är vårdslöst föräldraskap. Samma sak gäller i deras egna hemländer. Dom skaffar många fler barn än dom klarar av att ge en bra uppväxt. Sedan "flyr" dom från den misär dom själva har skapat. När dom anländer till Sverige, så fortsätter dom med samma beteende som förstörde deras hemländer.

Citat från Jeremiah Karlssons debattinlägg i Expressen:
Frågan är vad samhället kan göra åt ett sådant problem?
Återvandring.

Det fungerade inte att flytta människor från en plats till en annan, eftersom dom fortsatte med samma vårdslösa föräldraskap. Det är dags att ge upp försöken att integrera dessa folkmassor i Sverige.

Ja det är ju där det största problemet ligger.

Jag himlar alltid med ögonen när man läser om dessa barn och ungdomars brott och att de sedan döms till "vård". Vilken vård är det som ska råda bot på de vidriga värderingar de har lärt sig hemifrån?
Det är ju liksom hos föräldrarna problemet ligger, inte barnen. Barnen har ju bara fått lära sig att vara på ett visst sätt av föräldrarna.

Det är kulturen som är problemet och den kan man knappast vårda bort.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2022-05-02 kl. 07:52.
Citera
2022-05-02, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv

Jag himlar alltid med ögonen när man läser om dessa barn och ungdomars brott och att de sedan döms till "vård". Vilken vård är det som ska råda bot på de vidriga värderingar de har lärt sig hemifrån?
Det är ju liksom hos föräldrarna problemet ligger, inte barnen. Barnen har ju bara fått lära sig att vara på ett visst sätt av föräldrarna.

Kloka ord.

Problemen ärvs och odlas av invandrare.

Det är därför vi ser mammor och tolvåringar kasta sten på polisen. Anti-svenskheten sitter djupt

Det vi såg under påsken, är såklart toppen på ett isberg.
Det handlar både om Paludan, islam och ett allmänt svenskhat, som aldrig försvinner.

Jag minns att killen som skrev Förortssnuten, berättade att han blev slagen hemma, för att han pratade svenska!

Inte konstigt att vi ser påskkravaller och liknande skit, när invandrare kämpar hårt - för att inte integreras.

Pratar du med vettiga invandrare, kommer de att beskriva dessa problem perfekt och helt öppet.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-05-02 kl. 08:17.
Citera
2022-05-02, 13:42
Medlem
Zvazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Mycket bra jobbat i Uppsala.
Synd bara att ni inte fick ta på Rasmus och slog honom sönder och samma.
Håller med! Jag har ingen sympati för pedofiler, synd att dom inte tog honom. Han är en psykisk sjuk incel pedofil. En sån person ska låsas in.
Citera
2022-05-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Håller med! Jag har ingen sympati för pedofiler, synd att dom inte tog honom. Han är en psykisk sjuk incel pedofil. En sån person ska låsas in.

Är RP dömd pedofil?

Hans läggning har fö ingenting med trådämnet att göra.
Paludan har laglig och moralisk rätt att bränna sina medeltida magiböcker, kallade koraner.
Citera
2022-05-02, 18:11
Medlem
Fyra Horungar häktad idag Örebro dom får stekt bacon till frukost......🤣🤣🤣
Citera
2022-05-02, 18:32
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

incels är väl snarare dom som bränner ner polisbilar för att nån eldar en bok snacka om dubbelmoral.
Citera
2022-05-02, 21:06
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om hans sexuella läggning, så jag får väl lita på att du vet vad du pratar om och inte sprider falsk information gör dig skyldig till förtal. Är det sant så bör han absolut lagföras och låsas in.

Med det sagt så uppfattar jag att du inte riktigt förstår sammanhanget, så jag ska förklara det på ett enkelt sätt för dig.

Yttrandefrihet:
Vi har en grundlagsskyddad yttrandefrihet i Sverige och själva grunden i yttrandefrihet är att man får uttrycka åsikter som inte jag håller med om och som till och med sårar mig. För att man ska kunna kalla det yttrandefrihet så bör den inte begränsas för då närmar vi oss snabbt ett totalitärt styrelseskick där den med ”rätt” åsikt censurerar bort andra åsikter (exempel är idag Kina, Nordkorea, Ryssland m.fl). Här borde man också reflektera över varför Paludan inte fått tillstånd att demonstrera.

Vem begick något brottsligt:
Eftersom det är lagligt att elda böcker och demonstrera (om man har tillstånd) så har faktiskt Paludan inte gjort något brottsligt utan allt sådant har motdemonstranterna stått för. Det är motdemonstranterna som inte haft tillstånd och utöver detta begått en mängd olika brott i samband med stenkastning och bileldning.

Våldsmonopol:
I en demokrati så har vi överlåtit våldsmonopolet till poliserna för att de ska skydda våra rättigheter och upprätthålla lag och ordning. Om polisen inte hedrar det förtroendet så kan det i förlängningen innebära att olika grupper i samhället skaffar sig ett våldskapital för att försvara sina rättigheter.

Slutligen så är det väldigt konstigt att många fokuserar och skyller på Rasmus Paludan i detta fall när samtalet helt klart borde rikta in sig på våldet från motdemonstranterna, att skydda yttrandefriheten och kräva att polisen faktiskt skyddar våra grundlagsskyddade rättigheter.
Senast så har ju Paludan inte haft tillstånd att demonstrera och felaktigt gjort det ändå.
Citera
2022-05-02, 21:21
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Mycket bra jobbat i Uppsala.
Synd bara att ni inte fick ta på Rasmus och slog honom sönder och samma.

Hade Paludan kört över några av våldsverkarna hade det varit en rejäl bonus för svenska skattebetalare.
Citera
2022-05-02, 22:05
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv

Ja, någonting behöver göras åt dom värdelösa föräldrarna.

Mitt förslag: Ge alla flyktingar tillfälligt uppehållstillstånd, så länge som dom har ett verkligt skyddsbehov. Ge tydliga direktiv att flyktingarna inte får skaffa ytterligare barn under tiden i exil.

Med ett sådant system, så hade vi inte haft några stökiga 2:a generationens invandrare. Vi hade inte behövt bekymra oss om att utlänningarna använder höga födelsetal för att tränga undan svenskarna i svenskarnas egna hemland. Och vi hade kunnat vara generösa med att erbjuda fristad till verkliga flyktingar.

Varför gjorde man inte på det sättet? Jag tänker att det stora felet var integration. Tanken på integration står i konflikt med att ge tillfälliga uppehållstillstånd. Integration bygger ju på att alla flyktingar ska absorberas, och bli en del av den egna befolkningen.

Det är alltså tanken på integration som har skapat dom stora problem som vi nu ser i Västeuropa. Ifall vi inte hade satsat på integration, så hade problemen inte funnits. Vi behöver inse att integration var en dålig idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in