2022-05-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvilket nummer kjøpte franskmannen i juli 2017 ? Hvis de tyve nummerne (startpakkene) lå etter hverandre som nye sedler, så kan man finne ut om GM kjøpte 40745668 før eller etter franskmannen.

40745663
Citera
2022-05-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
40745663
Fem nummer etter franskmannen. Da vil jeg tro også GM kjøpte sin startpakke i juli eller senest august 2017.
Citera
2022-05-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Inte jag heller.
Men Mht om politiet har bedt Telia aktivere telefonnumrene så är det kanske möjligt angående alla
dom 13 stk nummer som är aktiverat den 26.04.22, för dom alla 13 är aktiverade samma dag
och för ca. 6 dagar sedan.

Resten, 5 stk nummer, blev all aktiverade på olika datum ochså i 2022:
januari: 10/1, 11/1 och 13/1
februari: 1/2
mars: 13/3

Men det efterlysta nummer 40745668 blev verifisert aktivt 01.12.2021
och det efterföljande nummer 40745669 blev aktiverat den 23.12.21
så altså båda dessa nummer blev aktiverade i december 2021 med 22 dagars mellanrum.

Vilket lurendrejeri den norska polisen håller på med! Är inte klokt ju.
Citera
2022-05-02, 21:28
Medlem
Vi vet jo at GM kjøpte legitimasjon på nettet. Denne Telia startpakken fra Bunnpris kan også være noe han kjøpte på nettet.

https://www.ebay.com/itm/384604325615

I så fall er han en profesjonelt kriminell som har gjort alt han kan for å skjule sin identitet.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-05-02 kl. 21:31.
Citera
2022-05-02, 21:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
VG skriver at « Etterforskerne ønsker å vite alt om de totalt 20 norske telefonnumrene som var til salgs i den nå nedlagte Bunnpris-butikken i Lofotgata 2.» Så da er vel det du fant noe de ønsker å vite ?

Ja, kanske, så jag ska skicka det til polisen for en säkerhet skull.
Senast redigerad av Theforeigner 2022-05-02 kl. 21:42.
Citera
2022-05-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Sandemose er et troll, og bør behandles som sådan: Med stillhet

Litt morsomt.

Hvis man opponerer mot den gjeldende troen på politiet og VG, så omtales man som et troll.

Det stemmer ganske bra med hvordan jeg tenker om verden og tastaturkrigere spesielt, de kan veldig lite, men de tror veldig mye, de tror faktisk så mye at overtror.

Folkens! Snart dukker solen opp, den vil avsløre at politiet knapt etterforsket Lørenskogsaken.

De brukte i stedet tiden på å lete etter beviser på at TH er skyldig.

De er gode på sånt, ref Bertheussen-saken, men de kan dessverre svært lite om hvordan man agerer når man virkelig etterforsker.
Citera
2022-05-02, 21:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Detta är från Telia i Sverige.

Hur länge är kontantkortet giltigt?

Kontantkortet gäller tillsvidare och upphör automatiskt om du inte gjort ett utgående samtal, skickat ett sms/mms eller surfat, alternativt laddat på kontantkortet under en sammanhängande period om 12 månader.

När giltighetstiden tar slut pausas kontantkortet under en månad. Om du laddar kontantkortet under pausmånaden aktiveras kortet och fungerar som vanligt igen. Om du inte gör någonting under pausmånaden annulleras numret när månaden är slut. När numret blivit annullerat finns det inga möjligheter att få tillbaka samma telefonnummer.

Så enligt Telia är det omöjligt att få tillbaka samma telefonnummer när giltighetstiden har utgått och det inte har blivit återaktiverat under pausmånaden.

Min info är INTE från sverige, jag hittade all info på denna norska website: https://www.180.no/varsel/nummer
Citera
2022-05-02, 21:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Min info är INTE från sverige, jag hittade all info på denna norska website: https://www.180.no/varsel/nummer

Ja, sjekket selv denne linken. 1500 søk på "vårt" nummer.

Jeg mener dette med at mange av nummerne er aktivert samtidig og nylig
peker i retning av at det kan være i samband med etterforskningen.
Veldig spent på hva de evt. finner ut.
Citera
2022-05-02, 22:21
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, sjekket selv denne linken. 1500 søk på "vårt" nummer.

Jeg mener dette med at mange av nummerne er aktivert samtidig og nylig
peker i retning av at det kan være i samband med etterforskningen.
Veldig spent på hva de evt. finner ut.

Ja, och jag har nu skickat all min info ang. telefonnumren till polisen.
Citera
2022-05-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Politiet søker informasjon om SIM-kort:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Bj9x9l/sim-kort-mysteriet

Min første post i dette forumet var med et poeng om at politiet bør slippe mer informasjon for å mobilisere det engasjerte samfunnet.

Her står vi så i dag med fersk informasjon fra politiet om en butikk som ble nedlagt for flere år siden kan ha solgt eller blitt frastjålet et SIM kort som kan være relevant for saken.
Citera
2022-05-02, 22:43
Medlem
Det er noe fundamentalt jeg ikke forstår.

Hvorfor kunne ikke GM bruke et random nummer i registreringsprosessen?

Jeg ser det argumenteres med at det kunne hende at man kunne bli sendt en aktiviseringskode e.l.

Men dette vet vi jo at registreringsprosessen ikke krevde? Og dette er da enkelt å teste ut før man faktisk fullfører registreringsprosessen?

Hvorfor skulle GM bry seg om å ha et nummer som er knyttet til et ikke aktivert kontantkort?
Citera
2022-05-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Det er noe fundamentalt jeg ikke forstår.

Hvorfor kunne ikke GM bruke et random nummer i registreringsprosessen?

Jeg ser det argumenteres med at det kunne hende at man kunne bli sendt en aktiviseringskode e.l.

Men dette vet vi jo at registreringsprosessen ikke krevde? Og dette er da enkelt å teste ut før man faktisk fullfører registreringsprosessen?

Hvorfor skulle GM bry seg om å ha et nummer som er knyttet til et ikke aktivert kontantkort?
Kanskje det ikke-aktiverte nummeret ble brukt av GM til registreringen for å villede politiet og for å eventuelt lede politiet til noen som ikke har med forbrytelsen å gjøre (hvis GM feks vet hvem som opprinnelig skaffet dette kontantkortet)?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-02 kl. 22:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in