Citat:
Ursprungligen postat av
mikaels
För att om du inte vet vad du talar om så är din åsikt om det inte intressant?
Varför ska någon bry sig om att du tycker att något bör vara olagligt eller ej när du inte vet tillräckligt om det för att veta om det är olagligt eller ej?
TL;DR du svamlar
Ok. Fast det ända jag inte visste var ju historiken av en 100år gammal lag som togs bort för 30år sen. Men nu vet jag ju det tack vara vem det nu var som länkade det. Så nu vet jag antagligen lika mycket på ämnet som alla andra.
Lagens verkade skapas av helt andra anledningar än varför ni tycker att det var dåligt att den togs bort idag. Dvs anledningen till att den togs bort var för att anledningen att den var där från början inte längre är aktuellt.
Jag förstår också att det är ett problem med att företag använder bemanningsföretag för att kringgå LAS. Det är såklart alltid ett problem när någon kringgår en lag. Men hur vill du lösa det? Ska vi införa en ny lag där bemanningsföretag och konsultbolag är olagligt? Eller hur tänker du att lagen ska särskilja mellan de två rent juridiskt?
En idé jag hade skulle vara att förbjuda uthyrning utav personal under prövotiden utav anställningen. På så sätt måste bemanningsföretagen ge en tillsvidareanställning innan dom kan hyra ut någon och arbetaren skulle få tillgång till de rättigheter han får ifrån LAS ifrån dom istället.