Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-02, 10:34
Medlem
JustZlatans avatar
Naturligtvis var det manipulation. Det är därför jag håller mig till forex istället. Börsen är bara ett lotterispel.
Citera
2022-05-02, 10:34
Medlem
Satan att man missade det där hacket, tredje gången nu på ett halvår jag diskat mig själv genom att tänka att det inte är någon idé att lägga köpordrar på morgonen för att aktien inte har en chans att komma ner till dom låga priser jag vill köpa för.
Citera
2022-05-02, 10:37
Medlem
Loels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Men samma fall skedde i norge, finland, danmark!

Mysko i så fall...

Men kanske är ett omen om saker som komma skall
Citera
2022-05-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Naturligtvis var det manipulation. Det är därför jag håller mig till forex istället. Börsen är bara ett lotterispel.

Men hur gick den till? Krävs ju lite större belopp än vad några avanzianer får ihop för att få hela nordens börser att gunga till.

Tacksamt läge och rätt tid iofs att sjösätta en storskalig attack när hela marknaden är på helspänn och kanske eskalerar fallet och pga utebliven info tror att en kärnvapenmisil landar när som helst.
Citera
2022-05-02, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Det kanske är en indikation på vad som väntar under dagen.

Och under de kommande veckorna. Anmärkningsvärt få användare på detta forum som verkar ha insikt i vad som händer i världsekonomin just nu. Och vad som har pågått i drygt två år.

Att träna sitt minne och sin associationsförmåga är bevisligen en synnerligen framgångsrik strategi för överlevnad.

Dags för gemene man att läsa in sig på "Stakeholder Capitalism" och "Blockchain Technology". Glöm börsen.
Citera
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Måste ha varit någon med stora positioner som dumpade hela sitt innehav i nordiska index. Sjukt konstigt sätt att göra det på bara, de flesta brukar ju ta det lite i taget.
Skulle tippa på att Marge ringde nån större aktör och ville ha betalt.

Säkert nån som blev likviderad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Men samma fall skedde i norge, finland, danmark!

DAX, Tyskland började raset nån minut (09:59) innan här, London tydligen stängt
Citera
2022-05-02, 10:42
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Men hur gick den till? Krävs ju lite större belopp än vad några avanzianer får ihop för att få hela nordens börser att gunga till.

Tacksamt läge och rätt tid iofs att sjösätta en storskalig attack när hela marknaden är på helspänn och kanske eskalerar fallet och pga utebliven info tror att en kärnvapenmisil landar när som helst.

Ett "feltryck" på terminsmarknaden.
Citera
2022-05-02, 10:43
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Skulle tippa på att Marge ringde nån större aktör och ville ha betalt.

Säkert nån som blev likviderad.
Jo nåt sånt kan det ju ha varit, men om nån mäklare skötte detta kunde dom ju ha gjort det på ett lite snyggare sätt så att de hade fått ett bättre pris.
Citera
2022-05-02, 10:46
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loel
https://en.wikipedia.org/wiki/2010_flash_crash

Aa det kan vara någon som fått reda på hur flera algoritmer på stora banker fungerar och använder den infon för att lura dem. Samma som hände 2010
Intressant. Det borde komma ett uttalande eller utredning från börsen. Andra marknader var inte påverkade vad jag förstått.
Citera
2022-05-02, 10:49
Medlem
Kan det ha något att göra med utdelning?

Verkar skumt att det bara var här uppe i norden som "raset" skedde, samtliga driftas ju av NASDAQ så jag skulle nog inte läsa för mycket mellan raderna...
Citera
2022-05-02, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailol
Kan det ha något att göra med utdelning?

Verkar skumt att det bara var här uppe i norden som "raset" skedde, samtliga driftas ju av NASDAQ så jag skulle nog inte läsa för mycket mellan raderna...

det var inte bara i Norden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in