2022-05-02, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Tycker jättesynd om din brorson om han blivit drabbad. Men dig har jag inte mycket över för efter hur du hanterar detta istället för att göra något vettigt som faktiskt kan hjälpa din brorson!
Och du, är det något Jasmine inte gör så är det nog fan att vifta bort barn som far illa.
Så du kan lägga ner det du håller på med nu. Det är dig det är fel på. Inte din brorson eller något annat barn.
Hoppas han har någon vettig familj som stöttar han i livet.
Som sagt, den där poletten.

Den där poletten saknar du uppenbarligen själv, du misstänkliggör folk så fort det inte passar dig. Du har kallat mig för pedofil vilket du så klart inte vill stå för längre och gällande min brorsons situation så har du förminskat situation ifråga gång på gång för att du inte klarar av att Dumpen får kritik för sina metoder. Jag är dessutom inte ensam, alltifrån poliser, jurister och personer med expertis tar avstånd från Dumpen och deras arbetsmetoder. Enligt dig är dessa människor säker också "pedofiler", liksom det fungerar inte att håna och förlöjliga och misstänkliggöra människor för hemska brott bara för att du inte behärskar att diskutera som en vuxen människa.

Sluta påstå att jag inte ställer upp för min brorson, jag är den som har fått röja upp efter misären min bror har orsakat sin familj. Jag har även bekostat deras tillvaro då min brorsons mor inte klarar av att jobba och det är jag som på egen hand både försöker lösa så att bägge får flytta till en ny stad och ett nytt boende och där han kan hitta en ny skola att gå på. Dina anklagelser är både grymma och mycket fula.
Citera
2022-05-02, 09:50
Medlem
Citat:
Men lilla hjärtat, nu får du ju ge dig. Du sitter och fantiserar ihop en massa bullshit nu bara. Gör inte bort dig mer nu.... Gå ut i solskenet och andas

Nej, jag fantiserar inte. Du skriver gång på gång klandervärda inlägg där du försöker mena att jag har någon koppling till folk i tråden eller att män som du kallar för "pedofiler" i tråden är mina "nyfunna vänner".

Du klarar uppenbarligen inte av att Dumpen får kritik och du triggas något enormt av det då du skriver misstänkliggörande inlägg på löpande eld. Inte ens det faktum att jag i varenda inlägg till dig måste ta avstånd från dessa äckliga gärningar som männen har hållit på för att du inte ska trycka än hårdare på att jag är en i det gänget verkar fungera. Då är jag plötsligt en dålig anhörig som inte ställer upp för min brorson när jag är den som har röjt upp misären som mor och son har satts i trots att bägge är helt oskyldiga i situationen.
Citera
2022-05-02, 10:01
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Nej, jag fantiserar inte. Du skriver gång på gång klandervärda inlägg där du försöker mena att jag har någon koppling till folk i tråden eller att män som du kallar för "pedofiler" i tråden är mina "nyfunna vänner".

Du klarar uppenbarligen inte av att Dumpen får kritik och du triggas något enormt av det då du skriver misstänkliggörande inlägg på löpande eld. Inte ens det faktum att jag i varenda inlägg till dig måste ta avstånd från dessa äckliga gärningar som männen har hållit på för att du inte ska trycka än hårdare på att jag är en i det gänget verkar fungera. Då är jag plötsligt en dålig anhörig som inte ställer upp för min brorson när jag är den som har röjt upp misären som mor och son har satts i trots att bägge är helt oskyldiga i situationen.

Hmm. Känner mig inte särskilt triggad. Har aldrig kallat dig för pedofil heller som du påstår. Tror det är fjärde gången nu som jag skriver att jag hänvisade till annan medlems inlägg.. Tycker mest det är synd att du inte verkar begripa någonting.
Du skriver dessutom samma sak i vartenda inlägg.
Du verkar inte heller förstå att detta är flashback och att här ifrågasätts nästan allt. Detta forum, framförallt inte denna tråden, är inget bra ställe att hänga på om man vill bli bemött på ett rättvist sätt.
Och om du inte märker det så försöker jag konstant förklara för dig, medans du kommer med samma tugg om samma saker.
Jasmine är illa omtyckt här för hon provocerar och är taskig mot pedofiler och dom som skyddar dom. Har du kollat historiken i tråden (den som finns kvar) så ser du majoriteten av vad det är för folk som hänger här. Men du verkar mest vara intresserad av att smutskasta. Du kanske skulle prova skriva ihop något sakligt och seriöst istället för att få fram det du vill, på något annat ställe än här.
Citera
2022-05-02, 10:15
Medlem
Citat:
Hmm. Känner mig inte särskilt triggad. Har aldrig kallat dig för pedofil heller som du påstår. Tror det är fjärde gången nu som jag skriver att jag hänvisade till annan medlems inlägg.. Tycker mest det är synd att du inte verkar begripa någonting.
Du skriver dessutom samma sak i vartenda inlägg.
Du verkar inte heller förstå att detta är flashback och att här ifrågasätts nästan allt. Detta forum, framförallt inte denna tråden, är inget bra ställe att hänga på om man vill bli bemött på ett rättvist sätt.
Och om du inte märker det så försöker jag konstant förklara för dig, medans du kommer med samma tugg om samma saker.
Jasmine är illa omtyckt här för hon provocerar och är taskig mot pedofiler och dom som skyddar dom. Har du kollat historiken i tråden (den som finns kvar) så ser du majoriteten av vad det är för folk som hänger här. Men du verkar mest vara intresserad av att smutskasta. Du kanske skulle prova skriva ihop något sakligt och seriöst istället för att få fram det du vill, på något annat ställe än här.

Du skrev i ett inlägg till mig att jag är någon "kepsman" som även är en person som hängts ut på Dumpen, du kan inte ens stå för vad du du skriver. Så otroligt oärligt och fult.

Du är den som inte begriper något, du klumpar ihop allt och alla så fort Dumpen får kritik och du drar dig inte en sekund ifrån att använda det som en ful argumentationsteknik. Det finns många yrkesprofessionella som kritiserar Dumpen med, är dessa också pedofiler eller pedofilkramare? Du beter dig som en pöbel som bara är ute efter blod, även på bekostnad av oskyldiga barn och familj.

Varför skriver du om dig själv i tredjeperson hela tiden? Jag kan inte bry mig mindre om ditt alterego på Flashback, du verkar på allvar tro att jag har någon löjlig vendetta mot dig. Jag upprörs över det faktum att du struntar i barn fullkomligt och att du endast använder Dumpen som en nöjesgrej, skaffa dig en riktig hobby istället för att trakassera oskyldiga anhöriga.

Och sluta be mig att skriva mina inlägg på en annan sida. Och snacka om att kasta sten i ett glashus när du skriver att jag är ute efter att "smutskasta", när det är det enda du ägnar dig åt när du påstår att pedofiler är "mina vänner" och så vidare.
Citera
2022-05-02, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Dessvärre så tror jag inte att han begriper mycket bättre. Man ser i blicken att hjulet snurrar men hamstern är död.

Någon form av intellektuell nedsättning måste finnas för att man ska kunna få jobb på Samhall.

Håller helt med, han verkar ha nån diagnos
Citera
2022-05-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson0411
Ha, ha…snacka om grov generalisering. Jag är ”dam” och hänger på Flashback för jämnan.

Jag var halvt ironisk. Men kvinnor är underrepresenterade på Flashback, så är det.

Detta har jag om Vulkanen:

1.) Mycket att förlora
2.) Hänger inte på Flashback
3.) Snäv i sina intressen
4.) Kallas ”hen” av Infolina
5.) Kallas ”bönan” av Infolina
6.) Har god svenska
7.) Infolina har svarat på alla mina frågor angående Vulkanen förutom om Vulkanen är en hongädda. Frågar flera gånger om Vulkanen är en hon hongädda och då tystnar svaren plötsligt från Infolina.
8.) Har en gång stämt träff med fiskare men ställde in
9.) Här har jag en lucka att fylla i: Vad för typ av fiskare är det som fiskar Vulkanen? Vilket kan betet tänkas vara? Fjortis eller pedofilmamma eller något hittills okänt? Busterjerk? Gäddsax?

Och är det inte väl riskabelt av Dumpen att både i podd och här på Flashback ge ut info om Vulkanen? Vulkanen kan väl för fan inte bara använda dator till att grooma, eller är det just det hen gör och det är ännu ett UFO typ Kent?

P.S. Är inne på ett transvestitspår nu.
Citera
2022-05-02, 10:25
Medlem
Citat:
Du skrev i ett inlägg till mig att jag är någon "kepsman" som även är en person som hängts ut på Dumpen, du kan inte ens stå för vad du du skriver. Så otroligt oärligt och fult.

Du är den som inte begriper något, du klumpar ihop allt och alla så fort Dumpen får kritik och du drar dig inte en sekund ifrån att använda det som en ful argumentationsteknik. Det finns många yrkesprofessionella som kritiserar Dumpen med, är dessa också pedofiler eller pedofilkramare? Du beter dig som en pöbel som bara är ute efter blod, även på bekostnad av oskyldiga barn och familj.

Varför skriver du om dig själv i tredjeperson hela tiden? Jag kan inte bry mig mindre om ditt alterego på Flashback, du verkar på allvar tro att jag har någon löjlig vendetta mot dig. Jag upprörs över det faktum att du struntar i barn fullkomligt och att du endast använder Dumpen som en nöjesgrej, skaffa dig en riktig hobby istället för att trakassera oskyldiga anhöriga.

Och sluta be mig att skriva mina inlägg på en annan sida. Och snacka om att kasta sten i ett glashus när du skriver att jag är ute efter att "smutskasta", när det är det enda du ägnar dig åt när du påstår att pedofiler är "mina vänner" och så vidare.
Vad tror du att du ska uppnå genom att gång på gång tala om din brorsons situation .
Väcka opinion på Flashback så att Dumpen ändrar strategi verkar knappast fungera med tanke på att de få som verkar tycka som du verkar tillhöra " ålder spelar ingen roll"
Citera
2022-05-02, 10:29
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Jag förstår såklart att det är andra barn som är det huvudsakliga problemet Det jag menar är att det måste finnas vuxna i dessa barns närhet som kan agera. Vilken fotbollstränare låter laget mobba en kille pga vad hans pappa har gjort?
Fast så mycket vuxna lärare/tränare finns det väl knappast att man kan "punktmarkera" och vilken unge vill ens pekas ut på det sättet det innebär att hela tiden behöva "vuxenskydd"?

Om man är lite utanför/isolerad redan innan, så blir det nog sju resor värre efter att denna typ av material läggs upp.

Förutom grafiskt material så tillhandahåller Dumpen oftast också behändiga öknamn: Bajsmannen, Ostkuken, Velarville ... För mobbare är det bara att tacka och ta emot.
Citera
2022-05-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vad tror du att du ska uppnå genom att gång på gång tala om din brorsons situation .
Väcka opinion på Flashback så att Dumpen ändrar strategi verkar knappast fungera med tanke på att de få som verkar tycka som du verkar tillhöra " ålder spelar ingen roll"

Förhoppningsvis att Dumpen inser att barn är barn, oavsett om man har oturen att vara barn till en far som betett sig klandervärt eller om man utsätts för dessa män. Att man inte lika lättvindigt ger ut massa information gällande män med känsliga familjeförhållanden och med yngre barn som kan råka väldigt illa ut. Min brorsons liv är slaget i spillror vilket krossar mig inombords.

Det är intressant att så många av er som stöttar Dumpen ber mig att sluta skriva om min brorsons situation eller försöker förminska mina inlägg.
Senast redigerad av Torleifsdottir 2022-05-02 kl. 10:33.
Citera
2022-05-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ja åter igen, som hänvisning för en annan medlem nämnde det. Herregud 😂
Ingenting av det du skriver om Jasmine just nu är relevant. Du skriver i affekt.
Och du måste förståååå att detta är flashback.
Och tydligen skiter du inte i "mitt alterego" här för du lägger jäkligt mycket energi på att berätta för mig hur du tror jag är
Du gör dig själv till ett jävla offer här nu genom att anta saker. Är det verkligen rätt fokus? 🙄
Tror faktiskt till och med några av mina ovänner i tråden är lite beredda att hålla med mig i vissa saker denna gången..
Du förstår inte vad jag försöker berätta för dig så att slösa min energi och tid på dig nu mer är inte värt det. Någon annan får ta över stafettpinnen.

Jag är inget offer, min brorson och hans mor är offer i detta.
Jag bryr mig inte om dina "vänner" i tråden eller hur mycket tid du har investerat i tråden. Det är dock dags för dig att sluta förpesta livet för anhöriga. Du söker upp männens adresser och gottar dig i trasiga familjeförhållanden och kallar allt och alla för pedofiler när du inte klarar av att diskutera problematiken kring Dumpens tillvägagångssätt och hur oskyldiga drabbas av deras uthäningar.
Citera
2022-05-02, 10:35
Medlem
Citat:

Det här är Flashback. Det räcker inte att regga sig och komma in med en massa påstående som du gör.
Citera
2022-05-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Flashback, fjärde statsmakten, är ett utmärkt ställe att väcka opinion igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in