2022-05-02, 10:38
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Fast så mycket vuxna lärare/tränare finns det väl knappast att man kan "punktmarkera" och vilken unge vill ens pekas ut på det sättet det innebär att hela tiden behöva "vuxenskydd"?

Om man är lite utanför/isolerad redan innan, så blir det nog sju resor värre efter att denna typ av material läggs upp.

Förutom grafiskt material så tillhandahåller Dumpen oftast också behändiga öknamn: Bajsmannen, Ostkuken, Velarville ... För mobbare är det bara att tacka och ta emot.

Vederbörande skrev att brorsonen inte var välkommen tillbaka till fotbollslaget, och det var det jag svarade på. Antingen är det ljug eller så är tränarna/ledarna för det laget århundradets jävla skräpmänniskor. Du verkar läsa ett och annat som jag aldrig har skrivit.
Citera
2022-05-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzabudet-Nidde
Det här är Flashback. Det räcker inte att regga sig och komma in med en massa påstående som du gör.

Du är inte Flashback.

Fortsätt ditt opinionsbildande Torleifsdottir. Du är obekväm för visa, bättre än så kan det inte bli om du vill bilda opinion.

Inte bara Dumpen läser här. Andra opinionsbildare och journalister finns här också.
Citera
2022-05-02, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Vederbörande skrev att brorsonen inte var välkommen tillbaka till fotbollslaget, och det var det jag svarade på. Antingen är det ljug eller så är tränarna/ledarna för det laget århundradets jävla skräpmänniskor. Du verkar läsa ett och annat som jag aldrig har skrivit.

Det påståendet säger ju allt. Skulle tränarna förbjuda en grabb att spela? Inte särskilt troligt.
Citera
2022-05-02, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Förhoppningsvis att Dumpen inser att barn är barn, oavsett om man har oturen att vara barn till en far som betett sig klandervärt eller om man utsätts för dessa män. Att man inte lika lättvindigt ger ut massa information gällande män med känsliga familjeförhållanden och med yngre barn som kan råka väldigt illa ut. Min brorsons liv är slaget i spillror vilket krossar mig inombords.

Det är intressant att så många av er som stöttar Dumpen ber mig att sluta skriva om min brorsons situation eller försöker förminska mina inlägg.
Att många ber dig sluta att skriva om din brorson är för att det inte är särskilt populärt att hänga ut barn på forumet. Genom rebusarna har identiteten på gäddorna hittats av de som är intresserade och därmed går det att hitta även barnen för så du snarare gör situationen än värre för ditt syskonbarn
Citera
2022-05-02, 10:44
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Jag är inget offer, min brorson och hans mor är offer i detta.
Jag bryr mig inte om dina "vänner" i tråden eller hur mycket tid du har investerat i tråden. Det är dock dags för dig att sluta förpesta livet för anhöriga. Du söker upp männens adresser och gottar dig i trasiga familjeförhållanden och kallar allt och alla för pedofiler när du inte klarar av att diskutera problematiken kring Dumpens tillvägagångssätt och hur oskyldiga drabbas av deras uthäningar.

Precis. Dom är offer, så vad håller du på med egentligen?
Hmm. Sådär jättemånga inlägg av mig kan du inte ha läst här. Men det är okej. Stor skillnad på att vilja identifiera vidriga as och att man då tydligen automatiskt "gottar sig i trasiga familjeförhållanden"..
Flashback går till stor del ut på att identifiera människor som begår brott.
Det du även missat är att dom här som blir kallade pedofiler eller peddokramare (är det ju ofta) ofta slänger ur sig saker och hotar på alla möjliga sätt. Mycket provokation här. Men dom inläggen raderas så förstår att du inte alls får ihop sammanhanget.
Du kommer helt enkelt inte att förstå.

Men Jasmine skickar alltid kärlek.. Även till dom som inte alltid förtjänar det. Puss och kram i solskenet nu.
Citera
2022-05-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzabudet-Nidde
Det påståendet säger ju allt. Skulle tränarna förbjuda en grabb att spela? Inte särskilt troligt.
Det er flere påstander.

- "Dumpens uthängning var väldigt grym då dom gav alla möjliga hintar om var familjen kunde hittas"
- "Det är ett enormt svek av honom att möta upp en 14 åring, även fast hans chatt inte hade sexuella inslag så borde mötet aldrig ha ägt rum."

Jeg er litt usikker på om dette stemmer.
Dumpen har som regel vært veldig gjerrige på opplysningene som trengs for å finne GM, det er som regel de selv som er rause.

De har vel hatt sex i alle chattene, har de ikke?
Citera
2022-05-02, 10:48
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Menar du då att det är bättre att låta det gå så långt att ett barn blir våldtaget innan man agerar för att sedan låta pappan åka fast. Hade barnet som inte existerar inte tagit platsen för ett riktigt barn så hade vi faktiskt haft en fullbordad våldtäkt. Märkligt i sammanhanget att jag aldrig hört om att ett barn skulle blivit misshandlat I skolan med orsak av en av våra publiceringar.

Varför har ni inte hört av er till mig, men sitter och skriver om det på Flashback? Det kan i mina ögon tyckas en smula kontraproduktivt.

Det är av stort värde att du är här inne i tråden och förklarar er synpunkt.

Men i Sverige kan vi faktiskt inte döma folk för brott som ännu inte är begångna, med undantag för detxsom kallas "förberedelse".
Vi är ute på riktigt hal is om folk ska dömas och straffas innan ett brott har fullbordat.

Misstänker manvatt det finns en pedofilbi ens närhet så kan man inte skicka honom/henne till fängelse om personen faktiskt inte har agerat ut sin drift.

Detta gäller alla andra brott också, narkotikabrott tex.
Du kan inte döma en narkoman för arkotikabrott innan narkotika brukas, även om man kan anta att narkotika kommer att brukas.

Det vet ju du bättre än de flesta andra.

Allvarligt tror ni verkligen att ni räddar barn?
De här stofilerna kommer aldrig att lyckas grooma ett riktigt barn.

Men du, tack för garven på de senaste gäddorna. Stor komik och där har ni faktiskt jobbat bra (han som tappa brallorna och han som ville titta på djursex).

Lägg in fokuset på dessa typer av gäddor så kommer kritiken minska.
Citera
2022-05-02, 10:49
Medlem
Aldrig varit med om att folk försöker tysta folk på Flashback. Sista stället på där jag trodde att det skulle hända.
Citera
2022-05-02, 10:50
Medlem
Citat:
Jag är inget offer, min brorson och hans mor är offer i detta.
Jag bryr mig inte om dina "vänner" i tråden eller hur mycket tid du har investerat i tråden. Det är dock dags för dig att sluta förpesta livet för anhöriga. Du söker upp männens adresser och gottar dig i trasiga familjeförhållanden och kallar allt och alla för pedofiler när du inte klarar av att diskutera problematiken kring Dumpens tillvägagångssätt och hur oskyldiga drabbas av deras uthäningar.

Det känns hemskt att läsa om vad din brorson utsätts för. Jag hoppas att han och mamman kan finna ro på annan ort.
Citera
2022-05-02, 10:54
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Precis. Dom är offer, så vad håller du på med egentligen?
Hmm. Sådär jättemånga inlägg av mig kan du inte ha läst här. Men det är okej. Stor skillnad på att vilja identifiera vidriga as och att man då tydligen automatiskt "gottar sig i trasiga familjeförhållanden"..
Flashback går till stor del ut på att identifiera människor som begår brott.
Det du även missat är att dom här som blir kallade pedofiler eller peddokramare (är det ju ofta) ofta slänger ur sig saker och hotar på alla möjliga sätt. Mycket provokation här. Men dom inläggen raderas så förstår att du inte alls får ihop sammanhanget.
Du kommer helt enkelt inte att förstå.

Men Jasmine skickar alltid kärlek.. Även till dom som inte alltid förtjänar det. Puss och kram i solskenet nu.
Ja här hänger vi ut brottslingar med maskade namn, och annhöriga är det kutym på att lämna utanför.

Jag tycker flashback är jävligt bra på att inte hänga ut familjemedlemmar och brottsoffer förutom ett trist undantag och det är den här tråden.

Och hur står det till i huvudet på en person som pratar om sig själv i 3e person?
Grandiosa självbild/storhetsvansinne?

Du verkar vara en synnerligen osympatisk kvinna, är det " livets hårda skola" som visar sig?
Citera
2022-05-02, 10:57
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det er flere påstander.

- "Dumpens uthängning var väldigt grym då dom gav alla möjliga hintar om var familjen kunde hittas"
- "Det är ett enormt svek av honom att möta upp en 14 åring, även fast hans chatt inte hade sexuella inslag så borde mötet aldrig ha ägt rum."

Jeg er litt usikker på om dette stemmer.
Dumpen har som regel vært veldig gjerrige på opplysningene som trengs for å finne GM, det er som regel de selv som er rause.

De har vel hatt sex i alle chattene, har de ikke?

Nä, tror inte alla haft cyber-sex. De har däremot träffats med en sådant syfte. Men det är typ över 90st nu. Ingen aning vem hon menar och det spelar egentligen ingen roll... Det är lite "repeat" just nu.

Att tränare och elever kan vara så otroligt korkade att de angriper anhöriga har det ju varit flera vittnesmål om. Vi ser ju även sådana strömningar här inne. "Det skulle han ha tänkt på innan han bokade träff med en 14-åring" osv. Folk har lägre IQ än en golvmopp när det gäller vem som är ansvarig för vad.

Anta att de som dyker upp här på Flashback bara är toppen på isberget? Det kan vara ett par hundra barn som lider helvetets alla kval pga Dumpen och deras anhängare just nu... Jag hoppas att jag har fel. Men jag tror inte det.
Citera
2022-05-02, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Nä, tror inte alla haft cyber-sex. De har däremot träffats med en sådant syfte. Men det är typ över 90st nu. Ingen aning vem hon menar och det spelar egentligen ingen roll... Det är lite "repeat" just nu.

Att tränare och elever kan vara så otroligt korkade att de angriper anhöriga har det ju varit flera vittnesmål om. Vi ser ju även sådana strömningar här inne. "Det skulle han ha tänkt på innan han bokade träff med en 14-åring" osv. Folk har lägre IQ än en golvmopp när det gäller vem som är ansvarig för vad.

Anta att de som dyker upp här på Flashback bara är toppen på isberget? Det kan vara ett par hundra barn som lider helvetets alla kval pga Dumpen och deras anhängare just nu... Jag hoppas att jag har fel. Men jag tror inte det.

Ja det är synd om barn med pappor som är pedofiler. Kan inte vara lätt att leva med den vetskapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in