2022-05-01, 00:53
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privated9992
Trots att dom inte var oskyldiga så är det fortfarande tragiskt att familjen behöver gå igenom det här. Försök förstå att det är oftast inte det kriminella packet som lider utan omgivningen. 2 dödsbesked av polisen inom loppet av några månader, 2 begravningar som dom anhöriga kommer behöva gå på.
Jag tycker inte ett skit synd om dom. Om dom inte skaffat en djävla massa ungar för att få bidrag så skulle det se annorlunda ut. Helt sanslöst.
Citera
2022-05-01, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
undrar varför dessa män går och gymmar när de får hot och annat ... har de inte råd med eget gym i hemmet ?!

Ja tänk om jag är efter dig och vet vilken gym du tränar på, perfekt om jag har en som jobbar på samma gymkedja så kan han/hon läcka data om personens tider osv.
Citera
2022-05-01, 10:30
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
undrar varför dessa män går och gymmar när de får hot och annat ... har de inte råd med eget gym i hemmet ?!

Dom flesta av dom bor hemma hos morsan i en hyreslägenhet. Den här snubben bodde också hemma hos morsan (vid 25 års ålder) och borde väl ha kunnat ordna ett hem-gym. Men hemma är det du ju inga andra gymbögar som man kan spänna sig med och flukta på, så mycket av poängen försvinner.
Citera
2022-05-01, 14:49
Medlem
Två kommer bli häktade enligt gp.se.. namn någon?
Citera
2022-05-01, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Tycker överlag dagens unga generation gangsters i Göteborg är väldigt lunga

Haha va? Sverige har flest skjutningar i hela Europa
Citera
2022-05-01, 16:19
Medlem
Trist att grabbarna blir häktade hoppas av hela mitt hjärta dem släpps kräket som fick skottet i nacken skulle ha det punkt slut!! Nu återstår bara resten av hans sällskap att släcka deras godnatt lampa med..
Citera
2022-05-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppin
Trist att grabbarna blir häktade hoppas av hela mitt hjärta dem släpps kräket som fick skottet i nacken skulle ha det punkt slut!! Nu återstår bara resten av hans sällskap att släcka deras godnatt lampa med..

Hej Poppin,

Har du lust och ork att berätta mer om dessa pojkar, är de uppväxta i Tuve? Vad har de för relation till varandra? Vad är det som föranlett mordet och tror du att det blir hämningar mot individer i Tuve framöver, eller har BO umgåtts med vänner utanför Tuve?

Skulle uppskatta om du vill räta ut många frågetecken både för mig och många andra som kanske inte känner till varken människorna eller tidigare händelser.

Allt väl!
Citera
2022-05-01, 20:29
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Haha va? Sverige har flest skjutningar i hela Europa
Jag pratar om Göteborg, svårt med läsförståelsen? Kolla statistiken så ser du att det lugnat sig jämnfört med åren jag nämnde
Citera
2022-05-02, 10:00
Medlem
Den som begärts häktad för mord är 20-årige Abdul Elmi och 20-årige Kaywan Saleh har begärts häktad för skyddande av brottsling, grovt brott.
Citera
2022-05-02, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Den som begärts häktad för mord är 20-årige Abdul Elmi och 20-årige Kaywan Saleh har begärts häktad för skyddande av brottsling, grovt brott.

Kaywan o hans familj kommer ångra sig grovt. Det är inte kul att bo i fiende territorium, speciellt inte när backa e fienderna
Citera
2022-05-02, 11:44
Medlem
Är det någon annan som hört eller kan bekräfta/dementera att misstänkta GM skall sprungit in på Hornbach - Minelundsvägen 8, kort efter händelsen på NW - Tuve Torg?

Det ryktas men har även hört själv att personalen stod och pratade sinsemellan att det var blod på golvet i varuhuset. Självklart kan blodet ha ett helt annat sammanhang, men känns som att händelsen är en snackis i Tuve med omnejd.

Någon som känner till händelseförloppet? Har det varit någon form av jakt av förövarna?
Citera
2022-05-02, 13:31
Bannlyst
Hahahahahaha
säg inte att det är denna lilla negern som är anhållen

https://www.facebook.com/abdul.elmi.73

Min väns bror hängde med honom mycket när de var små, han här kommer bli så sönderpeppad.

Eller är det den här snubben

https://www.facebook.com/abdul.elmi.54

Så den andra är Kaywan

https://www.facebook.com/kaywan.saleh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här