Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Hur är en man när han är "spännande"? Hot om våld? Säger fräsiga saker om resor/upplevelser? Mycket pengar? Kändis?
Intelligens. Kreativitet. Kreativa intressen. Intellekt.
Med intellekt menar jag bildning och att ha en förmåga att kunna analysera samhällsfenomen t ex på djupet, kan ha läst filosofi (men behöver inte) men att ha både människokännedom och självkännedom gör att man kopplar med varandra på djupet.
Kommunikationen blir intressant. Förstår du?
Alltså jag skulle inte palla att vara tillsammans med någon som är ytlig, har svårt för självreflektion och har sparsmakade intressen.
Men det där med vad JAG tycker är spännande människor har varierat över tid.
För ett gäng år sen, så tyckte jag musiker ofta var sexiga och spännande. Alltså när de är sådär skickliga.
Jag har dock alltid genom livet dragits till just intelligenta killar.
Kommer du ihåg programmet genikampen?
https://www.svtplay.se/genikampen
där massa smarta människor deltog.
Det blir en speciell personlighet ofta på folk som är MENSA-smarta (det behöver inte bli det, men många kan ha en tilldragande attraktionskraft imo).
ADHD-kreativitet kan ligga nära till hands för en del också.
Den typen av människor dras jag till. Och de kan dras till mig (jag har säkert någon bokstavskombination själv).
Och sambon har allra säkrast typ både asperger och ADHD (dock ej utredd) men han är otroligt smart.
Matematiskt snille och kan söka in i MENSA om han vill.
Dock kan sådana människor vara besvärliga som f-n också. Men jag måste ha intellektuell stimulans för att bli lycklig. Ja, jag blir lycklig av att läsa intressanta kurser på universitetsnivå också.