2022-05-01, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Mja...För att intressera sådana kvinnor som tex Märtha så definitivt..men hade han fått en mer vanlig enklare tjej helst i hans egna ålder eller yngre så tror jag absolut inte det är några problem.

Precis så. Det är inget fel på enkla människor men där gäller lika par leka bäst. Märtha känns mer mogen och erfaren. Hon behöver lite mer motstånd (dock ej matchokille) utan någon som hon kan se upp till. Sorry men Axel står för allt en djup och mogen kvinna inte vill ha. Lite nördig och osäker, nä fy.
Citera
2022-05-01, 20:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iriska
Precis så. Det är inget fel på enkla människor men där gäller lika par leka bäst. Märtha känns mer mogen och erfaren. Hon behöver lite mer motstånd (dock ej matchokille) utan någon som hon kan se upp till. Sorry men Axel står för allt en djup och mogen kvinna inte vill ha. Lite nördig och osäker, nä fy.
Sen tycker jag ingen av dom två passar in eller borde sökt till detta programmet från början. Det har jag nog skrivit innan.
Märtha har för snäva krav för detta konceptet och bör inte ha några problem att hitta någon passande på egen hand faktiskt.
Axel är för omogen och rätt ung ännu eller veta vad han vill i livet egentligen. Hans tid kommer. Han behöver inte stressa eller utsätta sig för det här från början. Ut och skaffa sig lite mer erfarenhet av livet istället.
Senast redigerad av Steff83 2022-05-01 kl. 20:51.
Citera
2022-05-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Axel har inget självförtroende alls för övrigt.
Superbarnsligt att ha en taktik "att säga sånt man inte tycker" för att få igång en diskussion.
Så tyvärr har killen en låg självkänsla.

Han måste hitta en inre trygghet och göra sig själv lite mer spännande, för att locka till sig tjejer.
Det finns någon för honom också.

Hur är en man när han är "spännande"? Hot om våld? Säger fräsiga saker om resor/upplevelser? Mycket pengar? Kändis?
Citera
2022-05-01, 21:41
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Hur är en man när han är "spännande"? Hot om våld? Säger fräsiga saker om resor/upplevelser? Mycket pengar? Kändis?

Intelligens. Kreativitet. Kreativa intressen. Intellekt.
Med intellekt menar jag bildning och att ha en förmåga att kunna analysera samhällsfenomen t ex på djupet, kan ha läst filosofi (men behöver inte) men att ha både människokännedom och självkännedom gör att man kopplar med varandra på djupet.

Kommunikationen blir intressant. Förstår du?
Alltså jag skulle inte palla att vara tillsammans med någon som är ytlig, har svårt för självreflektion och har sparsmakade intressen.

Men det där med vad JAG tycker är spännande människor har varierat över tid.
För ett gäng år sen, så tyckte jag musiker ofta var sexiga och spännande. Alltså när de är sådär skickliga.

Jag har dock alltid genom livet dragits till just intelligenta killar.

Kommer du ihåg programmet genikampen? https://www.svtplay.se/genikampen
där massa smarta människor deltog.
Det blir en speciell personlighet ofta på folk som är MENSA-smarta (det behöver inte bli det, men många kan ha en tilldragande attraktionskraft imo).
ADHD-kreativitet kan ligga nära till hands för en del också.
Den typen av människor dras jag till. Och de kan dras till mig (jag har säkert någon bokstavskombination själv).

Och sambon har allra säkrast typ både asperger och ADHD (dock ej utredd) men han är otroligt smart.
Matematiskt snille och kan söka in i MENSA om han vill.

Dock kan sådana människor vara besvärliga som f-n också. Men jag måste ha intellektuell stimulans för att bli lycklig. Ja, jag blir lycklig av att läsa intressanta kurser på universitetsnivå också.
Senast redigerad av dialektiker 2022-05-01 kl. 21:56.
Citera
2022-05-02, 00:26
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Intelligens. Kreativitet. Kreativa intressen. Intellekt.
Med intellekt menar jag bildning och att ha en förmåga att kunna analysera samhällsfenomen t ex på djupet, kan ha läst filosofi (men behöver inte) men att ha både människokännedom och självkännedom gör att man kopplar med varandra på djupet.

Kommunikationen blir intressant. Förstår du?
Alltså jag skulle inte palla att vara tillsammans med någon som är ytlig, har svårt för självreflektion och har sparsmakade intressen.

Men det där med vad JAG tycker är spännande människor har varierat över tid.
För ett gäng år sen, så tyckte jag musiker ofta var sexiga och spännande. Alltså när de är sådär skickliga.

Jag har dock alltid genom livet dragits till just intelligenta killar.

Kommer du ihåg programmet genikampen? https://www.svtplay.se/genikampen
där massa smarta människor deltog.
Det blir en speciell personlighet ofta på folk som är MENSA-smarta (det behöver inte bli det, men många kan ha en tilldragande attraktionskraft imo).
ADHD-kreativitet kan ligga nära till hands för en del också.
Den typen av människor dras jag till. Och de kan dras till mig (jag har säkert någon bokstavskombination själv).

Och sambon har allra säkrast typ både asperger och ADHD (dock ej utredd) men han är otroligt smart.
Matematiskt snille och kan söka in i MENSA om han vill.

Dock kan sådana människor vara besvärliga som f-n också. Men jag måste ha intellektuell stimulans för att bli lycklig. Ja, jag blir lycklig av att läsa intressanta kurser på universitetsnivå också.

Är det spännande att skryta också?
Citera
2022-05-02, 01:05
Medlem
Märtha och Axel måste ju vara den värsta missmatchen nånsin. Märtha söker ju, iaf undermedvetet, en dominant alfahanna. Inte en feminin beta som (stackars) Axel.
Citera
2022-05-02, 03:03
Medlem
Vilken katastrofal enda lång bilkrasch man tvingas titta på. Om man vill följa programmet vill säga. Och experterna vägrar ända in i kaklet att erkänna att de har begått ett gigantiskt stort misstag. Stopp och belägg, nu bryter vi här innan någon far illa. Nej, produktionen älskar metoo ögonblicken och att traumatisera deltagare.

Den sk experten Fredrik verkar ha rejäla sadistiska drag. För han kan väl på allvar inte vara så korkad att han tror att man kan forcera fram fysisk attraktion och passion genom att utsätta personer för "experiment". Eller?

Jag hade hellre sett ett sånt här program med Bodils mostrar som experter istället. DET hade varit intressant och fängslande att följa!
Citera
2022-05-02, 03:16
Avslutad
Axel borde bett Märtha att gå och lägga sig på soffan istället för att själv erbjuda sig att göra det.
Senast redigerad av epadator 2022-05-02 kl. 03:23.
Citera
2022-05-02, 06:22
Medlem
Bodil tillhör ett väldigt liten skara av vackra 40+ kvinnor. Väldigt fin kvinna men viktigt att tänka på, hon har inga barn. Barn kan slita ner en kvinnas utseende rejält. Hur fan kan hennes "make" inte ha körkort vid den åldern? Patetiskt. Han känns mesig och för på med sitt kladdande men jag förstår honom

Blonda bögen verkar vara lugn och vettig. Andra mörkare bögen är ett typiskt all over the place bög som jag hatar. Varje mening har en överdriven hög ton på slutet. Oh my göööööd.

På spåret paret känns som en repris från förra säsongen. Killen vill inte dela med sig särskild mycket medan bruden berättade om sin stroke? redan efter 24 timmar typ. Tror inte vi kommer se mycket action här.

Axel är väl homo? Fan vad han blir överkörd av kvinnan (minns ej namnet). Jag tycker inte synd om honom faktiskt. En normal (manlig) man hade avslutat detta istället för att förnedras med kommentarer kring hans manlighet och att han är för snäll. Hon blev äcklad av hans utseende och mådde dåligt av hans kyss/puss. Dissat honom genom att inte vilja bo med Axel och lägger nu kuddar mellan sig själv och gingerbögen. Ändå fortsätter han experimentet....
Citera
2022-05-02, 06:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Är det spännande att skryta också?
spot on

jag tycker det är en plåga att se efterprogrammet. Det när Schunnesson ska gå igenom programmet man just har sett.
Citera
2022-05-02, 06:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WayToRichness
Bodil tillhör ett väldigt liten skara av vackra 40+ kvinnor. Väldigt fin kvinna men viktigt att tänka på, hon har inga barn. Barn kan slita ner en kvinnas utseende rejält. Hur fan kan hennes "make" inte ha körkort vid den åldern? Patetiskt. Han känns mesig och för på med sitt kladdande men jag förstår honom

Blonda bögen verkar vara lugn och vettig. Andra mörkare bögen är ett typiskt all over the place bög som jag hatar. Varje mening har en överdriven hög ton på slutet. Oh my göööööd.

På spåret paret känns som en repris från förra säsongen. Killen vill inte dela med sig särskild mycket medan bruden berättade om sin stroke? redan efter 24 timmar typ. Tror inte vi kommer se mycket action här.

Axel är väl homo? Fan vad han blir överkörd av kvinnan (minns ej namnet). Jag tycker inte synd om honom faktiskt. En normal (manlig) man hade avslutat detta istället för att förnedras med kommentarer kring hans manlighet och att han är för snäll. Hon blev äcklad av hans utseende och mådde dåligt av hans kyss/puss. Dissat honom genom att inte vilja bo med Axel och lägger nu kuddar mellan sig själv och gingerbögen. Ändå fortsätter han experimentet....
De har väl skrivit kontrakt? Annars hade nog hon avslutat också. Men han borde verkligen sluta ta skit.
Citera
2022-05-02, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer

Nej det där är en omodern bild av vad en smart kvinna vill ha. Klart att en dum och obildad kille vinner på att vara snygg men det håller inte i längden.
Jag tror att Märtha tidigare dejtat vänsterkillar som bor på Möllan i Malmö. En musiker eller socionom men problemet med bohemer är att de är ganska lata och omotiverade. Som någon skrev att de läst filosofi på universitetet eller annan konstig ickekurs (litteraturvetenskap, genusvetenskap) Men det är killar som egentligen också är barnsliga och lata, vill röka på och dricka öl varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in