2022-04-29, 14:01
Medlem
Medicate mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Klippet där Bodil berättar för Hans släkting att hon minsann inte är det minsta munter som person, det fick mig att rysa av obehag. Vi får väl se vem Bodil är så småningom.

Jag hade nog också reagerat på det men jag anser inte att jag är en munter person heller, det innebär inte att jag är deprimerad eller nåt sånt men jag är liksom inte klämkäck och en evig optimist.
Vissa verkar ju vara glada och uppåt och positiva jämt och för mig är det obehagligt med sådana människor för jag tycker det känns falskt och att de har nåt att dölja typ.
Citera
2022-04-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ett tydligt tecken på svaghet att man inte vågar stå för vad man tycker och tänker. Och ja, givetvis frustrerande att umgås med en sådan person.

Förstår att du är ironisk men för att klargöra för andra så ska man som kille inte bli snygg. Man ska fokusera på att bli en framgångsrik och bättre person samt vara helt öppen med vem man är. Om någon kvinna inte gillar en är det hennes problem.

Felet många män gör är att de fokuserar på ytan istället för att förbättra sig själva i grunden. Då får de den här fejk-personligheten som inte kan vara rak och öppen.

P.S. Ha ha . Magnus har liknande röst som Sebastian Dawkins annände när han skulle psyka ner folk genom psykolog-samtal.

https://youtu.be/Bi7kQOPQWiI

Tycker du är något på spåren. Kollar man runt så lägger nog allt för många mycket tid (både kvinnor och män) på att förbättra sitt yttre - kläder, frisyrer, smink, skägg och allt annat - i jämförelse med tiden som läggs på att förbättra sin insida. Det ena utesluter såklart inte det andra, och det förtar inte heller det faktum att Axel och Märta är det par i årets säsong som med flit parats ihop som en missmatch. Minst ett sådant par förekommer varje säsong.
Citera
2022-04-29, 17:27
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Tycker du är något på spåren. Kollar man runt så lägger nog allt för många mycket tid (både kvinnor och män) på att förbättra sitt yttre - kläder, frisyrer, smink, skägg och allt annat - i jämförelse med tiden som läggs på att förbättra sin insida. Det ena utesluter såklart inte det andra, och det förtar inte heller det faktum att Axel och Märta är det par i årets säsong som med flit parats ihop som en missmatch. Minst ett sådant par förekommer varje säsong.

Frågan är om direktivet om de medvetna felparningarna går ut på att ”skapa bra tv”, eller om det snarare är frågan om genuscertifierade direktiv, av typen ”se till att hitta par som utmanar rådande normer”.

Edit: inser att det knappt finns någon motsättning mellan dessa direktiv, men men…
Citera
2022-04-29, 19:01
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Frågan är om direktivet om de medvetna felparningarna går ut på att ”skapa bra tv”, eller om det snarare är frågan om genuscertifierade direktiv, av typen ”se till att hitta par som utmanar rådande normer”.

Edit: inser att det knappt finns någon motsättning mellan dessa direktiv, men men…

Inte fasen skulle de ta in någon som är uppenbart kritisk mot allt vad genustrams heter iallafall.
Alla arbetsplatser idag har krav på sig att ha med genusperspektivet i den verksamhet de bedriver.
Till och med forskare som bedriver studier om atomer måste redogöra för vilket genusperspektiv de har i sin forskning för att få bidrag till avhandlingarna.
Citera
2022-04-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel

Skulle t.o.m. hävda att den som får ett bättre inre också får ett bättre yttre på köpet. Typiskt för svaga människor med fel värderingar är att de gör sig mycket bättre på bild än i verkligheten. Väl i ett möte lyser deras personlighet fram genom små icke verbala signaler.

Typiskt förövrigt att Magnus ägnade sig åt ghosting och dylika depraverade beteenden.
Citera
2022-04-30, 21:05
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Klippet där Bodil berättar för Hans släkting att hon minsann inte är det minsta munter som person, det fick mig att rysa av obehag. Vi får väl se vem Bodil är så småningom.
Det är sk flickvän-material om du missade det

Notera att ej munter, betyder inte att man är otrevlig, det betyder nog snarare man inte är påfrestande med kvinnlig naiv skrattglad lägre begåvad positiv energi
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-30 kl. 21:08.
Citera
2022-05-01, 12:28
Bannlyst
Tur att man inte är bög.
Behöva prata så där släpigt och hålla på med ögonen och konstlat kroppsspråk
Citera
2022-05-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Han verkar som en tråkig, lite feg människa.
Utan någon som helst pondus eller förmåga att uttrycka sig själv. Han är säkert en jättebra partner..

Till en annan rätt person.

Håller helt med dig. Pondus är något alla attraheras av. Axel saknar detta. Han tror nog att han ska hitta sin kärlek med hjälp av att vara en hen. Jag tycker att han verkar lat och lite pantad som inte inser att man inte kan ligga platt som en hund på rygg första dejten.
Citera
2022-05-01, 13:27
Medlem
Min teori är att människor måste falla för något som känns intressant hos en partner. Louise och Jonas känns inte så intressanta utan bara vanliga människor utan avvikelser. De är enligt normen trevliga, smarta, ok snygga men också tråkiga. Personligen skulle jag inte bli kär i någon för att den är snäll, trevlig och omtänksam. Måste finnas något mer.
Citera
2022-05-01, 14:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iriska
Min teori är att människor måste falla för något som känns intressant hos en partner. Louise och Jonas känns inte så intressanta utan bara vanliga människor utan avvikelser. De är enligt normen trevliga, smarta, ok snygga men också tråkiga. Personligen skulle jag inte bli kär i någon för att den är snäll, trevlig och omtänksam. Måste finnas något mer.

Eller hur. Jag vill ha intressanta och spännande diskussioner med min partner,
inte bara sitta och titta på På spåret resten av livet. Jag skulle dö av tristess med en förutsägbar partner.

Men spänniga machokillar går fetbort i att vara attraktiva. De är ju också extremt osäkra personer.
Däremot är prestationsbefriade killar trygga och självsäkra i sig själva.
Citera
2022-05-01, 15:35
Medlem
dialektikers avatar
Axel har inget självförtroende alls för övrigt.
Superbarnsligt att ha en taktik "att säga sånt man inte tycker" för att få igång en diskussion.
Så tyvärr har killen en låg självkänsla.

Han måste hitta en inre trygghet och göra sig själv lite mer spännande, för att locka till sig tjejer.
Det finns någon för honom också.
Citera
2022-05-01, 17:04
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Axel har inget självförtroende alls för övrigt.
Superbarnsligt att ha en taktik "att säga sånt man inte tycker" för att få igång en diskussion.
Så tyvärr har killen en låg självkänsla.

Han måste hitta en inre trygghet och göra sig själv lite mer spännande, för att locka till sig tjejer.
Det finns någon för honom också.
Mja...För att intressera sådana kvinnor som tex Märtha så definitivt..men hade han fått en mer vanlig enklare tjej helst i hans egna ålder eller yngre så tror jag absolut inte det är några problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in