• 1
  • 2
2022-05-01, 18:44
Medlem
Citat:
Lunds studentsångare sjunger traditionsenligt in våren i Lund. Programledare är Malin Olsson.

https://www.svtplay.se/video/3505819...studentsangare

Man blir varm i hjärtat av att se den mest svenska tradition vi har, nämligen att Lunds studentsångare sjunger in våren i SVT. Helt perfekt i mina ögon förutom att de bytt slipsar, programledaren från Dalarna är också ok. Vad tycker ni?
Citera
2022-05-01, 18:45
Medlem
lundaelevs avatar
otroligt fint, blir varm i hjärtat
Citera
2022-05-01, 18:55
Medlem
De borde sjunga på arabiska annars förstår ju inte alla nya svenskar.
Citera
2022-05-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
De borde sjunga på arabiska annars förstår ju inte alla nya svenskar.

Ja borde nästa ha flyttat firandet med respekt för ramadan
Citera
2022-05-01, 19:35
Medlem
Dom borde haft Rinkebys studentsångare att sjunga verser ur koranen istället. Låter som rasistiska sånger det där.
Citera
2022-05-01, 20:21
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Mycket bra! Väldigt skönt att man kan se vanliga tjejer utan vidriga jävla anknäbbar och massa smink. Jag fick samma känsla till detta som till förra årets lucia! Bra svt!
Citera
2022-05-01, 20:23
Bannlyst
Vackert som fan! Nu känns lite mer som en SVENSK sommar.
Citera
2022-05-01, 20:44
Medlem
Visst är det fint när män sjunger. De kan ju dessutom verkligen sjunga. Varför SVT-hallåan skulle babbla så mycket förstod jag dock inte och ännu värre när hon dessutom skulle sjunga? Försöker SVT åter ta över tillställningen av svensk tradition och sänka det med sin påverkan av feminism?
Citera
2022-05-01, 21:50
Medlem
borrizs avatar
Äntligen är det vår.

Minns att man som student, först såg koncerten vid :Universitetshuset. Sedan gick hem till korridoren, knäppte några öl och såg koncerten en gång till framför den hyrda Tv-apparaten!
Citera
2022-05-01, 22:40
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Äntligen är det vår.

Minns att man som student, först såg koncerten vid :Universitetshuset. Sedan gick hem till korridoren, knäppte några öl och såg koncerten en gång till framför den hyrda Tv-apparaten!
Tänk att det behövs en tråd om detta varje år, trots att det inte var någon röst iår heller som stack ut från mängden

Tänk att kvinnor kunde vara med i Lunds studentkör, Malin tog sig pinsamt nog ton till allas stora förvåning

Andra avvikelser, en gubbe hade inte studentmössa, utan en resturangmeny på huvet, vem fan tror han att han är?

Jag störde mig på att det var en person som inför varje låt började sjönga för tidigt, sedan ångrade han sig och tystnade när han märkte att dom andra inte var med honom sedan när haren tystnade började klungan sjunga
Citera
2022-05-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
https://www.svtplay.se/video/3505819...studentsangare

Man blir varm i hjärtat av att se den mest svenska tradition vi har, nämligen att Lunds studentsångare sjunger in våren i SVT. Helt perfekt i mina ögon förutom att de bytt slipsar, programledaren från Dalarna är också ok. Vad tycker ni?

Ja, det var ett riktigt fint framträdande.
Citera
2022-05-01, 22:57
Medlem
Var där några negrer synliga i produktionen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in