2022-05-01, 20:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tror det var i Spenshult, Oskarström, då hustrun/modern försvann?

Har inte hängt med riktigt nu i tråden.

Flyttade de tillsammans ner till Spenshult där i början av 2020?
Var har jag tyckt mig höra något om att de skildes? Att hon flyttade från honom?

Försvann inte hans hustru tidigare?

Jag tänker på artikeln i DN, där man intervjuar personer i Norberg på det flyktingboende han bodde på där, och en av hans vänner berättar
"Vet du var hans hustru tagit vägen?

– Ingen aning. Hon bara försvann och lämnade honom med barnen, säger Akbar.
"
//
"Kort efter att mannen åker fast för ringa narkotikabrott i januari 2019 ansöker hustrun och barnen om kontaktförbud, som avslås av åklagarkammaren i Västerås. Två år senare när mannen förhördes i samband med en olovlig körning berättade han att frun hade lämnat honom för flera år sedan. Att han inte vet var hon är."

https://www.dn.se/sverige/misstankte-41-aringens-van-sa-att-han-ville-gifta-sig-med-henne/

Var det inte strax efter att kvinnan fått avslag från Migrationsverket som mannen öppnade som hon försvann?
I inslaget nedan sägs att det var i samband med att hon och barnen ansökte om kontaktförbud som hon försvann. Typ början av 2019 vr det väl???

Ca 2 min in:
https://www.youtube.com/watch?v=siiPpnYdZYU
typ januari 2019?

Man hoppas ju att polsien har järnkoll å vilket datum hon försvann.
Frågan är m de hade ögonen på honom eller om de "bara" kollade var hon tagit vägen. Hittade de några som helst spår? Vad kollade de efter?

Jag hoppas verkligen vi får en FUP för att kunna se om man får se vad andra säger om hennes försvinande.

Förmodar att det blir en separat utredning.
Citera
2022-05-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Har någon provat att kontakta barnens facebook-vänner? Kanske de vet var deras mor är?! Alltid värt ett försök.
Du menar att vilt främmande flashbackare (läs: nyfikna troll) ska börja kontakta barnens fb-vänner? Eller vad är det du föreslår?
Citera
2022-05-01, 20:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Blev förflyttad till Spenshult någon gång under de första månaderna 2022.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har inte hängt med riktigt nu i tråden.

Flyttade de tillsammans ner till Spenshult där i början av 2020?
Var har jag tyckt mig höra något om att de skildes? Att hon flyttade från honom?

Försvann inte hans hustru tidigare?

Jag tänker på artikeln i DN, där man intervjuar personer i Norberg på det flyktingboende han bodde på där, och en av hans vänner berättar
"Vet du var hans hustru tagit vägen?

– Ingen aning. Hon bara försvann och lämnade honom med barnen, säger Akbar.
"
//
"Kort efter att mannen åker fast för ringa narkotikabrott i januari 2019 ansöker hustrun och barnen om kontaktförbud, som avslås av åklagarkammaren i Västerås. Två år senare när mannen förhördes i samband med en olovlig körning berättade han att frun hade lämnat honom för flera år sedan. Att han inte vet var hon är."

https://www.dn.se/sverige/misstankte-41-aringens-van-sa-att-han-ville-gifta-sig-med-henne/

Var det inte strax efter att kvinnan fått avslag från Migrationsverket som mannen öppnade som hon försvann?
I inslaget nedan sägs att det var i samband med att hon och barnen ansökte om kontaktförbud som hon försvann. Typ början av 2019 vr det väl???

Ca 2 min in:
https://www.youtube.com/watch?v=siiPpnYdZYU
typ januari 2019?

Man hoppas ju att polsien har järnkoll å vilket datum hon försvann.
Frågan är m de hade ögonen på honom eller om de "bara" kollade var hon tagit vägen. Hittade de några som helst spår? Vad kollade de efter?

Jag hoppas verkligen vi får en FUP för att kunna se om man får se vad andra säger om hennes försvinande.

Förmodar att det blir en separat utredning.

Nej vintern 2021-22 bodde MGM fortfarande kvar i Norberg enligt inlägg i tråden.

Han skall, återigen enligt andra skribenter, ha blivit förflyttad ner till Halland i år efter att han hade kommit i kontakt som BO som han sedan knuffade ner i gruvhålet. Hustrun måste ha försvunnit när familjen bodde i Norberg. Hon verkar ha försvunnit där 2019-20. Någonstans inom Norbergs kommun lär hennes kvarlevor finnas.

Jag vet inte hur långt efter avslaget hustrun erhöll 2019, som mannen öppnade och läste detta, när hon försvann. Ja vi får hoppas att polisen kan få fram när exakt hon försvann. Hon skulle aldrig ha lämnat sina barn frivilligt utan att höra av sig till dem. Det måste finnas ett datum när barnen berättade för myndigheter/polisen eller vem det nu var att deras mamma var försvunnen.

Mycket möjligt det blir en separat utredning.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-05-01 kl. 20:42.
Citera
2022-05-01, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du menar att vilt främmande flashbackare (läs: nyfikna troll) ska börja kontakta barnens fb-vänner? Eller vad är det du föreslår?
Javisst, varför inte? Blygsel och skam är nästintill okända begrepp nuförtiden. Man behöver inte kontakta barn men vuxna fb-vänner borde inte vara några problem egentligen. Samma med mammans fb-vänner. Någon av dem borde veta var hon är om hon fortfarande är i livet.
Citera
2022-05-01, 20:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tror du dessa kommer att ev. hjälpa till?

Jag tror inte heller att Gruvhålsmannen har rört sig utanför sin bekvämlighetzon och denna finns i Norberg och trakterna där omkring. Barnen skulle kunna höras bara man vet var de befinner sig. Det bästa vore ju förstås om han kunde knäckas och han börjar att berätta. Jag tror inte det kommer att lyckas. Han kommer inte att berätta någonting förutom att han är oskyldig. Hans samvete är, enligt honom, vitt som snö.

Det finns nog varianter, men man kan väl hoppas att det finns personer som känner att det han misstänks för är hemskt. Finns väl många olika nationaliteter på boendet?

Här verkar iaf några vittna:

"Motivet: Hon ville inte gifta sig
Enligt vad Aftonbladet erfar misstänker polisen att motivet bakom våldsdådet bottnar i ett frieri. Det ska vara uppgifter som framkommit i förhör med de inblandade.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kz4v9y/hon-ville-inte-gifta-sig-da-knuffade-han-ner-henne-i-gruvhalet
Citera
2022-05-01, 20:53
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojmast

Det är den yngste sonen som har kontot med kvinnonamnet. Den äldre sonen har konton i sitt namn.

För övrigt så poserar MGM i Klackberg på flera av sina profilbilder. Där finns gott om gruvhål
Helt rätt jag såg det nu, tack för din uppmärksamhet. Bröderna är ju ganska olika så det borde jag ha sett.

Sitter man med deras konton och bläddrar bland namn och bilder så blir man ju helt snurrig till slut.
Senast redigerad av exoticspice 2022-05-01 kl. 20:56.
Citera
2022-05-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Tror inte man kontaktar sysslingar, men samtliga som kan tänkas få veta.
De kunde inte ens styrka uppgifter om vilka de själva var .
Citat:
Hade de tre barnen någon släkt i Sverige förutom sina föräldrar?
Inte vad som erkänts av föräldrarna vad jag vet. Min uppfattning är att de flesta som reser, överlag har andra släktingar som också rest iväg. Ibland till samma länder men ofta även till andra europeiska länder. Så mycket möjligt att det finns släkt men som inte är officiellt dvs något myndigheter här känner till.
Citat:
Tror du dessa kommer att ev. hjälpa till?

Jag tror inte heller att Gruvhålsmannen har rört sig utanför sin bekvämlighetzon och denna finns i Norberg och trakterna där omkring. Barnen skulle kunna höras bara man vet var de befinner sig. Det bästa vore ju förstås om han kunde knäckas och han börjar att berätta. Jag tror inte det kommer att lyckas. Han kommer inte att berätta någonting förutom att han är oskyldig. Hans samvete är, enligt honom, vitt som snö.
Med största sannolikhet förekommer de afghaner och andra invandrare som ser det här som mer än förkastligt och lika avskyvärt som oss. Däremot är det svårt att veta om de skulle hjälpa samhället. Många är rädda även de själva för de här kulturerna och det då det är väldigt grupporienterade kulturer. Män är som mest lojala andra män. Många yngre kan nog ha andra värderingar än de äldre. Men jag har knappast någon bekantskapskrets av afghaner och vet faktiskt inte hur de förhåller sig till sådana här attacker på andra flyktingar.

Ja det är väl som det där citatet. Hans samvete var rent, han använde det aldrig. eller hur det nu gick.
Citera
2022-05-01, 21:14
Medlem
linn_rosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Ja kanske en bra idé, Polisen lär inte ha tid att göra det
Citera
2022-05-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Helt rätt jag såg det nu, tack för din uppmärksamhet. Bröderna är ju ganska olika så det borde jag ha sett.

Sitter man med deras konton och bläddrar bland namn och bilder så blir man ju helt snurrig till slut.

Haha ja, fattar inte varför man vill ha så många konton.
Men slutsatsen jag dragit att Kerstin-kontot tillhör den yngre baseras bara på meningen han skrev till pappan som löd något i stil med ”Det är jag Ma*di”. Vilket ju är yngre sonens namn. Men han kan ju lika gärna ha surfat på brorsans konto, för jag kan inte säga vem av dem det är på profilbilden. Sjukt lika!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

Det är min uppfattning också. Omöjligt att komma ihåg. En utredare måste göra olika listor på folk i excel. Jag blir snurrig. Dessa poster är infantila och islamistiska. Blandat med blommor och ondska. Men jag är övertygad om att bland alla vänner kan man hitta pålitliga vittnen om denna familjs liv i Sverige. Och svar på hur och varför de kom hit.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nej vintern 2021-22 bodde MGM fortfarande kvar i Norberg enligt inlägg i tråden.

Han skall, återigen enligt andra skribenter, ha blivit förflyttad ner till Halland i år efter att han hade kommit i kontakt som BO som han sedan knuffade ner i gruvhålet. Hustrun måste ha försvunnit när familjen bodde i Norberg. Hon verkar ha försvunnit där 2019-20. Någonstans inom Norbergs kommun lär hennes kvarlevor finnas.

Jag vet inte hur långt efter avslaget hustrun erhöll 2019, som mannen öppnade och läste detta, när hon försvann. Ja vi får hoppas att polisen kan få fram när exakt hon försvann. Hon skulle aldrig ha lämnat sina barn frivilligt utan att höra av sig till dem. Det måste finnas ett datum när barnen berättade för myndigheter/polisen eller vem det nu var att deras mamma var försvunnen.

Mycket möjligt det blir en separat utredning.

Jaja, jag är vimsig nu.

Ja,jag tänkte fel där, minns ju att flytten var nyligen. Jan -22.
Och Halland, det stämmer också. Spenshult enligt häktningsframställan.

Jag uppfattar det ju som att hustrun förvann när de bodde i Norberg enligt vännen på asylboendet.

Svt:
"I februari 2019 ansöker hon och två av barnen om kontaktförbud, men ansökan avslås med hänvisning till att mannen inte tidigare lagförts för brott mot närstående.

Anmäls försvunnen av barnen
Ett år senare, i februari 2020, försvinner barnens mamma spårlöst.
"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/haktade-mannens-ex-fru-anmaldes-forsvunnen-av-sina-barn

"Vid årsskiftet blev mannen och barnen efter flera år i Norberg omplacerade till ett område i södra Sverige av Migrationsverket."

De söker kontaktförbud febr- 19
Kvinnan försvinner alltså februari- 20 (enligt svt)
Så han bor iaf kvar i Norberg till jan- 22, då han flyttar till Halland.
Citera
2022-05-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jaja, jag är vimsig nu.

Ja,jag tänkte fel där, minns ju att flytten var nyligen. Jan -22.
Och Halland, det stämmer också. Spenshult enligt häktningsframställan.

Jag uppfattar det ju som att hustrun förvann när de bodde i Norberg enligt vännen på asylboendet.

Svt:
"I februari 2019 ansöker hon och två av barnen om kontaktförbud, men ansökan avslås med hänvisning till att mannen inte tidigare lagförts för brott mot närstående.

Anmäls försvunnen av barnen
Ett år senare, i februari 2020, försvinner barnens mamma spårlöst.
"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/haktade-mannens-ex-fru-anmaldes-forsvunnen-av-sina-barn

"Vid årsskiftet blev mannen och barnen efter flera år i Norberg omplacerade till ett område i södra Sverige av Migrationsverket."

De söker kontaktförbud febr- 19
Kvinnan försvinner alltså februari- 20 (enligt svt)
Så han bor iaf kvar i Norberg till jan- 22, då han flyttar till Halland.

Kan det vara så att vi alla har haft fel i vår kritik av polisen?

Min tanke är att det är orimligt att utvisa MGM och barnen, om kvinnan i familjen är försvunnen. I Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in