2022-05-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Selv om politiet ikke kan si så mye ennå var det jo litt interessant å merke seg at begge forsvarerne uttalte seg mer forsiktig denne uken.

THs forsvarer
SH i fjor: - jeg er fullstendig trygg på at saken mot TH blir henlagt
SH i dag: - håper at saken mot TH snart vil bli henlagt

RUs forsvarer
DS i fjor: - han (RU) er på vei ut av saken
DS i dag: - jeg har ikke hørt noe mer fra politiet

SH sa dette til TV2:

Citat:
– Jeg er betenkt over at siktelsen opprettholdes på et såpass svakt grunnlag, og håper at saken mot Tom Hagen snart vil bli henlagt, sier forsvarer Svein Holden til TV 2.

Han forteller at han, etter å ha gått gjennom sakens dokumenter og den skjulte etterforskningen, konstaterer at grunnlaget for mistanken mot Hagen har «svekket seg ytterligere siden Eidsivating lagmannsrett løslot ham fra varetekt».

SH var altså ikke så veldig forsiktig, hvis man tar med alt han formidlet.
Citera
2022-05-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
SH sa dette til TV2:

Det er en forskjell på å uttale skråsikkerhet om henleggelse, til å uttrykke et håp.
Citera
2022-05-01, 19:36
Medlem
Citat:
SH sa dette til TV2:

Ikke plage "journalisten" nå Lorentsen. Dette som er jobben. Sikkert borte den dagen Ut av kontekst var på timeplanen.
Citera
2022-05-01, 19:40
Medlem
Etter at SH var rimelig trygg på at siktelsen blir frafalt så mener han siktelsen er ytterligere svekket. I noens verden betyr det altså to helt forskjellige ting (ref, en av mine tidligere poster om den saken). Er det rart det er .... i verden.
Citera
2022-05-01, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Ikke plage "journalisten" nå Lorentsen. Dette som er jobben. Sikkert borte den dagen Ut av kontekst var på timeplanen.

Mye kan tyde på det.
Citera
2022-05-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Politiet sier de er optimistiske, at de regner med å løse saken og at de konsentrerer seg kun om TH som GM, eller medvirkende til drap. Den andre siktede i saken er også fortsatt aktuell som medvirkende til ugjerningen. Det jobbes fortsatt intenst med kryptosporet, og de kommer stadig nærmere en endelig løsning og tiltale mot de siktede i saken. Beviset for dette er at politiet får lov til å fortsette etterforskningen med full godkjenning fra Riksadvokaten. Hvis det er flere involverte i dette dramaet tror jeg det er personer med svært nære relasjoner til TH, noen som han har full kontroll på både fysisk, psykisk og ikke minst økonomisk.

At politiet kun konsentrerer seg om TH som GM eller medvirkende til drap, er ikke formidlet noe sted som jeg har fått med meg. Det ville vært en idiotisk måte å etterforske på, men kanskje Sandemose har rett.
Citera
2022-05-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Kort og grei oppsummering. Tyst fra Kihle denne gangen. Støtter "barna" fortsatt sin far like mye?

Han har nok ikke besvart medias henvendelser denne gang, av en eller annen grunn.
Citera
2022-05-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"– Etterforskningen pågår fortsatt, og saken er fortsatt prioritert, sier politiadvokat Gjermund Hanssen, lederen for Lørenskog-etterforskningen, til TV 2.
Han forklarer at politiet betegner arbeidet som «utfordrende og tidkrevende».
– Men vi opplever at vi fortløpende får ny informasjon som kan bidra til å opplyse hva som har hendt med Anne-Elisabeth Hagen, og avklare skyld eller uskyld for de som er siktet i saken, sier han."
https://www.tv2.no/nyheter/14751069/

Er det som ble sagt her ca det samme som det sitatet du postet, men bare sagt på en annen måte?
« Hanssen sier at kryptosporet, altså å finne ut hvem som står bak oppsettet som skulle muliggjøre kommunikasjon og utbetaling av løsepenger i henholdsvis bitcoin og monero, er politiets «klare hovedprioritet»

Hvorfor diskuteres da alt mulig rart annet tull ? Det er tydeligvis ikke RU eller TH, men den personen politiet var i kontakt med som står bak oppsettet.
Citera
2022-05-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er en forskjell på å uttale skråsikkerhet om henleggelse, til å uttrykke et håp.
Håpet var knyttet til "snart"
Citera
2022-05-01, 22:05
Medlem
Citat:
At politiet kun konsentrerer seg om TH som GM eller medvirkende til drap, er ikke formidlet noe sted som jeg har fått med meg. Det ville vært en idiotisk måte å etterforske på, men kanskje Sandemose har rett.

Sandemose har kjørt seg fullstendig fast i sitt eget spor, og om han er et rent nett-troll, eller om han har sin egen personlige hevn-agenda mot alt politiet foretar seg i denne saken, har jeg overhodet ingen interesse av å finne ut.
En intens og seriøs etterforskning som har pågått i 3,5 år fører jo ofte til en konklusjon. Derfor konsentreres nå politiets innsats om å få de siste bitene på plass, og målet med dette er ene og alene å tiltale TH for drap eller medvirkning til drap. Det er ingen andre teorier ute og går lenger.
Citera
2022-05-01, 22:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
« Hanssen sier at kryptosporet, altså å finne ut hvem som står bak oppsettet som skulle muliggjøre kommunikasjon og utbetaling av løsepenger i henholdsvis bitcoin og monero, er politiets «klare hovedprioritet»

Hvorfor diskuteres da alt mulig rart annet tull ? Det er tydeligvis ikke RU eller TH, men den personen politiet var i kontakt med som står bak oppsettet.

Hvem tenker du på her?
Citera
2022-05-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Sandemose har kjørt seg fullstendig fast i sitt eget spor, og om han er et rent nett-troll, eller om han har sin egen personlige hevn-agenda mot alt politiet foretar seg i denne saken, har jeg overhodet ingen interesse av å finne ut.
En intens og seriøs etterforskning som har pågått i 3,5 år fører jo ofte til en konklusjon. Derfor konsentreres nå politiets innsats om å få de siste bitene på plass, og målet med dette er ene og alene å tiltale TH for drap eller medvirkning til drap. Det er ingen andre teorier ute og går lenger.

Det er ingen hemmelighet at politiet har gått på den ene smellen etter den andre i denne saken.

Kryptosporet har hovedprioritet, og vi får håpe politiet fortsatt er interessert i dette sporet selv om det skulle peke mot andre enn TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in