2022-04-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg er usikker. RU er sulten på penger, uten tvil. Med god grunn, kan man si, han har
levd sitt voksne liv som lutfattig, og later til å gjøre det fremdeles. Han fremstår også
ganske så naiv. Men jeg får meg ikke helt til å se at kontrollfriken TH kunne stolt på at
RU ville gjøre denne jobben godt nok.

Spørsmålet er jo om TH, gitt all planleggingen med kryptorigget, ville ta sjansen
på at sønnen ville spille med på et slikt opplegg. Gitt THs personlighet og krav til
kontroll, ville jeg heller tro han involverte sønnen med tvang og trusler.
kryptorigget er neppe satt opp av th eller gubbene han omgir seg med. De kan knapt bruke mobil og er gammeldags. Th stoler kun på fjærpennen. Må ha en medhjelper eller to. Th har sannsynligvis ikke vært i direkte kontakt med kryptohjelper og det er neppe ru personlig. En eller annen i kretsen må ha kontakt mot et miljø. Drapsmannen er høyst sannsynlig mannen i bilen th ventet på. Tusenkronerspørsmålet er hvorfor han ventet fra 8.56 til 9.30 med å angipe aeh. Må ha skjedd en gang etter samtale med sønn. Det er bra politiet er optimistisk for jeg begynner å tvile på oppklaring med det første. Aeh er ikke funnet. Dette kan være avgjørende for å få los på gm. Finne bilens reiserute. Mulig de har den på kamera et sted. Må vel ha kjørt forbi en bom.
Citera
2022-04-29, 21:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kryptorigget er neppe satt opp av th eller gubbene han omgir seg med. De kan knapt bruke mobil og er gammeldags. Th stoler kun på fjærpennen. Må ha en medhjelper eller to. Th har sannsynligvis ikke vært i direkte kontakt med kryptohjelper og det er neppe ru personlig. En eller annen i kretsen må ha kontakt mot et miljø. Drapsmannen er høyst sannsynlig mannen i bilen th ventet på. Tusenkronerspørsmålet er hvorfor han ventet fra 8.56 til 9.30 med å angipe aeh. Må ha skjedd en gang etter samtale med sønn. Det er bra politiet er optimistisk for jeg begynner å tvile på oppklaring med det første. Aeh er ikke funnet. Dette kan være avgjørende for å få los på gm. Finne bilens reiserute. Mulig de har den på kamera et sted. Må vel ha kjørt forbi en bom.

Kryptorigget er ikke så proft som folk vil ha det til. Eller jo, de ferdige verktøyene er "proffe", dvs.
vanskelig å spore. Men det trengs ikke doktorgrad for å benytte seg av dem.
Citera
2022-04-29, 22:52
Medlem
Citat:
Krypten origget er ikke så proft som folk vil ha det til. Eller jo, de ferdige verktøyene er "proffe", dvs.
doktorgrad har neppe disse kriminelle. Sikkert en ferdigtygd mal de benytter, men det er utført drap i tillit til at kryptosporet ikke kan dekodes. Th kan ha kjøpt konto og utført drapet selv, men vi har en bil 8.56 som ikke er redegjort for. Mitt poeng er at th ikke ville stolt på anonymiteten om han selv kunne spores direkte til konto. Nøkkel er å finne ut hvem som brukte golfs id. De som melder seg og de som ikke melder seg frivillig. Begynne i halen steg for steg ville jeg satset på.
Citera
2022-04-29, 23:05
Medlem
Citat:
Kryptorigget er ikke så proft som folk vil ha det til. Eller jo, de ferdige verktøyene er "proffe", dvs.

Om inte nu kryptorigget är så professionellt gjort varför har polisen inte lyckats med att knäcka kryptorigget?

Man behöver ha mycket god datorvana för att göra ett sådant här kryptorigg. Och så måste man veta vad det är vad man gör. Det är inte bara att göra saker och ting på en dator och sedan tro att det ska gå bra. Nej, vederbörande måste ha mycket goda datorkunskaper. Så professionellt så man kan tänka sig.
Citera
2022-04-29, 23:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Om inte nu kryptorigget är så professionellt gjort varför har polisen inte lyckats med att knäcka kryptorigget?

Man behöver ha mycket god datorvana för att göra ett sådant här kryptorigg. Och så måste man veta vad det är vad man gör. Det är inte bara att göra saker och ting på en dator och sedan tro att det ska gå bra. Nej, vederbörande måste ha mycket goda datorkunskaper. Så professionellt så man kan tänka sig.

Man trenger ikke å ha funnet opp kryptovaluta, for å benytte seg av det.

Litt det samme som kruttet.....
Citera
2022-04-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy

Men om TH hade använt vanliga kontanter så hade TH varit tvungen till att ta ut hur mycket som helst och sedan gömma pengarna någonstans för att GM sedan skulle hämta pengarna. Hua mig vilket arbete för TH som skulle lämna pengarna och GM som sedan skulle hämta pengarna. Och vanlig banköverföring hade inte heller fungerat eftersom då hade både TH och GM blivit avslöjade på direkten.
Citera
2022-04-30, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy

Ja, jeg vil ikke kalle meg profesjonell selv om jeg fikk kjøpt kryptovaluta for noen år siden.
Det holdt med litt googling og YouTube så var transaksjonene i boks i løpet av veldig kort tid.
Citera
2022-04-30, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tipper det brente bra under føttene på TH 3 dager før han skulle i avhør hos Kripos, når han sendte den beskjeden "jeg vil betale".

Undrar om det bränner fortfarande under THs fötter. Och om TH kanske är nervös i väntan på en tilltalan i rätten. Man kan också undra om pengarna har kommit fram till mottagaren i andra änden. Vem vet, pengarna kanske har hamnat på villospår.
Citera
2022-04-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Undrar om det bränner fortfarande under THs fötter. Och om TH kanske är nervös i väntan på en tilltalan i rätten. Man kan också undra om pengarna har kommit fram till mottagaren i andra änden. Vem vet, pengarna kanske har hamnat på villospår.

Politiet sier de er optimistiske, at de regner med å løse saken og at de konsentrerer seg kun om TH som GM, eller medvirkende til drap. Den andre siktede i saken er også fortsatt aktuell som medvirkende til ugjerningen. Det jobbes fortsatt intenst med kryptosporet, og de kommer stadig nærmere en endelig løsning og tiltale mot de siktede i saken. Beviset for dette er at politiet får lov til å fortsette etterforskningen med full godkjenning fra Riksadvokaten. Hvis det er flere involverte i dette dramaet tror jeg det er personer med svært nære relasjoner til TH, noen som han har full kontroll på både fysisk, psykisk og ikke minst økonomisk.
Citera
2022-04-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Politiet sier de er optimistiske, at de regner med å løse saken og at de konsentrerer seg kun om TH som GM, eller medvirkende til drap. Den andre siktede i saken er også fortsatt aktuell som medvirkende til ugjerningen. Det jobbes fortsatt intenst med kryptosporet, og de kommer stadig nærmere en endelig løsning og tiltale mot de siktede i saken. Beviset for dette er at politiet får lov til å fortsette etterforskningen med full godkjenning fra Riksadvokaten. Hvis det er flere involverte i dette dramaet tror jeg det er personer med svært nære relasjoner til TH, noen som han har full kontroll på både fysisk, psykisk og ikke minst økonomisk.

Selv om politiet ikke kan si så mye ennå var det jo litt interessant å merke seg at begge forsvarerne uttalte seg mer forsiktig denne uken.

THs forsvarer
SH i fjor: - jeg er fullstendig trygg på at saken mot TH blir henlagt
SH i dag: - håper at saken mot TH snart vil bli henlagt

RUs forsvarer
DS i fjor: - han (RU) er på vei ut av saken
DS i dag: - jeg har ikke hørt noe mer fra politiet
Citera
2022-05-01, 11:00
Medlem
Citat:

Ja, det er stor forskjell på en pliktarv på 1 mill. og feks 700 mill. Kanskje stor nok til å være villig til å forklare seg falskt eller ikke forklare seg i det hele tatt
Citera
2022-05-01, 12:30
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Som påtalelederen sier:
– Tom Hagen har som alle andre rett til å bli ansett som uskyldig inntil det motsatte er bevist for en domstol. Politiet ønsker derfor ikke kommentere graden av mistanke fortløpende underveis mens etterforskningen pågår, sier politiinspektør Gjermund Hanssen.
Ser for meg ut som om de satser på å få det "motsatte bevist".

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Selv om politiet ikke kan si så mye ennå var det jo litt interessant å merke seg at begge forsvarerne uttalte seg mer forsiktig denne uken.

THs forsvarer
SH i fjor: - jeg er fullstendig trygg på at saken mot TH blir henlagt
SH i dag: - håper at saken mot TH snart vil bli henlagt

RUs forsvarer
DS i fjor: - han (RU) er på vei ut av saken
DS i dag: - jeg har ikke hørt noe mer fra politiet

Kort og grei oppsummering. Tyst fra Kihle denne gangen. Støtter "barna" fortsatt sin far like mye?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in