2022-04-30, 11:31
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
I fallet med spädbarnet i Tollarp som dog efter långvarig misshandel åtalades båda föräldrarna även om de inte kunde avgöra exakt vem som var skyldig till vad.
Varför gör man inte det här?

Känns som att det kommer bli svårt att släppa det här fallet. Är helt förstummad
Ja, man är helt förbryllad...

Varför inte ens ta det till åtal och pröva det?
Citera
2022-04-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ja, man är helt förbryllad...

Varför inte ens ta det till åtal och pröva det?

Exakt. Låt domstolen avgöra skuldfrågan utifrån bevisen?
Om någon av dem misshandlat barnet så grovt flera gånger, har den andra föräldern varit helt ovetandes om det?
Det var ju därför båda föräldrarna till Hailey åtalades.
(Osäker på stavning)
Citera
2022-05-01, 06:33
Medlem
Nog för att jag saknar utbildning inom juridik, men att de här två personerna släpps känns som något som händer i ett U-land, inte här
Att ha läst om det lilla barnet och vad hn utsattes för och att risken finns att de får behålla barnet känns ju som något taget ur en skräckfilm. Något som skulle kunna ske i Ryssland.. inte här.
Citera
2022-05-01, 11:55
Medlem
Är det bara jag, eller ser det inte illa ut att de fortfarande är vänner på Facebook? Säg att en hade varit oskyldig, då vill man väl aldrig veta av den?
Citera
2022-05-01, 15:30
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Kan detta caset ha något med denna tråden att göra?

Man i 25-års åldern misshandlad till döds i Kalmar.

https://www.expressen.se/nyheter/misstankt-mordforsok-under-storbrak-i-kalmar/
Citera
2022-05-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Kan detta caset ha något med denna tråden att göra?

Man i 25-års åldern misshandlad till döds i Kalmar.

https://www.expressen.se/nyheter/misstankt-mordforsok-under-storbrak-i-kalmar/

Det var min första tanke.
Men det pågår ju mycket annat skit i Kalmar. Var väl nyligen skottlossning (eventuellt någon skadad eller död)
Citera
2022-05-01, 18:01
Medlem
Shit orolig för vad som kommer hända med bebisen nu! Hoppas verkligen han blir fortsatt omhändertagen.
Citera
2022-05-01, 18:10
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
I fallet med spädbarnet i Tollarp som dog efter långvarig misshandel åtalades båda föräldrarna även om de inte kunde avgöra exakt vem som var skyldig till vad.
Varför gör man inte det här?

Känns som att det kommer bli svårt att släppa det här fallet. Är helt förstummad
Jo där framgick det. Fast det sas vara "olyckor" Väldig skillnad.
Citera
2022-05-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jo där framgick det. Fast det sas vara "olyckor" Väldig skillnad.

Nu var det ett tag sedan jag läste den FUPen men på vilket sätt skyllde de på olyckor?

Det var ett annat fall av dödligt våld mot ett spädbarn där pappan skyllde på att han tappade barnet i marken under dagen men minns inte att det var så i fallet med Hailiey
Citera
2022-05-01, 19:05
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Nu var det ett tag sedan jag läste den FUPen men på vilket sätt skyllde de på olyckor?

Det var ett annat fall av dödligt våld mot ett spädbarn där pappan skyllde på att han tappade barnet i marken under dagen men minns inte att det var så i fallet med Hailiey
Barnet hade rullat ur soffan, barnet hade slagit huvudet dörrkarm., pappan hade gjort "pussmun" då det blivit blått, tappat barn osv Dom åkte in när barnet var döende då pappan haft barnet.
Citera
2022-05-01, 19:53
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Barnet hade rullat ur soffan, barnet hade slagit huvudet dörrkarm., pappan hade gjort "pussmun" då det blivit blått, tappat barn osv Dom åkte in när barnet var döende då pappan haft barnet.
Rullat ur soffan? Barnet var väl max en månad gammalt? Båda mina barn började vända sig vid tre månader ca och det har jag för mig var ungefär så tidigt som det är möjligt.
Citera
2022-05-01, 19:57
Medlem
Citat:

Ja men det minns jag. Men anledningen till att barnet dog var väl oklart? Han sade att han hittade henne livlös i barnvagnen när han skulle gå ut och röka (satt och spelade)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in