2022-05-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
@malmalin

Vad tycker du om att forskningen visar att personer som blir utsatta för Name and shame blir mer benägna att utsätta barn för sexualbrott?
https://childhood.se/nyheter/childhoods-prioritet-ar-alltid-att-skydda-barn-fran-overgrepp/

Ingen av gäddorna som hängs ut lagförs för grooming, varpå det blir tandlöst. Det enda som händer är att dom förlorar jobbet, familj och vänner. Alla med tresiffrig IQ förstår att detta inte är bra om man tänker på barnens bästa.

Efter att ha blivit exponerad av Dumpen, hur långt är då steget till att betala barn för sexuella saker, utge sig för att vara barn själva (på nätet) och pressa dom på nakenbilder samt överfallsvåldtäkt? Dom har ju ändå inte mycket att förlora på det.
De eftersöker ju bilder och skickar själva och lär ju gjort detsamma med alla de lyckats få kontakt med .Du tror väl inte på fullt allvar att det ligger någon sanning att det skulle vara första gången som männen påstår när de konfronteras , så mycket otur i livet lär inte då många ha att deras första kontakt med underåriga råkar vara Patrick och Sara
Citera
2022-05-01, 13:40
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmalin
Bryter min långvariga trådlurk för att säga tack men nej tack! Jag vill inte ha någon uthängd och hade han inte haft så pass generisk röst hade jag inte lagt upp klippet överhuvudtaget. Vägde lite för och emot men jag kände att det är bra att belysa vilket skydd mot kritik och granskning Dumpen har i och med typen av människor de attraherar.

Så du lägger ut en "idiot" och ser det som statistik eller vad menar du?
Citera
2022-05-01, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De eftersöker ju bilder och skickar själva och lär ju gjort detsamma med alla de lyckats få kontakt med .Du tror väl inte på fullt allvar att det ligger någon sanning att det skulle vara första gången som männen påstår när de konfronteras , så mycket otur i livet lär inte då många ha att deras första kontakt med underåriga råkar vara Patrick och Sara

Att några gäddor har domar sedan tidigare säger inte mycket, då det är barn som funnits i deras närhet som dom haft inflytande över. Inte heller säger det något om dom faktiskt fått till någon träff med ett barn, då detta förmodligen skett för tiotals år sedan.

Av vad jag har sett så frågar många (majoriteten?) av gäddorna barnen om dom "duger" när dom skickar selfies. Jag tvivlar på att några barn skulle gå vidare efter att dom fått veta åldern och sett hur dom ser ut. Dessutom så verkar dom ju vara i specifika grupper på nätet där gubbar söker barn, det säger ju allt. Då har dom kanske innan trålat nätet efter barn på andra plattformar men misslyckats och då söker sig till ställen där barn (som dom tror) är villiga att träffa gubbar.

Däremot så finns det en hel del groomingdömda (när man läser domar) som utgett sig för att vara barn och skickat fejkbilder, och när dom fått förtroende och nakenbilder använt dessa som utpressningsmedel.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-05-01 kl. 13:53.
Citera
2022-05-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Så du lägger ut en "idiot" och ser det som statistik eller vad menar du?

Det där tror du ju inte ens själv på att jag menar så det var helt onödigt. Säg det du vill ha sagt istället?
Citera
2022-05-01, 13:45
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Det har du rätt i, det är faktiskt ett mönster.

Nej men det är absolut vansinne, jag är inte någon som blundar för verkligheten, jag vet att det är rätt illa därute och att många barn får sånt skickat till sig. Men jag menar, Patrik och Sara måste ha svenskt rekord i att ha exponerat barn för dickpics. Kan inte räkna ut vem som annars skulle ha det. Men även om dessa barn redan skulle få sånt skickat till sig så är det inte okej för det. Jag kan inte gå ut på gatan och vifta med en printad dickpic från Dumpen framför grannarnas ungar och rättfärdiga det med att de säkert redan har sett sånt och att jag inte är en farlig person. Eller skylla på barnen för att de kom fram och tittade på bilden. Fullständigt absurt resonemang.
Har du tillgång till (kunskap om) hur många barn per ålderskategori som någon gång fått obscent material direkt skickat till sig av äldre personer? Det vore intressant med riktiga siffror som omväxling till Dumpens "många", "alla" och "hela tiden".

Jag skulle tro att många 65+ som läser Dumpen helt okritiskt, tror att dagens barn inte kan öppna låsskärmen innan det regnar in dick-pics. Om man sen inte känner igen sig i beskrivningarna så beror det ju på att man själv (och alla man känner) har "fel sorts" barn.
Citera
2022-05-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Har du tillgång till (kunskap om) hur många barn per ålderskategori som någon gång fått obscent material direkt skickat till sig av äldre personer? Det vore intressant med riktiga siffror som omväxling till Dumpens "många", "alla" och "hela tiden".

Jag skulle tro att många 65+ som läser Dumpen helt okritiskt, tror att dagens barn inte kan öppna låsskärmen innan det regnar in dick-pics. Om man sen inte känner igen sig i beskrivningarna så beror det ju på att man själv (och alla man känner) har "fel sorts" barn.

Tyvärr inte mer än anekdotiskt men det skulle vara intressant att kolla mer på så det ska jag, tack för tips!
Citera
2022-05-01, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
@malmalin

Vad tycker du om att forskningen visar att personer som blir utsatta för Name and shame blir mer benägna att utsätta barn för sexualbrott?
https://childhood.se/nyheter/childhoods-prioritet-ar-alltid-att-skydda-barn-fran-overgrepp/

Ingen av gäddorna som hängs ut lagförs för grooming, varpå det blir tandlöst. Det enda som händer är att dom förlorar jobbet, familj och vänner. Alla med tresiffrig IQ förstår att detta inte är bra om man tänker på barnens bästa.

Efter att ha blivit exponerad av Dumpen, hur långt är då steget till att betala barn för sexuella saker, utge sig för att vara barn själva (på nätet) och pressa dom på nakenbilder samt överfallsvåldtäkt? Dom har ju ändå inte mycket att förlora på det.

Precis detta håller jag med om, nu har dem inget att förlora. De har nu all tid i världen att ägna sig åt att kontakta minderåriga. De skiter i lagen och och om de blir uthängda igen. Allt som räknas är att de får ligga på ett eller annat sätt. Även komma i kontakt med likasinnade.

Plus de förstör för den uthängdas familj barn mm.Dumpens avsikt att hjälpa barn får motsatt effekt. De skapar nu någon ännu värre som kanske bara tidigare haft fantasier till att i nuläget tillbringa sin vakna tid att få kontakt med en riktig fysiskt person tjej eller kille. I sexuellt syfte.

Jag tycker i så fall att sådana som Dumpen borde lägga mer tid på riktiga pedofiler.Inte fullt normala män som tänder på tonåringar. Alla män gör de det är inget konstigt. Även om de förnekar de, så gör större majoriteten av män de.Alltid gjort kommer så länge vi är människor fortsätta tända på de motsatta könet när de nått könsmognad. I USA får man inte ens kalla dragning till tonåringar för störning då de inte är de. Våran biologi tar inte hänsyn till lagar och moral satt av människan.
Citera
2022-05-01, 13:56
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Tyvärr inte mer än anekdotiskt men det skulle vara intressant att kolla mer på så det ska jag, tack för tips!
Ja, däri ligger väl mycket av kruxet, tyvärr. Det mest är just anektdotiskt på alla sidor.

Sen kommer det ju heller aldrig att ligga i någon intresse att presentera siffror som går emot den egna agendan/affärsidén. Ord som "många", "alla" och "hela tiden" är väldigt behändiga då de är svåra att motbevisa och de som ens vågar försöka kan relativt lätt misstänkliggöras.
Citera
2022-05-01, 13:58
Medlem
Lysturkens avatar
Jag fortsätter uppsamlingen av de gäddor som ännu inte blivit offentliggjorda här i tråden. Totalt är det fortfarande 10 st. kvar att identifiera men bara 5 rebusrundor kvar att lägga till. Snart bara de riktigt svåra kvar, enligt min uppfattning.

Rebusrunda #17

https://dumpen.se/2021/11/07/garderobspedofilen/

Mannini kallade sig denna fjortisjagande gädda som mötte upp sitt tilltänkta offer utanför järnvägsstationen i Kvidinge. Han kom dit i familjens Volvo som stod registrerad på sambon/frugan. Mer än så vet vi inte och det finns inga bilder heller. Det här blir antagligen den svåraste identifieringen, men jag lägger upp den ändå.

Har du info som kan leda till att hans identitet kan listas ut. Skriv en rebus här i tråden eller skicka ett PM.

ALLA ska fram!

Hittills olösta fall:

Rebusrunda 6: Snuskmorfar i Falun
Rebusrunda 11: Chaffis-Micke i Tumba
Rebusrunda 12: Bajsmannen i Södertälje
Rebusrunda 14: LundFredde
Rebusrunda 15: MarkBigBone i Malmö
Rebusrunda 16: Kalle D i Enköping
Citera
2022-05-01, 14:00
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Det där tror du ju inte ens själv på att jag menar så det var helt onödigt. Säg det du vill ha sagt istället?

Du la precis din egen ribba!
Citera
2022-05-01, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Ja, däri ligger väl mycket av kruxet, tyvärr. Det mest är just anektdotiskt på alla sidor.

Sen kommer det ju heller aldrig att ligga i någon intresse att presentera siffror som går emot den egna agendan/affärsidén. Ord som "många", "alla" och "hela tiden" är väldigt behändiga då de är svåra att motbevisa och de som ens vågar försöka kan relativt lätt misstänkliggöras.

Mm absolut men å andra sidan så tycker jag som sagt inte det är mer okej att visa en dickpic för ett barn bara för att barnet redan sett sådana förut. Oavsett om man startar på noll eller hundra blir summan plus en dickpic. Om du förstår hur jag tänker.
Citera
2022-05-01, 14:04
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mjo, men jag menar en "tillfället gör tjuven"-grej: sommar, han småfull, liten ensam flicka, skogsområde/cykelvägstunnel/lekplats + folktomt...
Stackar de boende i området som har barn. Hade jag bott i närheten så hade jag inte vågat släppa ut mina barn, man hade fått följa med och vakta varje steg. En förälderns mardröm

Ja, jag blir inte förvånad om någon tar saken i egna händer och oskadliggör honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in