Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Är bättre att ha 0 titlar på 18 år än 1 pandemi titel på 32 år.
Jag ar saker pa att jag har tagit upp det tidigare men titlen var i praktiken klar nar sasongen brots for COVID. Det var ju mest synd for att fansen inte kunde fira och att Liverpool kom av sig lite och inte kunde sla City's poangrekord efter uppehallet. Det ar val snarare 20/21 som ar covid-sasongen eftersom det var en obefintlig forsasong och inget folk pa laktarna.
Dock kan jag forsta att nan som ar bitter over att hans lag har gatt fran topplag till mittengang kallar den sa for att ma battre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Men du faktiskt har koll på fotboll, så borde även du kunna veta att det var väntat att Arsenal FC ville få det kämpigt vad gäller transferssummor osv efter byggandet av våran nya arena i 2006. Trots detta, så hamnade vi top 4 i 11 säsonger på rad. Annars så är Arsenal en minst lika stor klubb som det tex Liverpool eller Man United är.
Vad var ROI pa arenan? Om byggandet ledde till 16 ar av mediokritet sa kan det ju inte ha varit great?
Att kunna ta in 22.000 askadare pa varje match + naming rights borde val vara mer an tillrackligt for att betala lanen utan att paverka transferbudgeten. Att Liverpool ar pa vag att droppa £80M for att fa in 7000 till askadare per match(Lite drygt £12.000 per sate) pekar val mot att det ar vart att bygga om/bygga nytt.
La inte Tottenham 3ggr sa mycket pa sitt nya stadium? Aven med inflationen inraknad sa borde det svidit mer i planboken. Speciallt som de valde att inte salja namnrattigheterna.