2022-05-01, 11:48
  #8521
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Liverpool har 1 (covid) titel att visa till på 32 år, och har nu förlorat 3 titlar till City på 5 år. I klubbar som tex Arsenal, United, Bayern, Barca, Milan etc så hade detta varit ett dunderfiasko, men inte i Liverpool 😂

Arsenal har 0 titlar at visa pa 18 ar sa du far nog vara forsiktig med att rakna in ett mittengang som i ar kan skralla till sig en CL-plats i ar for att nagra storlag ar pa dekis och har sparkat sina tranare med de andra topplagen du listar
Citera
2022-05-01, 11:53
  #8522
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlasetEtomt
Gerrard började ju väldigt bra och fick utväxling från värvningar och laget, men det va ganska tidigt dom räknades som säkra i ingemansland och tappade nog lite driv där. siktet blev nog för tidigt på sommaren när målet för klubben var att stanna uppe. tror han gör det bra nästa säsong igen.

Bade Gerrard och Rooney tar den langa vagen. Lampards tranarkarriar ar ju iprincip over om Everton ramlar ner(som Nevilles). Jag hade aldrig tippat nagon av de 2 att bli en bra tranare.

Man undrar ju vad som driver dom. De har mer pengar an de nansin kan spendera och anda vill de ta pa sig ett stressigt och i manga hanseenden otacksamt jobb som nastan alltid slutar med att man far sparken.

Hade jag sa mycket pengar sa skulle jag knappast bo i ett regnigt skithal i England. Mojligtvis skulle jag kunna trana Valencia dar det ar fint vader 10 manader om aret.
Citera
2022-05-01, 11:54
  #8523
Medlem
Satte mig och kollade lite inför kampen om plats 18.. SÅ jävla tight och svårgissat så det är inte klokt, men det gör det bara roligare att sticka ut hakan lite =)

men men, Everton har idag 29 poäng. Dom har kvar Chelsea, Leicester, Watford, Brentford,Crystal Palace och Arsenal.
Jag tror att Lampards mannar kan skrapa ihop 7 pinnar på dessa matcher, vilket lägger dom på blygsamma 36P.

Leeds står på 34 poäng med Chelsea, Brighton och Brentford kvar att möta
3 poäng känns lite som att sticka ut hakan men tror att dom kan slå något av Brighton eller Brentford med kniven mot strupen.

Slutligen då Burnley, idag även dom på 34 P med motståndarna Aston Villa X2, Spurs och Newcastle.
Gissar att Burley tar 4 pinnar i matcherna mot Villa men för svaga mot Spurs och Newcastle.
Detta lägger Burnley på 38 Poäng..

Så om mina spekulationer stämmer ryker Everton, man kan bara hoppas att Richarlison inte blir köpt av en annan PL klubb.
Citera
2022-05-01, 11:59
  #8524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Bade Gerrard och Rooney tar den langa vagen. Lampards tranarkarriar ar ju iprincip over om Everton ramlar ner(som Nevilles). Jag hade aldrig tippat nagon av de 2 att bli en bra tranare.

Man undrar ju vad som driver dom. De har mer pengar an de nansin kan spendera och anda vill de ta pa sig ett stressigt och i manga hanseenden otacksamt jobb som nastan alltid slutar med att man far sparken.

Hade jag sa mycket pengar sa skulle jag knappast bo i ett regnigt skithal i England. Mojligtvis skulle jag kunna trana Valencia dar det ar fint vader 10 månader om aret.

Förstår drivet till 100%, att vara kvar i rampljuset. Att vara en del av fotbollen även om kroppen lagt av.
Se bara på NHL, efter karriären är det skyhöga antal som faller i missbruk depression och självmord pga att bli av med sin plats i rampljuset.
Citera
2022-05-01, 12:16
  #8525
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Arsenal har 0 titlar at visa pa 18 ar sa du far nog vara forsiktig med att rakna in ett mittengang som i ar kan skralla till sig en CL-plats i ar for att nagra storlag ar pa dekis och har sparkat sina tranare med de andra topplagen du listar
Är bättre att ha 0 titlar på 18 år än 1 pandemi titel på 32 år. Men du faktiskt har koll på fotboll, så borde även du kunna veta att det var väntat att Arsenal FC ville få det kämpigt vad gäller transferssummor osv efter byggandet av våran nya arena i 2006. Trots detta, så hamnade vi top 4 i 11 säsonger på rad. Annars så är Arsenal en minst lika stor klubb som det tex Liverpool eller Man United är.
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Bade Gerrard och Rooney tar den langa vagen. Lampards tranarkarriar ar ju iprincip over om Everton ramlar ner(som Nevilles). Jag hade aldrig tippat nagon av de 2 att bli en bra tranare.

Man undrar ju vad som driver dom. De har mer pengar an de nansin kan spendera och anda vill de ta pa sig ett stressigt och i manga hanseenden otacksamt jobb som nastan alltid slutar med att man far sparken.

Hade jag sa mycket pengar sa skulle jag knappast bo i ett regnigt skithal i England. Mojligtvis skulle jag kunna trana Valencia dar det ar fint vader 10 manader om aret.
Well, Fat Frank började ju även han ”på botten”. Gjorde ett OK jobb med Derby i Championship, däremot så tog han ett stort kliv för snabbt i tränaryrket. Annars så har bl.a Mourinho och Svennis pratat högt om Lampard’s taktiska färdigheter som spelare, Svennis uttalade på Sky för ngt år sen att han att han tidigt visste att både Lampard & Gerrard skulle bli tränare efter att spelarkarriären var över.

Varför blir f.d fotbollsspelare tränare? Kanske för att de älskar fotboll.
Citera
2022-05-01, 12:22
  #8526
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Några roliga rekord slagna på senare tid.

Alisson mest mest hålla nollor inom något (liverpool fan får utveckla bättre än mig)
Fernandinho blir brassen med mest spelade matcher i England.
Laporte satte rekord i poäng på 100 matcher med 254. Tidigare rekordhållare var Ederson och Drogba med 246 poäng.
Citera
2022-05-01, 12:27
  #8527
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Pratas om att Pep ska skriva ett nytt kontrakt till 2025, även om han skulle vinna CL denna säsong. Underbart att få mer Pep och Klopp i ligan. Efter dom lämnar så kommer vi se lagen vinna ligan igen med 70poäng något.

Vilken nivå dom satt på England
Citera
2022-05-01, 12:49
  #8528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Är bättre att ha 0 titlar på 18 år än 1 pandemi titel på 32 år. Men du faktiskt har koll på fotboll, så borde även du kunna veta att det var väntat att Arsenal FC ville få det kämpigt vad gäller transferssummor osv efter byggandet av våran nya arena i 2006. Trots detta, så hamnade vi top 4 i 11 säsonger på rad. Annars så är Arsenal en minst lika stor klubb som det tex Liverpool eller Man United är.

Well, Fat Frank började ju även han ”på botten”. Gjorde ett OK jobb med Derby i Championship, däremot så tog han ett stort kliv för snabbt i tränaryrket. Annars så har bl.a Mourinho och Svennis pratat högt om Lampard’s taktiska färdigheter som spelare, Svennis uttalade på Sky för ngt år sen att han att han tidigt visste att både Lampard & Gerrard skulle bli tränare efter att spelarkarriären var över.

Varför blir f.d fotbollsspelare tränare? Kanske för att de älskar fotboll.
Vad menar du med ”minst lika stor klubb”? Är det titlar du syftar på så är du ute och cyklar för där har Liverpool och United ett stort försprång. Eller är det ännu en gång den meningslösa diskussionen om antal supportrar där du tidigare kommit med ”anekdotisk bevisföring” byggd på iakttagelser från semestrar i Liverpool på 90-talet?

Sedan tycker jag att du underskattar säsongen 19/20 och bara kommer med bortförklaringar. Liverpool ledde stort innan det blev lockdown och ligan pausades i mitten av mars. De hade troligen tagit titeln i vilket fall och det är långsökt och småaktigt att försöka ogiltigförklara den. Jag kan förstå att du gärna lägger fokus på det eftersom Arsenal var usla med 48 insläppta mål, flest röda och gula kort och slutade 8:a…

Vi hör dig knappast gnälla om den efterföljande säsongen där pandemin hade en helt annan påverkan med matcher helt utan eller med väldigt begränsat publikantal under i princip hela säsongen. Ska du böla om ”covidtitlar” är det i så fall den säsongen du borde haka upp dig på eftersom den var onormal från början till slut. Men eftersom det var City som gick och vann så är det väl inte lika lockande för dig för hela din identitet verkar vara byggd kring Liverpool. Du tjatar mer om den klubben än Arsenal Snälla gråt lite fler krokodiltårar över Liverpool, det är så underhållande.
__________________
Senast redigerad av radiopanna 2022-05-01 kl. 12:51.
Citera
2022-05-01, 13:00
  #8529
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Är bättre att ha 0 titlar på 18 år än 1 pandemi titel på 32 år.

Jag ar saker pa att jag har tagit upp det tidigare men titlen var i praktiken klar nar sasongen brots for COVID. Det var ju mest synd for att fansen inte kunde fira och att Liverpool kom av sig lite och inte kunde sla City's poangrekord efter uppehallet. Det ar val snarare 20/21 som ar covid-sasongen eftersom det var en obefintlig forsasong och inget folk pa laktarna.

Dock kan jag forsta att nan som ar bitter over att hans lag har gatt fran topplag till mittengang kallar den sa for att ma battre.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men du faktiskt har koll på fotboll, så borde även du kunna veta att det var väntat att Arsenal FC ville få det kämpigt vad gäller transferssummor osv efter byggandet av våran nya arena i 2006. Trots detta, så hamnade vi top 4 i 11 säsonger på rad. Annars så är Arsenal en minst lika stor klubb som det tex Liverpool eller Man United är.

Vad var ROI pa arenan? Om byggandet ledde till 16 ar av mediokritet sa kan det ju inte ha varit great?

Att kunna ta in 22.000 askadare pa varje match + naming rights borde val vara mer an tillrackligt for att betala lanen utan att paverka transferbudgeten. Att Liverpool ar pa vag att droppa £80M for att fa in 7000 till askadare per match(Lite drygt £12.000 per sate) pekar val mot att det ar vart att bygga om/bygga nytt.

La inte Tottenham 3ggr sa mycket pa sitt nya stadium? Aven med inflationen inraknad sa borde det svidit mer i planboken. Speciallt som de valde att inte salja namnrattigheterna.
Citera
2022-05-01, 13:03
  #8530
Medlem
Imbazs avatar
Man kan säga vad man vill om Liverpool på 2000talet, det har gått upp men mest nedåt, ändå har Liverpool mer titlar och framförallt tyngre titlar än Arsenal som haft delar av sin storhetstid på just 2000talet.


Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Några roliga rekord slagna på senare tid.

Alisson mest mest hålla nollor inom något (liverpool fan får utveckla bättre än mig)
Fernandinho blir brassen med mest spelade matcher i England.
Laporte satte rekord i poäng på 100 matcher med 254. Tidigare rekordhållare var Ederson och Drogba med 246 poäng.

Förtydligar ditt Alisson stycke.
Alisson Becker has become the first goalkeeper to tally 20 clean sheets in Europe's top five leagues this season


Ett till rekord som slogs denna månad.

Liverpool boss Jurgen Klopp breaks Jose Mourinho’s record for most wins as Premier League manager after 250 games
__________________
Senast redigerad av Imbaz 2022-05-01 kl. 13:06.
Citera
2022-05-01, 13:04
  #8531
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Vad menar du med ”minst lika stor klubb”? Är det titlar du syftar på så är du ute och cyklar för där har Liverpool och United ett stort försprång. Eller är det ännu en gång den meningslösa diskussionen om antal supportrar där du tidigare kommit med ”anekdotisk bevisföring” byggd på iakttagelser från semestrar i Liverpool på 90-talet?

Sedan tycker jag att du underskattar säsongen 19/20 och bara kommer med bortförklaringar. Liverpool ledde stort innan det blev lockdown och ligan pausades i mitten av mars. De hade troligen tagit titeln i vilket fall och det är långsökt och småaktigt att försöka ogiltigförklara den. Jag kan förstå att du gärna lägger fokus på det eftersom Arsenal var usla med 48 insläppta mål, flest röda och gula kort och slutade 8:a…

Vi hör dig knappast gnälla om den efterföljande säsongen där pandemin hade en helt annan påverkan med matcher helt utan eller med väldigt begränsat publikantal under i princip hela säsongen. Ska du böla om ”covidtitlar” är det i så fall den säsongen du borde haka upp dig på eftersom den var onormal från början till slut. Men eftersom det var City som gick och vann så är det väl inte lika lockande för dig för hela din identitet verkar vara byggd kring Liverpool. Du tjatar mer om den klubben än Arsenal Snälla gråt lite fler krokodiltårar över Liverpool, det är så underhållande.
Jag syftar på helheten. Visst, Man United och Liverpool har kanske fler titlar att visa till. Men på världsbasis så är Arsenal, Liverpool & Man Utd ganska så jämnbördiga vad gäller popularitet och så vidare. Underskattar inte Liverpool’s 19/20 säsong. Konstaterar bara fakta, och fakta är att den säsongen vill bli ihågkommen för covid-19, och inte pga att Liverpool lyckades vinna titeln. That’s it.

Annars så skiter jag totalt i Liverpool, gillar bara inte deras fans. Dessutom så är ju gänget i ”Offended by everything, ashamed of nothing” väldigt hårsåra av sig, och det är ju roligt att leka lite Dr. Jekyll & Mr. Hyde med dessa individer.
Citera
2022-05-01, 13:07
  #8532
Medlem
Imbazs avatar
Har Lindelöf skitit i det blå skåpet nu när han sa att nästa år ska de slåss om titlar ? Lite roligt citat han ger i Aftonblasket "nästa år så"!

länk


Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Annars så skiter jag totalt i Liverpool

Absolut, vi alla tror dig.
__________________
Senast redigerad av Imbaz 2022-05-01 kl. 13:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in