Citat:
Ursprungligen postat av
majvor1
Riktigt fult gjort, men samtidigt är jag förstående & hade antagligen gjort samma sak själv om jag ägde hotellet. Ett stort företag kan innebära rejält med kosing.
Men en rejäl kompensation hade dom ju kunnat bjuda på, minsta man kan begära är ju att dom betalar ut pengarna från presentkortet. Sen är det ju alltid helt värdelöst att ha presentkort, just av dessa anledningarna.
Det riktigt fula är att de försöker pruta på skälig kompensation till på köpet. Nu gissar jag att skadestånd för sådana här tilltag antagligen är pinsamt billiga (som ofta annars också) och det är ju det som gör att det lätt blir enkelt att räkna hem att göra så.
Jag tycker det är helt klart rimligt att de får en kompensation som är tillräcklig för att kunna anpassa sina planer. Ett presentkort är i mitt tycke inte tillräckligt eftersom de inte kan använda det till att ordna upp situationen på ett anständigt sätt. Jag kan tycka att ett anständigt sätt skall inkludera att kunna fira sin bröllopsdag på just sin bröllopsdag.
Kanske hade gått att räkna hem tilltaget ändå för hotellet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kallamakaronen
Och då ringer man upp Aftonbladet och gråter ut.
Rätt är dem då tycker jag.
Varför tycker du det är rätt åt dem? Eller missförstod jag din syftning här?