2022-04-30, 16:48
Medlem
Orgelnistens avatar
Undrar hur länge det dröjer innan hotellet rensar här?
https://www.facebook.com/steamhotel/
Citera
2022-04-30, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Varför är svenska hotell så dumsnåla? Nåt liknande hände mig och sambon i USA på en. Vi hade bokat ett rum sen länge (1natt). Sen efter det hade hotellet bokat upp ett event för hela hotellet och ombokat oss (de hade skickat mail vilket vi hade missat).

Väl på plats reddes missförståndet ut. Vi var upprörda i början, men de fixade transport med town car till ett annat hotell, uppgraderade rummet och bjöd på en flaska skumpa. De förlorade inte många dollar på det och vårt omdöme var 5+. Vi kände oss som VIPs snarare än förfördelade.
Ursäkta, men hur kan du få detta till att svenska hotell är dumsnåla? Sedan tar du upp ett exempel på ett hotell i USA som skötte det snyggt. Har du någon statistik på att svenska hotell är dumsnåla? Derta handlar om ETT hotell.
Citera
2022-04-30, 22:21
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Småföretagare?

ESS Group är långt ifrån småföretagare.

Enbart en idiot skulle ha snålat med kompensationen.

Dom skulle ha brett på så innåt helvete för att hålla dom som blir ombokade nöjda.

Jag har bott på Steam flera gånger. Gillar hotellet skarpt.
Men en sån här sak gör att jag ser sämre på dom.
Hotellet, när dom gör såhär ska ställa en enda fråga "Hej. Vi behöver göra såhär. Vad vill ni ha för att bli nöjda"

Den här typen av snålhet slår tillbaka som fan på dom.

^This

Har själv varit på steam flertal gånger, både privat och företag, medtanke på steams varumärke så borde man veta bättre.

Jag vill dock minnas att jag hört av andra som varit missnöjda eller att det blivit nåt som felat att bemötandet varit kasst.

Hursom är detta extremt illa, så jävla fattigt är inte "steam" för att inte lösa detta bättre, eller har man seglat iväg lite väl för långt ut?
Citera
2022-04-30, 22:25
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Ja det är klandervärt av hotellet att göra detta. Men jag kan förstå dem. Alla hotell är vinstdrivande och de lär tjäna bra mycket mer på en abonnerad spaavdelning med fulltaliga sällskap än några enskilda sällskap.
Fast samtidigt har dom ju bokat och betalt. Håller hotellen på så här är risken stor att de till slut inte har några gäster alls. Kan ju näppeligen vara storfräsare som bokar hela tiden.
Citera
2022-04-30, 23:01
Medlem
Man skall icke göra skillnad på folk och folk.
Citera
2022-04-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majvor1
Riktigt fult gjort, men samtidigt är jag förstående & hade antagligen gjort samma sak själv om jag ägde hotellet. Ett stort företag kan innebära rejält med kosing.

Men en rejäl kompensation hade dom ju kunnat bjuda på, minsta man kan begära är ju att dom betalar ut pengarna från presentkortet. Sen är det ju alltid helt värdelöst att ha presentkort, just av dessa anledningarna.

Det riktigt fula är att de försöker pruta på skälig kompensation till på köpet. Nu gissar jag att skadestånd för sådana här tilltag antagligen är pinsamt billiga (som ofta annars också) och det är ju det som gör att det lätt blir enkelt att räkna hem att göra så.

Jag tycker det är helt klart rimligt att de får en kompensation som är tillräcklig för att kunna anpassa sina planer. Ett presentkort är i mitt tycke inte tillräckligt eftersom de inte kan använda det till att ordna upp situationen på ett anständigt sätt. Jag kan tycka att ett anständigt sätt skall inkludera att kunna fira sin bröllopsdag på just sin bröllopsdag.

Kanske hade gått att räkna hem tilltaget ändå för hotellet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Och då ringer man upp Aftonbladet och gråter ut.
Rätt är dem då tycker jag.

Varför tycker du det är rätt åt dem? Eller missförstod jag din syftning här?
Citera
2022-04-30, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Och då ringer man upp Aftonbladet och gråter ut.
Rätt är dem då tycker jag.

”Rätt åt dem”?
Har du ofta otur när du tänker?
Citera
2022-04-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Sopigt hanterat av hotellet. Dumsnålt.

Jag har drivit företag hela livet. Sånt här händer hela tider, men kan skötas snyggt och smidigt med lite goodwill som inte kostar många kronor. Folk blir nöjda över en billig flaska vin eller halva priset rabatt.

Jag hade ringt upp och bett så hemskt mycket om ursäkt och förklarat att det tyvärr blivit problem med rummet. Inga detaljer.
Sen hade man gjort en återbetalning och erbjudit dem rummet gratis (kanske uppgradera till svit) någon dag senare.

Alla blir nöjda. Nu får de hellfire på sin facebooksida och smädas i kvällspressen, istället för att ge bort en gratisnatt (i rum som kanske står tomt ändå). Fy fan vad korkat.

Exakt.
Otroligt korkat och hur man som chef/bolagsägare inte fattar eller fattat bättre blir lite av en gåta.
Personligen har jag inte varit på Steam, men känner till det väl, och man blir ju halvsugen på att ens fundera på det med frugan, för sannolikt en ganska lång tid framåt. Hur många som läser detta och stöter på dessa skrivelser i framtiden tänker inte samma sak?

Korkat..
Citera
2022-05-01, 01:52
Medlem
Mitt företag bjöd in till konferens på Steam i Västerås. Tydligen fullbokat mest hela tiden. Ombyggd fabrik. Fräck miljö. Halvtråkigt spa. Dyr men inte mer än mellanstandard på maten. Vissa avdelningar hade snorkig dryg personal. överlag DYRT! Men gratis trevliga spel om man orkar köa.

Efter att ha läst den här tråden blir det inga presentkort som planerats till en födelsedagspresent.
Senast redigerad av Spritsson 2022-05-01 kl. 01:54.
Citera
2022-05-01, 03:02
Medlem
En bokning är naturligtvis en bokning. Man måste vara bra korkad om man tycker att hotellet gjorde rätt.
Citera
2022-05-01, 04:11
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Varför är svenska hotell så dumsnåla? Nåt liknande hände mig och sambon i USA på en. Vi hade bokat ett rum sen länge (1natt). Sen efter det hade hotellet bokat upp ett event för hela hotellet och ombokat oss (de hade skickat mail vilket vi hade missat).

Väl på plats reddes missförståndet ut. Vi var upprörda i början, men de fixade transport med town car till ett annat hotell, uppgraderade rummet och bjöd på en flaska skumpa. De förlorade inte många dollar på det och vårt omdöme var 5+. Vi kände oss som VIPs snarare än förfördelade.

Helt riktigt, det är så här hotell skall hantera situationen. Små kostnader för dom i sammanhanget, men högt värde för kunden (dig) som trots allt blev uppmärksammad med bra ersättning.
Citera
2022-05-01, 04:22
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
En bokning är naturligtvis en bokning. Man måste vara bra korkad om man tycker att hotellet gjorde rätt.

Rätt eller fel, beror på om du menar juridiskt eller moraliskt.

Oavsett tycker jag hotellet hanterade det dåligt, men förstår att de mycket hellre vill ha företagets affär istället för en enskild privatperson. Men om de skulle ha erbjudit bra ersättning så hade det inte blivit någon höna av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in