2022-04-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaiGOon
Jag förstår faktiskt hotellet, den branschen har haft det extremt tufft och slagits för sin överlevnad, nu när dammet har börjat lägga sig äntligen så kan man inte säga nej till ett stort sällskap också med risk för att tappa framtida samarbete.

Ett enda men har jag, dom borde ha skött kompensationen smidigare.

Jag har också drabbats hårt av Covid!

Så jag kommer och rånmördar dig lite senare ikväll!

Avtal är till för att hållas. Personligen hade jag hellre levt på knäckebröd och vatten i en månad än gjort som hotellet gjorde.

Men alla är vi olika!
Citera
2022-04-29, 22:23
Medlem
Nån som vet vilket/vilka företag/gäster det var som Steam hotel prioriterade före paret?
Senast redigerad av cokeman66 2022-04-29 kl. 22:26.
Citera
2022-04-29, 22:30
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
För att fira sin bröllopsdag bokade Martina och hennes man in en natt på Steam Hotel i Västerås.
Nu har de fått veta att de är tvungna att av- eller omboka sin redan betalda vistelse.
För att det kom ett gäng ”bättre” gäster.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVy647/skulle-fira-brollopsdag-pa-steam-hotel-i-vasteras-blev-avbokade-nar-det-kom-battre-gaster

– Det vore intressant att veta vilket företag det är som som kör över oss, och om företaget vet att de gör såhär. Jag antar att jag inte var den enda med det paketet den helgen, så de måste ha ringt runt till flera och sagt att de måste boka av eller boka om.

Nån som vet vilket företag det rör sig om?
Okej, källan är Aftonbladet så de brer tjockt med smör för att smaska till det.

Men om ett 4-stjärnigt ställe beteer sig så här kan man inte annat än bli upprörd. Bokat något 7 månader i förväg. Och sen blir man dumpad.

Stilgt gjort av ett ”4-stjärnigt” ställe.
Citera
2022-04-29, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixon1969
Helt rätt gjort om man vill visa lander vilka svin den hotelkedjan är

Det är ingen kedja och hur är dom svin?
Citera
2022-04-29, 22:36
Medlem
Det är väl ändå förståeligt? Så som det har sett ut i två år där hotellen blödit pengar.

Pinsamt att dom ens ringer in till Aftonbladet och gråter.
Citera
2022-04-29, 22:54
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Okej, källan är Aftonbladet så de brer tjockt med smör för att smaska till det.

Men om ett 4-stjärnigt ställe beteer sig så här kan man inte annat än bli upprörd. Bokat något 7 månader i förväg. Och sen blir man dumpad.

Stilgt gjort av ett ”4-stjärnigt” ställe.

Ja, om detta är ett okej handlande och det tycker ju hotellet, så borde man om man ska boka där först mötas av en stor varningsskylt att du kan bli avbokad när som helst, så de undanber sig bokningar av gäster som inte med kort varsel kan tänka sig att boka om till en annan tidpunkt och dessutom kan även denna nya tid bokas om med kort varsel osv... osv...

Hotellet borde beställa rivning hos en rivningsfirma...
Citera
2022-04-29, 22:56
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G2GO
Det är väl iändå förståeligt? Så som det har sett ut i två år där hotellen blödit pengar.

Pinsamt att dom ens ringer in till Aftonbladet och gråter.
Vad är det du säger? Eftersom hotellbranschen har blött pengar generellt så är man ”pinsam” när man informerar när man blivit blåst?

Är man ”pinsam” när man kontaktar media om det? Det blir ju konsumentinformation av sånt här.
Citera
2022-04-29, 23:06
Medlem
Citat:
Vad är det du säger? Eftersom hotellbranschen har blött pengar generellt så är man ”pinsam” när man informerar när man blivit blåst?

Är man ”pinsam” när man kontaktar media om det? Det blir ju konsumentinformation av sånt här.

Blåsta har dom inte blivit. Dom har blivit avbokade/ombokade.

Ja det är pinsamt att ringa till Aftonbladet att gnälla. Sveriges seriösaste tidning verkligen. Lika pinsamt som när någon fått en insekt i något livsmedel och kontaktar tidningen. ”Jag kräver en ursäkt från Arla”.

Mitt flyg blev inställt pga covid. Jag fick pengarna tillbaka, blev jag blåst då?
Citera
2022-04-29, 23:23
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G2GO
Blåsta har dom inte blivit. Dom har blivit avbokade/ombokade.

Ja det är pinsamt att ringa till Aftonbladet att gnälla. Sveriges seriösaste tidning verkligen. Lika pinsamt som när någon fått en insekt i något livsmedel och kontaktar tidningen. ”Jag kräver en ursäkt från Arla”.

Mitt flyg blev inställt pga covid. Jag fick pengarna tillbaka, blev jag blåst då?
Kanske inte blåsta som ett avtalsbrott. Men om du eller jag bokar en resa ett halvår i förväg och ansökt om semester, fixat hund-/katt-vakt, och sen får du höra får du höra att allt är cancellerat är är du okej med det?

Du låter som någon som är nöjd med det. ”Shit happens”. Och din flickvän/hustru också. En helt okej inställning. Ni är softa verkar det som.

Men alla känner inte så när man bokat och är intsälld på något.
Citera
2022-04-29, 23:30
Medlem
Jiiimboohs avatar
De borde åtminstone få ut pengarna som är låsta i presentkortet. Paret kan ju inte flytta sin bröllopsdag till ett annat datum och då kan inte hotellet göra sig omöjliga. (Eller det kan de ju verkar det som, men det är inte smart PR-mässigt.)
Citera
2022-04-29, 23:42
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Kanske inte blåsta som ett avtalsbrott. Men om du eller jag bokar en resa ett halvår i förväg och ansökt om semester, fixat hund-/katt-vakt, och sen får du höra får du höra att allt är cancellerat är är du okej med det?

Du låter som någon som är nöjd med det. ”Shit happens”. Och din flickvän/hustru också. En helt okej inställning. Ni är softa verkar det som.

Men alla känner inte så när man bokat och är intsälld på något.
Det handlar om att deras tid ar ingenting vart. Men for oss som maste planera kring varje ledig dag sa ar detta straffbart med doden.
Citera
2022-04-29, 23:42
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Varför är svenska hotell så dumsnåla? Nåt liknande hände mig och sambon i USA på en. Vi hade bokat ett rum sen länge (1natt). Sen efter det hade hotellet bokat upp ett event för hela hotellet och ombokat oss (de hade skickat mail vilket vi hade missat).

Väl på plats reddes missförståndet ut. Vi var upprörda i början, men de fixade transport med town car till ett annat hotell, uppgraderade rummet och bjöd på en flaska skumpa. De förlorade inte många dollar på det och vårt omdöme var 5+. Vi kände oss som VIPs snarare än förfördelade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in