2022-05-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Fritänkande. Som i "befria" Ukraina.

Joråalltsåliksomalltså.

Eller hur, ukrainarna förefaller vara djupt tacksamma över att bli ”befriade”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Har jag någonsin sagt att jag är smart?

Nää du gör ett ypperligt jobb i att framstå som höggradigt träsksvin och jag har höftat att du har mild neurosedyn-skada.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Du svarade inte på min fråga om du ser fram mot Putins segerrika framtid i Ryssland?
Fest och pamp 9 maj. Pukor och trumpeter.

Jag ser fram emot fred i Ukraina. Nazisterna eliminerade och utländska militära rådgivare utkastade från Donetsk och Luhansk.
Citera
2022-05-01, 00:45
Medlem
Skall nu avskummen försöka driva nån oponion för Ryssland här i tråden så kan dom iallafall få jobba för det tycker jag.
Citera
2022-05-01, 00:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Så här säger befälhavaren över de som är kvar i stålfabriken i Azov.

"The commander was talking to Turkish broadcaster Haberturk TV late on Friday.
Använde han burktelefon på snöre då, eller har Ryssland trots sin belägring inte lyckats skära av kommunikationskanalerna till och från stålverket ännu?

That's an epic fuckup.
Citera
2022-05-01, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det blir för mycket nationell stolthet i ett europeiskt försvar. Vem skall bli "topp boss". Du förstår nog hur jag tänker här.

Ironiskt nog har ju Putin börja luckra upp denna nationella stolthet, tlll en enighet istället. Blir så när man upplever ett utomstående hot.

När det hotet är borta, börjar det interna käbblet igen !

Vilken enighet. Den mellan Grekland och Turkiet.
Citera
2022-05-01, 00:47
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Japp, men när Mariupol är helt taget så kommer en del av de trupperna att förflyttas till Donetsk och Luhansk.

Och då återtas Mariupol Sen kommer mördarryssarna och deras allierade tvingas springa fram å tillbaka tills ingen av de eller deras resurser är kvar. Men mest troligt kommer de ha tröttnat på att kriga och se sina våldtäktspolare dö långt innan dess och överlämnat sig åt ukrainska styrkor. För de vet vad som väntar i Ryssland.
Citera
2022-05-01, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
USAs största militära nederlag var Vietnam, med ca 60 000 förlorade. Kriget varade drygt 15 år. Det ger en genomsnittlig årsförlust på ca 5 000 soldater.

Ryssarnas krig har pågått snart tre månader. De har förlorat minst 10 000 man (förmodligen mycket mer).

Det ger en årsförlustsiffra på ca 30 000 soldater.

Det är alltså 6 gånger mer än USAs förluster i i Vietnam.

Enbart utifrån de bilder som nu alla kan ta del av, av ryska fordon, stridsvagnar osv. så torde det stå klart att de ryska förlusterna är massiva. Snarare över 20 000 döda soldater än under.

På ett par månader. Det är ju helt sjuka siffror, det är ju inte så att vi pratar "Dagen D" här. Det är traditionellt jävla infanteri (ok då, mekaniserade förband) som helt utan samordning, helt utan förståelse för varför man överhuvudtaget är i strid, som nu slaktas - helt i onödan.

I Juli är det ytterligare 20 000 ryska soldater. Ytterligare 600 stridsvagnar (om ryssarna hittat tillräckligt med reservdelar och fått dem stridsdugliga) som mött sitt öde i Ukraina.

Vaddå, jag dyster?
Citera
2022-05-01, 00:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Postas inte så mycket nytt. Enda jag hittar är ett rykte om att Ukrainska piloter tränas flyga F-16. Vill helst inte posta sådant som inte har någon källa annat än någon post på Twitter som härletts från Telegram. Men här kommer den iaf:
https://twitter.com/antiputler_news/status/1520437308209643526?s=20&t=g_a-Hh3QOvFBwf83zNoPpg

Jag säger bullshit. För några dagar sedan postades också att Sverige var på väg att skicka Archer.

Därför det inte händer särskilt mycket just nu när Ryssland valt att dra sig tillbaka från merparent av Ukraina och fortfarande håller på att föra in trupper i östra delarna. Den ryska krigsmakten befinner sig i huvudsak på den ryska sidan av gränsen just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ok! Menar du den verklighet där dina elpriser skjuter i höjden! Matpriserna och bränslepriserna detsamma?

Är det den verkligheten du menar mannen?

Du sa att du bor i väst? Du skriver på svenska nu, kamrat. Jag har inte märkt något av det du förefaller vara orolig över. Men jag har iofs fast pris på mitt elavtal. Ett tips; Sverige använder inte gas för uppvärmning av ytor avsedda för människor och fä. och nästan aldrig för tillaggning av mat.

Jag ber om mitt djupaste ursäkt och därmed om ditt djupaste erkännande om mitt språk är en dyig åker för dej, då min alfabetiska grammatografi talar om för min person så att säga är mer arbetsam att jobba med när person ett som är mottagare läser. Okej, ni tycker inte om det jag skriver. Jag skriver enklare då.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag ser fram emot fred i Ukraina. Nazisterna eliminerade och utländska militära rådgivare utkastade från Donetsk och Luhansk.

Bara för sakens skull : Du tror att Putin är nöjd med Donetsk och Luhansk. Thats it ?

Citat:
Vilken enighet. Den mellan Grekland och Turkiet.

Tyst just nu, inte sant ?
Citera
2022-05-01, 00:52
Medlem
Citat:
Samma om dig! Idiot och osmart! Så vart leder detta till med påhopp?

Du vet själv att du aktivt väljer bort media för att den inte stödjer ditt sätt att tänka. Allt som inte stödjer dig går bort, det är skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in