2022-05-01, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det är dokumnetera att civila har dödats i Donetsk och Luhansk. Finns dokumenterat av FN.

Klart det har. Många civila i Donetsk och Luhansk har dödats. Av pedofil-ryssar.

Som inte har där att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Alltså! Denna Africanized är obegriplig! Han hoppar från ett ämne till ett helt annat!

Så helt obegripligt för mig!

Läs själva ovanför: Mycket stryk ryss-asen får.

Vilket land kommer han ifrån först och främst?

Kan det vara folk utifrån andra länder som försöker infiltrera även flashback?

hahaha, jag har varit med rätt länge och känns nog igen av en del
Glöm det försöket att smutskasta budbäraren av rysk förnedring.
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Så här säger befälhavaren över de som är kvar i stålfabriken i Azov.

"The commander was talking to Turkish broadcaster Haberturk TV late on Friday.

“I now call on the Turkish people and the president to launch the extraction procedure,” Volina said, urging Ankara to “do everything possible to take the Mariupol garrison to Turkey” and provide it with “security guarantees.”

Slutet är nära. Vi får väl se vilka utlänsdska militärer som finns med där när dom ger upp. Kan inte vara lång tid kvar nu.

Du vet att det finns fler städer i Ukraina va?
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Så här säger befälhavaren över de som är kvar i stålfabriken i Azov.

"The commander was talking to Turkish broadcaster Haberturk TV late on Friday.

“I now call on the Turkish people and the president to launch the extraction procedure,” Volina said, urging Ankara to “do everything possible to take the Mariupol garrison to Turkey” and provide it with “security guarantees.”

Slutet är nära. Vi får väl se vilka utlänsdska militärer som finns med där när dom ger upp. Kan inte vara lång tid kvar nu.
Du svarade inte på min fråga om du ser fram mot Putins segerrika framtid i Ryssland?
Fest och pamp 9 maj. Pukor och trumpeter.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Du är som Baghdad Bob. Ukraina kommer delas upp. Polen tar en del av västra Ukraina som historiskt sett har tillhört Polen. Donetsk och Luhansk blir självständiga. Krim tillhör Ryssland. Sen blir det kvar ett stycke i mitten som får fortsätta vara Ukraina.

Så, nu har du facit!

Vad definierar historiska landbetingelser av denna typ? Har Danmark fortfarande historisk rätt att annektera Skåne och moralisk rätt att bomba typ Luleå om Stockholm så säger nej? Jag är rätt osäker på det.
Citera
2022-05-01, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kapabla ja, men är man villig till att göra det...

Det bara inte sker att att fransmän låter sig ledas utav en tysk befälhavare, eller vice versa. Inte igår, idag eller imorgon. Det vet du även. Bara som ett exempel.

Nåja, ryssarna har tvingat tyskarna att bli starka igen. De har gått ifrån avmilitarisering till försvar nu. Ja, det tar tid, men jag vågar säga att många tyska officerare är stridspittar, så det är snart avklarat. Tack ryssäckel för att den stabiliserande makten vill börja utveckla nya strategier. Ni är inte köpta av väst,, nej nej..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Det är synd om er, helt klart (nästan, nej, ni är onda jävlar). Ruserna lägger 100 mot 1 av väst på propaganda och 1 vinner. du förstår hur läget, men vafan alldeles för hjärndött vinner du inga röster på, lite verklighet måste du ha med.

Ok! Menar du den verklighet där dina elpriser skjuter i höjden! Matpriserna och bränslepriserna detsamma?

Är det den verkligheten du menar mannen?
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hur tror du Ryssland fungerar?

Som skit uppenbarligen, vad är din poäng?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Så hur fungerar det i Nato då menar du?

Det blir för mycket nationell stolthet i ett europeiskt försvar. Vem skall bli "topp boss". Du förstår nog hur jag tänker här.

Ironiskt nog har ju Putin börja luckra upp denna nationella stolthet, tlll en enighet istället. Blir så när man upplever ett utomstående hot.

När det hotet är borta, börjar det interna käbblet igen !
Citera
2022-05-01, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Du vet att det finns fler städer i Ukraina va?

Japp, men när Mariupol är helt taget så kommer en del av de trupperna att förflyttas till Donetsk och Luhansk.
Citera
2022-05-01, 00:43
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Min mamma har berättat om sina minnen som barn i Karelen under kriget. Hon berättade hur rädd hon var både för tyskarna och ryssarna, men att ryssarna var värst och de hon var mest rädd för. Jag förstod inte varför som barn, i skolan fick jag ju bara lära mig hur hemska nazisterna var under andra världskriget så varför var hon så rädd för ryssarna? Hon besparade mig förstås från att höra de värsta historierna... när mamma blev gammal och senildement kom fruktansvärda minnen fram, och hon berättade detaljerat om grannar och deras barn som blivit våldtagna och mördade och andra chockerande berättelser. Jag mådde så illa att jag kräktes och grät hela natten i sorg över min stackars mamma som har levt med dessa vidriga minnen hela livet utan att säga något.

Jag beklagar. Historien upprepar sig. Vidrigt att folk ska behöva utsättas för sådan ondska.
Citera
2022-05-01, 00:44
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Som skit uppenbarligen, vad är din poäng?

Du ska kanske inte utgå från att dålig opinion betyder maktskifte i Ryssland.

Putin skiter i vad folket tycker är "oacceptabelt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in