2022-05-01, 00:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
I hela jävla Sovjet. 1989.

Okej, 40 år senare.

Mina synapser är nog inte lika långsamma som dina.

Du menar att Gorbatjov fick skit för Stalins fadäs?
Citera
2022-05-01, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det finns många. Du kan söka på FN och Human Right Watch t.ex.

Ni våldtar och mördar. Det är inte krig, utan sjuk barbarism. Du är medskyldig.

Nej, jag är inte medskyldig till något som aldrig har inträffat.
Citera
2022-05-01, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nej, att han uppförde sig som en påtänd knarkare fick en 200 neutralt land att dra ören åt sig. En man utan sans och vet förstår bara vapenspråk.
Han formligen skrämde skrämmer in Sverige i NATO.

Det var dumt av honom! Sanslöst dumt.
Folk hatar nu honom, ryssar, rysstroll, oligarker, ryska idrottsmän etc.

Hur jävla du är han Putin? Grävt sin egen grav. Där han kan ligga och skrika Jag har kärnvapen! Medan gruset faller över honom.

Problemet är bara delvis vad han gjort, att han har förhållandevis få trupper i kriget säger att hans planer inte är över, tänk Hitler, han stannade inte vis sudetenlandet. Det har gått jämförelsevis smärtfritt hittills. jag tror att han vill att Ryssland brinner. då kommer han att bli omnämnd i sagor.
Citera
2022-05-01, 00:33
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det är dokumnetera att civila har dödats i Donetsk och Luhansk. Finns dokumenterat av FN.
Gaska upp dig! Tror du inte att Putin kommer att firas som en hjälte den 9 maj? Tror du inte han går en strålande framtid till mötes?
Citera
2022-05-01, 00:34
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Vad bra, då förstår jag att du hejar på ett gäng nazister som mördar rysktalande civila i Donetsk och Luhansk. Det är helt okej för dig att dom dödar kvinnor och barn.
De som gör det är den ryska armen.
Citera
2022-05-01, 00:34
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Och vad berättade de?

Det är förövrigt väldokumenterat att det våldtas i krig och särskilt ryssarna har varit ökända för detta. Dessutom har de otäcka muslim-tjetjener på sin sida som ser alla utan slöja eller skägg som ett lovligt byte att göra vad de vill med.

Min mamma har berättat om sina minnen som barn i Karelen under kriget. Hon berättade hur rädd hon var både för tyskarna och ryssarna, men att ryssarna var värst och de hon var mest rädd för. Jag förstod inte varför som barn, i skolan fick jag ju bara lära mig hur hemska nazisterna var under andra världskriget så varför var hon så rädd för ryssarna? Hon besparade mig förstås från att höra de värsta historierna... när mamma blev gammal och senildement kom fruktansvärda minnen fram, och hon berättade detaljerat om grannar och deras barn som blivit våldtagna och mördade och andra chockerande berättelser. Jag mådde så illa att jag kräktes och grät hela natten i sorg över min stackars mamma som har levt med dessa vidriga minnen hela livet utan att säga något.
Citera
2022-05-01, 00:36
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Så Azov bataljonen är trams? Dom som nu använder sig av mänskliga sköldar i Mariupol. Civila som dom kunde ha släppt iväg för ett antal veckor sen. Som de nu använder sig av som förhandlingsmedel.
Du verkar i en parallelll verklighet. Hur ryssar myntar och använder "nazister" är ointressant. Det är ju ryssen som är den nye nassen. Att prata med en ryss eller ryssvän är som att diskutera med ett Jehovas vittnen nuförtiden. Ni har en helt egen världsbild som av en absolut majoritet tycker är helt störd.
Citera
2022-05-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Den ukrainske talesmannen och presidentens militära rådgivare Arestovitj uppger att ukrainska soldater har låg moral och skriver "allt är förlorat" till sina anhöriga
https://youtu.be/FWr5yK1Aqec (på ryska)

Helvete, nu har de blivit ryssar!
Citera
2022-05-01, 00:37
Medlem
LibBells avatar
USAs största militära nederlag var Vietnam, med ca 60 000 förlorade. Kriget varade drygt 15 år. Det ger en genomsnittlig årsförlust på ca 5 000 soldater.

Ryssarnas krig har pågått snart tre månader. De har förlorat minst 10 000 man (förmodligen mycket mer).

Det ger en årsförlustsiffra på ca 30 000 soldater.

Det är alltså 6 gånger mer än USAs förluster i i Vietnam.
Citera
2022-05-01, 00:38
Medlem
Citat:
Haha, desperationen som lyser igenom din text är underhållande. Du känner klockan klämta, right?

Rysk propaganda bör inte ses som ett facit, jag ger dig underkänt och vill understryka vikten av källkritik.

Så här säger befälhavaren över de som är kvar i stålfabriken i Azov.

"The commander was talking to Turkish broadcaster Haberturk TV late on Friday.

“I now call on the Turkish people and the president to launch the extraction procedure,” Volina said, urging Ankara to “do everything possible to take the Mariupol garrison to Turkey” and provide it with “security guarantees.”

Slutet är nära. Vi får väl se vilka utlänsdska militärer som finns med där när dom ger upp. Kan inte vara lång tid kvar nu.
Citera
2022-05-01, 00:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Problemet är bara delvis vad han gjort, att han har förhållandevis få trupper i kriget säger att hans planer inte är över, tänk Hitler, han stannade inte vis sudetenlandet. Det har gått jämförelsevis smärtfritt hittills. jag tror att han vill att Ryssland brinner. då kommer han att bli omnämnd i sagor.

Han har satt in 75 % av sina marktrupper i Ukraina. Han kan inte anfalla någon annan stans innan har har avslutat detta krig. Han kan införa krigstillstånd och mobilisera alla värnpliktiga men de kommer då att få gammal och dålig utrustning.
Citera
2022-05-01, 00:39
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Som sagt, hade du varit läskunnig så snackade jag aldrig om ww2, det var du som började i den ändan. Stalin gjorde dock grovarbetet, ja. Vad är din poäng?

Citat:
Men, om inte kollapsen sker på fronten så sker den på hemmaplan. Och det snart

Hur tror du Ryssland fungerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in