2022-05-01, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Ja, våldtäkt och mord på civila samhället inklusive barn gör mig ganska känslosam. Men folkmord och våldtäkt är ju uppenbarligen "dravel" för er ryssrunkare.

Ryssarna har inte en chans att hålla stånd (hehe) med all support som strömmar in från väst.

Och jag skulle vara försiktig med fascistanklagelserna om jag var du

Du är som Baghdad Bob. Ukraina kommer delas upp. Polen tar en del av västra Ukraina som historiskt sett har tillhört Polen. Donetsk och Luhansk blir självständiga. Krim tillhör Ryssland. Sen blir det kvar ett stycke i mitten som får fortsätta vara Ukraina.

Så, nu har du facit!
Citera
2022-05-01, 00:28
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Visa mig trovärdiga uppgifter.

Det finns många. Du kan söka på FN och Human Right Watch t.ex.

Ni våldtar och mördar. Det är inte krig, utan sjuk barbarism. Du är medskyldig.
Citera
2022-05-01, 00:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det handlar egentligen inte om öst eller väst utan hur NATO (som är en kriminell organisation) instigerar konflikter och ser till att finansiella intressen kan dra nytta av det kaos som de orsakar. EU har ingen som helst nytta av NATO. Rent militärt behövs inte USA. Europeiska nationer är fullt kapabla att tillsammans försvara sig om det skulle vara nödvändigt.

Kapabla ja, men är man villig till att göra det...

Det bara inte sker att att fransmän låter sig ledas utav en tysk befälhavare, eller vice versa. Inte igår, idag eller imorgon. Det vet du även. Bara som ett exempel.
Citera
2022-05-01, 00:29
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Att du kallar Putin för en påtänd knarkare säger mer om dig än Putin. Alltid dumt att underskatta sin motståndare.
Nej, att han uppförde sig som en påtänd knarkare fick en 200:igt neutralt land att dra ören åt sig.
En man utan sans och vet förstår bara vapenspråk.
Han formligen skrämde /skrämmer in Sverige i NATO.

Det var dumt av honom! Sanslöst dumt.
Folk hatar nu honom, ryssar, rysstroll, oligarker, ryska idrottsmän etc.

Hur jävla dum är han Putin? Grävt sin egen grav. Där han kan ligga och skrika :Jag har kärnvapen! Medan gruset faller över honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag läste på Twitter att ryssarna har förstärkt med luftlandsättningstrupper (VDV?) och 500 olika fordon och artilleri i Izium. De skall försöka fortsätta med sin offensiv där. Jag tror det är 6-7 st BTG-er.

Snart startar det igen.

Det går åt paska återigen.
De som var utbildade och kunniga är antigen döda eller omgiven av Putlers livvakter.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Vad bra, då förstår jag att du hejar på ett gäng nazister som mördar rysktalande civila i Donetsk och Luhansk. Det är helt okej för dig att dom dödar kvinnor och barn.

Jag vet inte om du är dum eller hjärntvättad? Vad har stäppmongolens orcher ägnat sig åt? Delat ut godis till barn och tagit väl hand om kvinnorna i Ukraina?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Typ aldrig eftersom nazistargumentet är trams.

Så Azov bataljonen är trams? Dom som nu använder sig av mänskliga sköldar i Mariupol. Civila som dom kunde ha släppt iväg för ett antal veckor sen. Som de nu använder sig av som förhandlingsmedel.
Citera
2022-05-01, 00:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Klart du tycker, men ingen bryr sig om dina åsikter. Du är en icke önskvärd människa. Du anser att det är rätt att bomba Ukraina och att de gjort sig förtjänta av det.

Se så, spring och lek någon annanstans nu.

Vi ska inte ha ett skit med Ryssland att göra längre, de har fått sina chanser men förbrukar dem gång på gång. Vi klarar oss bra utan det mest korrupta och genomvidriga landet i öst.

Om man nu vill att detta ska vara en avskyns plats kanske man ska lägga till det för tydlighetens skull. Typ: "Fria Ukrianas park. En avskyvärd plats".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Ukraina har ALDRIG anfallit civila som militärt mål, att civila dött av misstag, det är ofrånkomligt. Att ryssar våldtar barn och gamla som krigsföring, har alltid använts, det är inget undantag utan regel. Stenåldern lämnade aldrig Ryssland.
Det där är ju mest struntprat…seriösa befälhavare godkänner självklart aldrig att deras soldater våldtar. Gäller både Ryssar,ukrainare och amerikaner m.fl…
Att det ändå inträffar är ibland tyvärr ofrånkomligt men såklart hemskt…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Ukraina har ALDRIG anfallit civila som militärt mål, att civila dött av misstag, det är ofrånkomligt. Att ryssar våldtar barn och gamla som krigsföring, har alltid använts, det är inget undantag utan regel. Stenåldern lämnade aldrig Ryssland.

Det är dokumnetera att civila har dödats i Donetsk och Luhansk. Finns dokumenterat av FN.
Citera
2022-05-01, 00:32
Medlem
tverskoys avatar
Den ukrainske talesmannen och presidentens militära rådgivare Arestovitj uppger att ukrainska soldater har låg moral och skriver "allt är förlorat" till sina anhöriga
https://youtu.be/FWr5yK1Aqec (på ryska)
Citera
2022-05-01, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Snarare så är det tvärtom Väst och Ukraina lägger extremt mycket mer resurser på anti=rysk propaganda som nästan alltid släpps igenom i all västmedia utan anmärkning medan allt ryskt skärskådas och kritiseras hårt…

Det behövs absolut ingen propaganda, överhuvudtaget.

Det räcker med bilderna. Från hundratals och åter hundratals, numera tusentals (jag vet att de har en back-log på ca 10%) av förstörda eller övergivna ryska stridsfordon.

"-De där bilderna är förfalskade! Ren propaganda! Det har aldrig hänt!"

"-Bilder är inga bevis! Vi kräver dokumenterade, ryska källor!"

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html

Haha....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in