2022-05-01, 00:24
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ingen medkänsla, "de borde knäböjt inför inkräktaren".
Jag är trots allt lite förvånad, jag borde inte varit det.

Varför verkar du förvånad över att städer i Ukraina blir jämnade vid makten?
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Bara en massa känslodravel. Både du och jag vet att det inte kommer att inträffa. Ukrainska armen har sen 2015 attackerat civila i Donetsk och Luhansk. Svenska nazister har varit med och deltagit i striderna. Du är uppenbarligen en nazistälskare.

Ja, våldtäkt och mord på civila samhället inklusive barn gör mig ganska känslosam. Men folkmord och våldtäkt är ju uppenbarligen "dravel" för er ryssrunkare.

Ryssarna har inte en chans att hålla stånd (hehe) med all support som strömmar in från väst.

Och jag skulle vara försiktig med fascistanklagelserna om jag var du
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Värre jävla trams har ingen läst förrän Jan Myrdal fick en artikelsida i Aftonbladet i början på 80-talet där han försvarade Polpots utresningar.

Men heder till dig, som öppet, utan minsta skamkänsla, låter oss få inblick i en totaldåres världsbild resonemang. Det tycker jag du ska fortsätta med. Vi är många som sitter och garvar till dina sinnesförvirrade inlägg.
Andas nu lugnt och gör en ekonomisk utvärdering istället ... dårarna är ni som inte klarar av att se verkligheten som den är vare sig det är ekonomi eller militärt. Jag kommer inte att klappa mig på axel senare för att jag har rätt för det som nu pågår i hjärntvättade huvuden i Europa är tragiskt, så jävla tragiskt.
Citera
2022-05-01, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Det är inte så svårt att förstå, alla sidor är bättre än den sidan ryssland är på.

Vad bra, då förstår jag att du hejar på ett gäng nazister som mördar rysktalande civila i Donetsk och Luhansk. Det är helt okej för dig att dom dödar kvinnor och barn.
Citera
2022-05-01, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag läste på Twitter att ryssarna har förstärkt med luftlandsättningstrupper (VDV?) och 500 olika fordon och artilleri i Izium. De skall försöka fortsätta med sin offensiv där. Jag tror det är 6-7 st BTG-er.

Snart startar det igen.

Ska bli riktigt intressant att se vilka fordon de lyckats bottenskrapa ihop den här gången.

Alla Lador tillverkande före 1975?
Citera
2022-05-01, 00:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen tror jag Krim är en mycket hård nöt att knäcka.
1) Ryssarna har varit där länge.., haft tid på sig..
2) Själva sundet är inte lätt att ta sig över, en försvarares "julklapp"...
Det kommer att kosta många liv att försöka ta det.

Det blir svårt men med utnötningskrig med långskjutande artilleri, robotar, ekonomiska och politiska problem i Ryssland etc. så tror jag till sist Ukraina kan ta tillbaka det.

Det är inget sund, det är en landförbindelse. Men visst det finns ett smalt parti som är lätt att försvara för Ryssland. Ukraina kan också förstöra bron till Ryssland.
Citera
2022-05-01, 00:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Varför verkar du förvånad över att städer i Ukraina blir jämnade vid makten?
Borde jag inte vara, man vet ju redan hur fienden strider, de jämnar allt med marken, förstör allt som är fint och vackert.
Citera
2022-05-01, 00:27
Medlem
Citat:
Bara en massa känslodravel. Både du och jag vet att det inte kommer att inträffa. Ukrainska armen har sen 2015 attackerat civila i Donetsk och Luhansk. Svenska nazister har varit med och deltagit i striderna. Du är uppenbarligen en nazistälskare.

Ukraina har ALDRIG anfallit civila som militärt mål, att civila dött av misstag, det är ofrånkomligt. Att ryssar våldtar barn och gamla som krigsföring, har alltid använts, det är inget undantag utan regel. Stenåldern lämnade aldrig Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Är du medveten om att du är den enda personen i tråden som inte förstår?

"-Jag förstår inte att alla kritiker tycker att filmen riktar sig enbart till enfaldiga, efterblivna personer. Jag tycker att den är utmärkt!"

Visa källa på att jag skulle skrivit det citatet! Annars framstår du som förlöjligad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Det är synd om er, helt klart (nästan, nej, ni är onda jävlar). Ruserna lägger 100 mot 1 av väst på propaganda och 1 vinner.
Snarare så är det tvärtom Väst och Ukraina lägger extremt mycket mer resurser på anti=rysk propaganda som nästan alltid släpps igenom i all västmedia utan anmärkning medan allt ryskt skärskådas och kritiseras hårt…
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Visa mig trovärdiga uppgifter.

Den upplysta världen sänder tusentals doser av abort-piller till Ukrainas våldtagna kvinnor.

Eftersom inkräktarnas hemland har högst andel HIV-smittade i världen (utanför Afrika) så kommer en stor del av de utsatta kvinnorna erbjuda HIV- test framöver.

Skam över dig och ditt ruttna shit-hole country!
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen tror jag Krim är en mycket hård nöt att knäcka.

1) Ryssarna har varit där länge.., haft tid på sig..
2) Själva sundet är inte lätt att ta sig över, en försvarares "julklapp"...

Det kommer att kosta många liv att försöka ta det.

Får väl se hur motiverade ryssarna är att hålla det inom en relativt snar framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in