Citat:
Ursprungligen postat av
Screem
Du menar kanske fritidshus? Attefallshus?
1. Man får bo i ett fritidshus permanent.
2. Oftast mindre kvalité overall, mindre isolering, mindre lyx/fancy, troligtvis inte samma livslängd. Generellt så har det gått åt helvete med husens "livslängd". Men skulle tro att skötseln är densamma.
3. Mindre isolering = Sämre på att behålla värme/kyla. Vi vet inte vart du tänker bo. De kan bli kallt beroende på hur du värmer upp det.
4. För små? Vill ha familj med 2-3 barn? Ser inte ut som man vill? Får kanske inte ens se ut så där enligt detaljplan? Dåligt isolerade? Lägre kvalite? Det är några av mina tanker kring varför man inte ser fler bo permanent i såna hus.
5. Hör av dig till dem och fråga, så får du säkert ett svar. Jag tror 2miljoner. Vad är det du ska laminera?
Vad menar du nu? Ja det är ju fritidshus på 70-100km2. Företaget heter attefallshuset24, men dom tillverkar också fritidshus.
Ok, nice så man får alltså bo där permanent, men vf skriver att det inte är permanen boende på hemnet, eller dom skriver det är permanent boende, det måste byggas nåt som man kan bo permanent.
Hm ok, jo jag fattar skötseln kan vara sämre, men hur mycket sämre egentligen?
Kan man inte bo med sina barn i en 100kv2 menar du?
När jag menar laminering så tänker jag tapet osv, tror det var det som var laminering när jag läste på en av modellerna.