2022-04-30, 14:07
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har respekt för din uppfattning. I sak delar jag din uppfattning om hur illa det är med en stora massor som vill skada och mörda poliser. Men det är en fråga som ska hanteras av politiker sm tar ansvar och kan stå upp för vad de säger. Om de förespråkar att skjuta skarpt under kravaller, ska de känna till konsekvenserna av en sådan metod. Det första man måste vidkänna är att det bor en stor befolkning i Sverige som hatar oss, och att det läker man inte med fler bidrag och annat godis.

Ebba Busch var för snabb på hanen, och dementimaskineriet kom i gång från henne, och från KD, anhängare och av de övriga borgerliga partierna för nu handlar det bara om regimskifte. Men på sikt undergräver Ebba Busch hela det borgerliga blocket, då ingen medborgare med självbevarelsedrift vill ha denna obildade och outbildade person i maktposition.

Om man vill få ordning på pöbelmassor har vi en fördel med kallt klimat, där vattenkanoner har en avkylande effekt. En sak Ulf Kristersson påpekade, med den kloka och enkla lösningen försvann i det kaos Ebba Busch själv ställer till med, när hon ska hantera svåra politiska och juridiska spörsmål som kravaller.

Det finns ett moment i olika diskussioner, att folk bemöter mig som reptiler, där jag måste vara sosse. Men det jag framfört flera gånger är att rättssäkerhet är mitt särintresse, kalla det för en hobby.

Jag är mer konservativ än folk flest och kan min idéhistoria, där jag är förskräckt över hur man inte längre kan skilja på fascism och sund borgerlig politik, när vi ser olika konsekvenser av migrationen.

Hon visste självklart att sossarna och etablissemanget skulle ge sig på henne. Det var ingen dementi från hennes sida utan ett förtydligande och därmed fick hon uttala sig mer och synas.

De som ogillar Ebba och ser att media försöker pressa henne tror att hela svenska folket också ogillar henne och att det är en objektiv bedömning. Men så är det naturligtvis inte. En stor del av befolkningen gillar hennes uttalande. Snart har vi fler mordförsök på blåljuspersonal och sprängningar eller never ending killing tour. Polisen kommer att stå lika handfallna då och det blir regeringens bekymmer. Oron bland befolkningen stiger än mer samtidigt som inflationen och räntan med ökad prisstegring pressar befolkningen än mer. Allt kokas ihop till en övergripande känsla av kollaps.

Allt fler pekar på huvudproblemet med att sossarna har marionetter bland ledningen i varje jävla myndighet. Gör inte regeringen något så gör inte heller myndigheterna det. Dessutom röstar migranterna i huvudsak på sossarna. När Ebba undrade varför man inte sköt skarpt så var kritiken riktad mot polisledningen. I Corren skrev en anonym polis om frustrationen av att utsättas för mordförsök och bli bortkörda och att man sedan inte fick bemöta detta, utan bara dra sig tillbaka. Det framgår med all tydlighet att polisledningen hellre låter ambulanspersonal och polis blir dödade än att sätta hårt mot hårt. Polisledningen gör helt enkelt detta för att blidka regeringen. Så illa är det.
Citera
2022-04-30, 14:11
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Hon visste självklart att sossarna och etablissemanget skulle ge sig på henne. Det var ingen dementi från hennes sida utan ett förtydligande och därmed fick hon uttala sig mer och synas.

De som ogillar Ebba och ser att media försöker pressa henne tror att hela svenska folket också ogillar henne och att det är en objektiv bedömning. Men så är det naturligtvis inte. En stor del av befolkningen gillar hennes uttalande. Snart har vi fler mordförsök på blåljuspersonal och sprängningar eller never ending killing tour. Polisen kommer att stå lika handfallna då och det blir regeringens bekymmer. Oron bland befolkningen stiger än mer samtidigt som inflationen och räntan med ökad prisstegring pressar befolkningen än mer. Allt kokas ihop till en övergripande känsla av kollaps.

Allt fler pekar på huvudproblemet med att sossarna har marionetter bland ledningen i varje jävla myndighet. Gör inte regeringen något så gör inte heller myndigheterna det. Dessutom röstar migranterna i huvudsak på sossarna. När Ebba undrade varför man inte sköt skarpt så var kritiken riktad mot polisledningen. I Corren skrev en anonym polis om frustrationen av att utsättas för mordförsök och bli bortkörda och att man sedan inte fick bemöta detta, utan bara dra sig tillbaka. Det framgår med all tydlighet att polisledningen hellre låter ambulanspersonal och polis blir dödade än att sätta hårt mot hårt. Polisledningen gör helt enkelt detta för att blidka regeringen. Så illa är det.

Sverige har ej ”stand your ground”-lagar. Man kan ej hävda nödvärn om man hade möjlighet backa undan från faran.
Citera
2022-04-30, 15:21
Medlem
WhereIsRussias avatar
Så jävla sexig hon är! Om det inte vore för KD så hade jag röstat på henne
Citera
2022-04-30, 16:43
Medlem
Unobosss avatar
När avgår Ebba Busch?

Kommer Ebba avgå och om, när?

Om hon stannar, hänger KD kvar?

Det har varit mycket det senaste åren i tidningarna gällande saker allt annat än politik för Tant Busch, är hon untouchable?
Citera
2022-04-30, 16:47
Medlem
Milton.Millss avatar
Kanske någon rockad från högre makter. Sabuni ut. Busch ut. Ja man börjar ju ifrågasätta om deras citat är deras eller om de fått direktiv att häva ur sig märkligheter.
Citera
2022-04-30, 16:47
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Ebba Busch avgår efter valet i höst.

Inte på grund av kontroverser eller motstånd inom partiet, utan för att hon kommer att satsa på en privat karriär. En blandning av influencer och globalistlakej ligger närmast tillhands. Hon kommer vara multimiljonär inom ett par år, precis som Reinfeldt, och kan då lämna tillbaka rucklet hon köpte till den stackars gubben.
Citera
2022-04-30, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss

Det har varit mycket det senaste åren i tidningarna gällande saker allt annat än politik för Tant Busch, är hon untouchable?

Tvärtom.
Hon vinner på att hon inte vänder kappan efter vinden utan fullföljer det hon håller på med.
Tex har hon köpt ett hus och den gamle ägaren ansätts av en granne som vill ärva äldre män och den äldre mannen dras runt runt runt. Då står Ebba där och fullföljer den lagliga vägen.
Nej, jag har aldrig röstat KD men hon vinner hos mig!
Nej, jag tänder inte på kvinnor. Bara tycker bättre och bättre om henne.
Citera
2022-04-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tvärtom.
Hon vinner på att hon inte vänder kappan efter vinden utan fullföljer det hon håller på med.
Tex har hon köpt ett hus och den gamle ägaren ansätts av en granne som vill ärva äldre män och den äldre mannen dras runt runt runt. Då står Ebba där och fullföljer den lagliga vägen.
Nej, jag har aldrig röstat KD men hon vinner hos mig!
Nej, jag tänder inte på kvinnor. Bara tycker bättre och bättre om henne.

Fast hon verkar mest impulsiv och lite rörig, hon verkar agera snabbt efter sina känslor.
Hon är helt klart underhållande men jag skulle inte vilja ha henne i en seriös maktposition.
Jag tror hon passar bättre som influencer.
Citera
2022-04-30, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Har detta uppmärksammats?

https://www.expressen.se/nyheter/ebb...-mot-ryssland/

Ebba klär sig i en Ukrainsk (sexig) dress och poserar framför Ryska ambassaden. Kanske är Ebba vår modigaste och kompetentaste partiledare just nu?
Poserar iförd en porrig dress, för att visa solidaritet för Ukraina? Nej. Förnedra inte Ukraina, Ebba.
Citera
2022-04-30, 16:59
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Ebba Busch avgår efter valet i höst.

Inte på grund av kontroverser eller motstånd inom partiet, utan för att hon kommer att satsa på en privat karriär. En blandning av influencer och globalistlakej ligger närmast tillhands. Hon kommer vara multimiljonär inom ett par år, precis som Reinfeldt, och kan då lämna tillbaka rucklet hon köpte till den stackars gubben.
Ja mycket möjligt. Tänkt i liknande banor.
Men klarar KD spärren med henne?
Citera
2022-04-30, 17:02
Medlem
CainvsAbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss

Vi får hoppas att hon bli kvar länge och även driver den viktiga frågan om var persons rätt att bära skjutvapen och vid behov använda det.
Citera
2022-04-30, 17:04
Medlem
Massmedias avatar
Över 37000 gilla-markeringar nu på Ebbas Instagram, för hennes manifestation för Ukraina.

Dräkten hon bär är från den ukrainska designern Ivan Frolov, som är en symbol för Ukrainas frihet, och även HBTQ-personers rättigheter i Östeuropa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in