2022-04-30, 13:01
  #8461
Medlem
torrenttobbes avatar
Om man inte får vara glad och peppad som Liverpoolsupporter just nu. När får man då vara det?
En del i att vara ett fan är att drömma och hoppas. En grundläggande del.

Tuff match mot Newcastle idag. Ligger väl tvåa i formtoppen sen nyår typ.
Millner på mittfältet. Sätt en hundring på gult kort. Enklaste pengen någonsin
Citera
2022-04-30, 13:20
  #8462
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Om man inte får vara glad och peppad som Liverpoolsupporter just nu. När får man då vara det?
En del i att vara ett fan är att drömma och hoppas. En grundläggande del.


Tuff match mot Newcastle idag. Ligger väl tvåa i formtoppen sen nyår typ.
Millner på mittfältet. Sätt en hundring på gult kort. Enklaste pengen någonsin

Detta och att Klopp kritat på nytt kontrakt gör att jag och förmodligen alla andra Lfc fans just nu njuter i massor.

Tippar på en ganska tuff match idag och är faktiskt lite osäker på vårat mittfält idag... tippar dock en bekväm seger i slutändan med 1-3
Citera
2022-04-30, 13:21
  #8463
Medlem
Generalanderssons avatar
Ryktas om att Conte kommer lämna Tottenham, och att även Tuchel kommer att lämna Chelsea efter säsongen.
Citera
2022-04-30, 13:25
  #8464
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Detta och att Klopp kritat på nytt kontrakt gör att jag och förmodligen alla andra Lfc fans just nu njuter i massor.

Tippar på en ganska tuff match idag och är faktiskt lite osäker på vårat mittfält idag... tippar dock en bekväm seger i slutändan med 1-3
Till uppgift, så signade Klopp ett nytt 4-årigt avtal med BVB i 2013....

Tror Liverpool kommer att få det tufft mot Newcastle, och jag anser inte Liverpool som lika stora favoriter som det du uppenbarligen gör.
Citera
2022-04-30, 14:14
  #8465
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Alltid lika gulligt när hans personliga rövslickare ”schmoove” rycker ut och skyddar hen.

Höj dig! Jag för min egen talan och ingen annans och värnar om yttrandefriheten. Kom med några argument istället för personangrepp och lögner så kan vi prata om saken. När du väljer att sänka nivån så här i ditt försök att misskreditera mig blir det bara pinsamt.
Citera
2022-04-30, 14:20
  #8466
Moderator
zanteras avatar
Jag kommer ihåg Invincibles-säsongen mycket väl och var helt chockerad att som grabb (ptja 13 bast) få uppleva ett lag som gick obesegrade. Fortfarande en väldigt stark bedrift när man ser tillbaka på det alla dessa år senare. Samtidigt var det ju nästan 20 år sedan och jag tror ändå många Arsenal-fans ser tillbaka på senaste 10 åren (om inte mer) och känner "vi borde gjort mer av detta". Man gick från ett av England's bästa 2 lag som hade en helt lysande obesegrad säsong till att i dagsläget inte ens finnas med i snacket om lagen de handlar om. Det gäller ju mitt egna Man Utd också såklart.

Dock tycker jag det är något felaktigt att påstå att inga pratade om att gå obesegrade tidigt i Arsenals situation för det kommer jag ihåg. Kanske inte vid jul redan, men som med alla potentiella bedrifter så byggs det ju upp en viss hype innan det händer. Supportrar lever ju ofta på hoppet och så är ju även fallet med Liverpool-fansen idag.
Citera
2022-04-30, 14:34
  #8467
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ryktas om att Conte kommer lämna Tottenham, och att även Tuchel kommer att lämna Chelsea efter säsongen.

Källor från twitter? Senaste nyheterna är att han säger att psg prat är fake.
Citera
2022-04-30, 14:44
  #8468
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag kommer ihåg Invincibles-säsongen mycket väl och var helt chockerad att som grabb (ptja 13 bast) få uppleva ett lag som gick obesegrade. Fortfarande en väldigt stark bedrift när man ser tillbaka på det alla dessa år senare. Samtidigt var det ju nästan 20 år sedan och jag tror ändå många Arsenal-fans ser tillbaka på senaste 10 åren (om inte mer) och känner "vi borde gjort mer av detta". Man gick från ett av England's bästa 2 lag som hade en helt lysande obesegrad säsong till att i dagsläget inte ens finnas med i snacket om lagen de handlar om. Det gäller ju mitt egna Man Utd också såklart.

Dock tycker jag det är något felaktigt att påstå att inga pratade om att gå obesegrade tidigt i Arsenals situation för det kommer jag ihåg. Kanske inte vid jul redan, men som med alla potentiella bedrifter så byggs det ju upp en viss hype innan det händer. Supportrar lever ju ofta på hoppet och så är ju även fallet med Liverpool-fansen idag.

Jag utgår bara från mig själv och hur det var för mig 03/04. Idag har ju alla en åsikt och alla gör verkligen allt för att nå ut. Det var inte riktigt så i början av 2000-talet. Jag såg alla matcher och följde mitt lag men några djupare analyser eller så tog jag inte del av. Ingen i min bekantskapskrets pratade om detta och om det kom upp så skrattade vi mest, det var omöjligt att det ens skulle inträffa. Vi åt mat, drack lite öl och kollade på fotboll.

Jag minns att jag tittade på texttv för att följa vissa resultat haha eller ta del av ett referat. Idag kan du lyssna på poddar, följa diverse skojare på youtube, dessutom i England finns det många radioprogram där det bara diskuteras fotboll. Det var inte riktigt så för mig i början av 2000-talet. Jag hade inte internet i mobilen som jag har idag och internet var inte lika snabbt som det är nu för tiden. Det tog tid att ta del av information och informationen och dess utbud var begränsat.
Citera
2022-04-30, 15:08
  #8469
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Jag utgår bara från mig själv och hur det var för mig 03/04. Idag har ju alla en åsikt och alla gör verkligen allt för att nå ut. Det var inte riktigt så i början av 2000-talet. Jag såg alla matcher och följde mitt lag men några djupare analyser eller så tog jag inte del av. Ingen i min bekantskapskrets pratade om detta och om det kom upp så skrattade vi mest, det var omöjligt att det ens skulle inträffa. Vi åt mat, drack lite öl och kollade på fotboll.

Jag minns att jag tittade på texttv för att följa vissa resultat haha eller ta del av ett referat. Idag kan du lyssna på poddar, följa diverse skojare på youtube, dessutom i England finns det många radioprogram där det bara diskuteras fotboll. Det var inte riktigt så för mig i början av 2000-talet. Jag hade inte internet i mobilen som jag har idag och internet var inte lika snabbt som det är nu för tiden. Det tog tid att ta del av information och informationen och dess utbud var begränsat.

Nej så är det väl, man var lite mer 'skyddad' då. Sen tror jag t.ex. att den enorma hypen som byggs upp kring City/Liverpool idag är något av en kompensering då Arsenal/Man Utd la en väldigt hög ribba under sena 90 och tidiga 00 talet med United's trippel och Arsenal's invincibles. Därför räcker det liksom inte bara att vara "väldigt bra" idag, utan City har sin 100p säsong och Liverpool har chans på 4 titlar osv.

Sen kan man ju alltid förminska andra lags bedrifter för att lyfta upp sitt eget såklart. Att Arsenal kryssade 1/3 av sina matcher i Invincibles samt att Man Utd hade lite flax (samt inte samma konkurrens) när de tog trippeln är ju såklart punkter man kan lyfta men samtidigt har ju andra lag inte lyckats med den bedriften så man måste ju lyfta på hatten. Skulle Liverpool ta 4 titlar blir det ju historiskt och kommer nämnas i samma sammanhang som de 2 andra bedrifterna, samtidigt tror iaf inte jag att de lyckas. City håller nog undan i ligan, även om Liverpool bör ses som favoriter i FA-Cupen och kanske även knappa favoriter i CL. Det kan ju bli förlust i FA och CL också.
Citera
2022-04-30, 15:36
  #8470
Medlem
MosesMetares avatar
Sista omgången i League One har just avslutats med resultatet att Wigan Athletic och Rotherham United, två riktiga jojo-lag, flyttas upp till The Championship till nästa säsong.
Gillingham, Doncaster Rovers, AFC Wimbledon och Crewe Alexandra degraderas till League Two, och för Wimbledon är detta en historisk händelse. Det är klubbens första nedflyttning i dess historia.
Milton Keynes Dons, Sheffield Wednesday, Sunderland och Wycombe Wanderers gör upp om den sista uppflyttningsplatsen i play-off. Jag håller tummarna för att det blir vem som helst utom MK Dons.
Citera
2022-04-30, 15:40
  #8471
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Om man inte får vara glad och peppad som Liverpoolsupporter just nu. När får man då vara det?
En del i att vara ett fan är att drömma och hoppas. En grundläggande del.

Tuff match mot Newcastle idag. Ligger väl tvåa i formtoppen sen nyår typ.
Millner på mittfältet. Sätt en hundring på gult kort. Enklaste pengen någonsin

..för spelbolaget?

Åh, sköna, vackra, fula, underbara 3p. Ett taggat Newcastle som gärna skickar signal inför nästa säsong mot ett LFC som bara vill få med sig 3p och inte slita för hårt.

Man kan gnälla mycket på Keita, men målet fick han helt rätt. Fan vad fint. Schär försökte filma till sig en VAR-granskning i en duell där HAN är den som är sen in, men det får man väl ta.

Alisson, vilken klippa.

Slita fick man göra, men det blev önskat resultat till sist även om man kanske borde satt en boll till eller två. Riktigt gött! Jag väntar mig inget av Leeds i form av poängtapp, men hoppas de kan ge City en run for their money i varje fall.
Citera
2022-04-30, 16:10
  #8472
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Grattis Liverpool, detta tar city aldrig igen tyvärr. Kul så länge det varade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in