Resultat: Klarar ni av dialekten?
Ja, det stör mig inte
35,17%
102 röster
Nej, det stör och tar fokus ifrån matchen
64,83%
188 röster
2022-03-04, 21:42
Medlem
Holmgren och Bojan är ändå lite av ett radarpar. Skön kemi.
Citera
2022-03-25, 11:50
Medlem
snillet_1s avatar
Jag lyssnade igår på förlängningen på SR Radiosporten och blev positivt överraskad av Johan Elmander som bisittare. Bra röst och bra nivå på kommentarerna. Han kändes faktiskt som klippt och skuren för rollen.
Citera
2022-03-25, 14:28
Medlem
0174Affes avatar
Hon som kommenterade matchen i går på radion måste vara den sämsta/värsta att lyssna på. Hon bara skriker i falsett, pratar så fort att hon inte själv hänger med. Man vet inte vart på planen olika saker sker. All känns liksom påklistrat, att hon övat hemma i sovrummet.
Citera
2022-03-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Hon som kommenterade matchen i går på radion måste vara den sämsta/värsta att lyssna på. Hon bara skriker i falsett, pratar så fort att hon inte själv hänger med. Man vet inte vart på planen olika saker sker. All känns liksom påklistrat, att hon övat hemma i sovrummet.

Håller med. Linn nenzen eller något sådant. Henriksson och Elmander borde ha kunnat klara matchen igår på egen hand. De är stora grabbar och hade kunnat komplementera varandra ypperligt utan inkvoteringen...
Citera
2022-03-26, 06:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Samtliga könskvoterade ”experter” och ”kommentatorer” inom fotbollen är bannemig en plåga att lyssna på. Är väl inte kvar tills vi ser inkvoterade homosexuella och ett gäng med transar som experter på TV/radio.
Citera
2022-03-26, 14:34
Medlem
jararvs avatar
Jag som trodde gällande alla sporter Claes Runheim är sporten hockey.
Citera
2022-04-26, 21:59
Medlem
Nån som kollar på City-real idag. Olof Mellberg är Sveriges sämsta kommentator alla kategorier.
Han rabblar bara och verkar förvirrad, upprepar samma saker om och om igen. "citys försvarspel är svajigt och real kan såra dom" vad fan pratar han om? "City har droppat ner och anfaller inte lika mycket efter 1-0" helt sjukt att en så dålig kommentator kan få jobb han kan inte fotboll för fem öre. får ont i huvudet av allt virrande, pinsamt
Citera
2022-04-28, 21:15
Medlem
En märklig gej är att nästan alla kommentatorer är töntar. Alltså hurtiga och inställsamma på ett oerhört fånigt sätt.

Jargongen mellan kommentator och bisittare nästan alltid plågsamt jönsig. Träffade man folk som lät och betedde sig så där i verkliga livet skulle man tro att de var förståndshandikappade.

Nya bisittare, som ju är gamla spelare, blir ofta lite överrumplade av detta i början märker man. Blir stumma när kommentatorn säger nåt som ska föreställa roligt men är så lamt att man tappar andan. Men efter ett tag har de vant sig eller tänkt att det är så här det funkar och blivit likadana.

Förmodar att det här är nån sorts tradition. De faller in i en gammal idé om att det ska vara skojfriskt och camp.

Uppskattar de som tittar på fotboll dessa smilfinkar? Jag gör det inte. Önskar att de uppträdde som normala människor och tog mig, sig själva och matcherna de kommenterar på nån sorts allvar.

Upplever det som ett svenskt fenomen.
Citera
2022-04-30, 14:28
Medlem
Hanna Marklund är åtminstone i mitt tycke den bästa kvinnliga experten. Många stör sig på hennes dialekt men om vi ser till hennes kunnande så är hon otroligt bra tycker jag. Om jag minns rätt så satt hon i fyrans EM-studio för några år sedan . Hennes utläggning om Nordirland var något av det bästa jag hört . Visst ploppar det upp självklarheter ibland men hon har bra koll på alla lagen och hennes kunnande kan ingen ta ifrån henne
Citera
2022-04-30, 14:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Visst ploppar det upp självklarheter ibland men hon har bra koll på alla lagen och hennes kunnande kan ingen ta ifrån henne

Att hon inte själv har utövat sporten hon ska kommentera är dock ett ganska stort minus.

Citat:
Hanna Marklund är åtminstone i mitt tycke den bästa kvinnliga experten.

Fast att ställa olika krav på manliga och kvinnliga experter och kommentatorer känns fel.
Citera
2022-06-06, 09:58
Medlem
Eustaches avatar
Varför är det minst en kvinnlig kommentator till VARENDA JÄVLA MATCH? Alltså jag blir fan galen på den här skiten.
Citera
2022-06-06, 11:45
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Varför är det minst en kvinnlig kommentator till VARENDA JÄVLA MATCH? Alltså jag blir fan galen på den här skiten.

Du vet varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in