2022-04-29, 23:44
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Varför är svenska hotell så dumsnåla? Nåt liknande hände mig och sambon i USA på en. Vi hade bokat ett rum sen länge (1natt). Sen efter det hade hotellet bokat upp ett event för hela hotellet och ombokat oss (de hade skickat mail vilket vi hade missat).

Väl på plats reddes missförståndet ut. Vi var upprörda i början, men de fixade transport med town car till ett annat hotell, uppgraderade rummet och bjöd på en flaska skumpa. De förlorade inte många dollar på det och vårt omdöme var 5+. Vi kände oss som VIPs snarare än förfördelade.
Precis. Steam agerade mer pa en niva likt en sjaskig strippklubb i Alperna.
Citera
2022-04-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatcrackhoe
Ett synsätt kan vara att restaurang- och hotellbranschen har varit extremt hårt drabbad av covid och därför slås för sin överlevnad. Jag tror inte att de har råd att tacka nej till den större kunden.

Nu är jag partisk eftersom jag är verksam i branschen, men det jag beskriver är min verklighet.

Det må så vara men då riskerar du att bli bränd när det väl läcker ut i media. Är man så dum som företagare så ska man nog inte heller lyckas.
Citera
2022-04-30, 00:14
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatcrackhoe
Ett synsätt kan vara att restaurang- och hotellbranschen har varit extremt hårt drabbad av covid och därför slås för sin överlevnad. Jag tror inte att de har råd att tacka nej till den större kunden.

Nu är jag partisk eftersom jag är verksam i branschen, men det jag beskriver är min verklighet.
Intressant att höra någon inifrån branschen.

Skulle du kunna ge din syn på hur detta hotell tänkt och resonerat. Om du kan och vill också reflektera att de som är ”4-stjärniga” gör så här. (vilket i mina öron låter som de antingen har abitioner eller en historik att leva upp till).
Citera
2022-04-30, 00:39
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
Precis. Steam agerade mer pa en niva likt en sjaskig strippklubb i Alperna.

Visst är det så. En bil som ändå var på standby, Ett rum som ändå var obokat och en flaska skumpa som gick på $10 gjorde dumturisten till en spinnande katt istället för rabiat Aftonbladet-,kontaktare.

Checkade in på ett hotell i Singapore två veckor (!) efter min födelsedag. På rummet fanns en ask med chokladpraliner, en överraskning i minibaren och ett brev från hotellet där de önskade mig grattis i efterskott. Allt fanns givetvis på lager och var redan kostnadsfört. Men gissa vilket hotell jag rekommenderar till folk som åker till Singapore.

Steam bråkar om presentkort.
Citera
2022-04-30, 01:17
Medlem
trngws avatar
Det är bara för dem att boka in sig på något annat ställe och skicka räkningen till det första.
Citera
2022-04-30, 02:20
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Vem förutom WT vill bo på hotell i Västerås?
Vem som helst, jag sag inga WT dar. Forutom Kakan Hermanson. Jag har varit dar personligen och hade en fantastisk vistelse med ett nybyggt spa/gym/sauna/isbad/friskus/frukostbuffe/roof-top bar/damer i varldsklass vid vacker anslutning till Malaren. Ett halsocenter, men aven ett designer-hotel med mycket konst tex. Mycket schysst. For mig var det valdigt svenskt och exotiskt.
Citera
2022-04-30, 03:01
Avslutad
helt rätt av hotellet. Ni som tycker att hotellet har gjort fel hur fan tänker ni? Det är klart som fan man hellre vill ha 50 kunder än 2 kunder som bara ska stanna där 1 natt! Så ni tycker allvarligt hotellet skulle neka företaget och gå miste om feta penga summor bara för dom har 2 en-natts gäster?

Det enda hotellet gjorde dåligt var att dom inte gav pengarna tillbaks
Senast redigerad av Dregzy 2022-04-30 kl. 03:36.
Citera
2022-04-30, 03:15
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dregzy

Det enda hotellet gjorde dåligt var att dom inte gav pengarna tillbaks
Fick dom som bokat inte pengarna tillbaka? Då har ju hotellet gjort sig skyldiga till bedrägeri.
Citera
2022-04-30, 03:21
Medlem
Stones avatar
Det här måste man ha förståele för. Det handlar om x hundratusenkronor för ett stort företag som kommer och bor, badar och äter.
Citera
2022-04-30, 03:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Fick dom som bokat inte pengarna tillbaka? Då har ju hotellet gjort sig skyldiga till bedrägeri.

Nej eftersom det var betalt med presentkort så fick dom bara presentkortet tillbaks. Inte fan är det bedgrägeri
Citera
2022-04-30, 03:41
Avslutad
Fullt rimligt av hotellet. Man måste tänka på att hotellet ytterst är en småföretagare själv och ett stort företag som dyker upp och vill massboka eller hålla konferens eller liknande innebär givetvis rejält med pengar och även möjligheter att få liknande bokningar nästa gång företaget ska hitta på något.

Det är givetvis oerhört mycket mer värt än Martina och hennes fattiga bemärkelsedag.

Såhär är det och det får man leva med. Alla är inte lika mycket värda och det är dessutom helt rätt. Enbart en idiot skulle valt på annat sätt än vad hotellet faktiskt gjorde.
Citera
2022-04-30, 05:41
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Sopigt hanterat av hotellet. Dumsnålt.

Jag har drivit företag hela livet. Sånt här händer hela tider, men kan skötas snyggt och smidigt med lite goodwill som inte kostar många kronor. Folk blir nöjda över en billig flaska vin eller halva priset rabatt.

Jag hade ringt upp och bett så hemskt mycket om ursäkt och förklarat att det tyvärr blivit problem med rummet. Inga detaljer.
Sen hade man gjort en återbetalning och erbjudit dem rummet gratis (kanske uppgradera till svit) någon dag senare.

Alla blir nöjda. Nu får de hellfire på sin facebooksida och smädas i kvällspressen, istället för att ge bort en gratisnatt (i rum som kanske står tomt ändå). Fy fan vad korkat.
De hade erbjudits svit samma datum, men det var kampanjpris på sviten just nu så den var billigare än ursprunglig bokning...
Gissningsvis är det väl att hela spaet är reserverat som gör att de dels har kampanjpris, dels att paret tackar nej till sviten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in