Citat:
Ursprungligen postat av
TredjeDiket
Lyssna. Ryssland har startat ett fullskaligt krig mot ett europeiskt suveränt land. De bombar och dödar civila på daglig basis, helt emot alla regler och konventioner. sedan vill de ha betalt i Rubel! Då blir det sanktioner precis som mot Nordkorea. Helt i sin ordning! Ryssland har gått över en humanitär gräns eftersom de anses vara en stormakt. Och dessutom har de hotat världen med kärnvapen. Om din tycker att det är bra så får det stå för dig v alla har rätt till en åsikt, men jag tycker att du har fel.
Var har jag sagt att det är bra?
Varför väljer du att tillskriva åsikter till mig som jag själv inte presenterat?
Den här medlemmen summerar min upplevelse här på forumet väldigt bra:
Citat:
Ursprungligen postat av
nordicwrath
Det de här människor hör är typ ”Vadå så DIF är INTE bäst?! Är du AIKare eller din fitta?!!” och höjer upp sina nävar och visar sina tre tänder i sin inavlade käft. Hysteriska människor går inte att prata med, de kommer bara bli våldsamma och hysteriska om man försöker.
Faktum är att
jag har inte skrivit ett endaste proryskt inlägg här på forumet, ändå blir jag ständigt av misstolkad
av vissa som att jag kommer från Kreml bara för att jag anser att det är
korrekt att lösa utrikespolitiska konflikter med hjälp av diplomati istället för att straffa sin egen befolkning.
Det är inte så viktigt i sammanhanget men angående vad du påstår har du fel i kronologin - det var Ryssland som valde att ta betalt i rubel pga sanktionerna, inte tvärtom.
Angående att Ungern blir självförsörjande på energi är det givetvis något bra, och jag hoppas de bygger kärnkraftverken som planerat. Men som du ser i det du länkat så kommer det inte ske över en natt, det kommer ta några år. Jag ser heller inget i länkarna som tyder på att de endast byggdes av manpower. Det behövdes säkerligen en del fossila bränslen för inte minst transport av material, maskiner och elförsörjning på plats, osv.
Det finns ingen poäng för Ungern att sluta handla med Ryssland eftersom det egna folkets intresse bör stå över utrikespolitiska mål. Vilket land kan klara att plötsligt klara sig på 15% av den gas och 35% av den olja man brukade använda fram tills nu?
De människor som klagar på Ungern kan föregå med gott intresse och börja leva på 15% av den energi de använt hittills. Får se hur långt de klarar sig innan strömmen stängs av och de inte kan trolla på forum längre.
Det här är verkligheten.
Man straffar inte sin egna befolkning! Där går min gräns.
Vilken typ av länder är det egentligen som straffar sin befolkning och låter den lida - inte är det vad vi normalt sett brukar kalla för demokratier.