2022-04-27, 09:31
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Alla som skriver "Putler" förefaller obildade.
hörde på radio p3 att man intervjuade dagisbarn och dom hade kallat Putin för Pruttler... propagandan är så tjock här i väst och ingen verkar se igenom den
Citera
2022-04-27, 09:38
Medlem
Duvlorts avatar
Det som enar de flesta rysstroll är inte en direkt kärlek till Ryssland, utan deras hat till USA.
Man tillhör antagligen en folkgrupp som någon gång i historien fått sin röv piskad av soldater därifrån.
Eller bara gamla kommunistromantiker, då är allt Amerikas fel.
Citera
2022-04-27, 09:42
Medlem
YP4XQs avatar
Är inte det NPC:ernas paradgren att förminska, negligera och sätta negativt epitet på den de argumenterar mot?

Att endast vara neutral är att vara emot, enligt de själva.
Att endast ifrågasätta eller vilja höra bådas sidor innan man tar beslut är att vara emot deras världsbild.

De är ju fan skadade när jag tänker på det.. Stackars människor. Över hela världen också, detta är ju en pandemi om något.
Citera
2022-04-27, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Två inlägg på raken som är proryska och som båda pratar om får som följer sin herde....

Rysk troll alltså.
Är man inte ryskt troll så är man SDs trollfabrik, högerextem, nazist och rasist, antivaxxer.

Åsiktskorridoren är trång i Sverige.
Allt är svart eller vitt.
Citera
2022-04-27, 11:00
Medlem
Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Läs även den mycket kloke och kunnige Timothy Snyders lilla krönika om Putlers - okej då, Putins! bisarra bruk av ordet nazism. Tack, GP, för att göra sådan folkupplysning tillgänglig också för icke-registrerade läsare!

Timothy Snyder: Därför vill Putin tömma ordet nazism på mening
https://www.gp.se/kultur/kultur/d%C3%A4rf%C3%B6r-vill-putin-t%C3%B6mma-ordet-nazism-p%C3%A5-mening-1.67177844
Det är till exempel groteskt att Putin anklagar Ukrainas regering för att vara nazistisk. Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj är jude och har en moderat politisk hållning. Hans farfar slogs mot tyskarna i röda armén; hans farfars familj blev mördad under Förintelsen. Han blev vald av invånarna i ett mångkulturellt samhälle som i allmänhet definierar sitt land som en medborgarnation och fick över sjuttio procent av rösterna. Extremhögern samlar en försvinnande liten andel av de ukrainska rösterna och saknar betydelse i styret av landet.
/---/
Och det är just därför Putin pratar om att ”avnazifiera” Ukraina. Han vill inte vara begriplig. Han vill tömma dessa centrala begrepp – ”nazister” och ”folkmord” – på all innebörd, urholka dem, göra dem omöjliga att använda på ett rimligt sätt. Han vill också göra det omöjligt att dra några som helst moraliska lärdomar av andra världskriget och Förintelsen. Ord som ”folkmord” och ”nazist” ska bli den postmoderna diktatorns leksaker. De ska betyda precis vad han vill och låta honom göra precis vad han vill. Det är ondskefullt så det räcker, men botten är ännu inte nådd.
Rekommenderar Snyders artikel från 2014.
Alliansen mellan Stalin och Hitler har länge varit ett ryskt tabu. Plötsligt väljer Putin att återupprätta minnet av pakten. ”Hans allierade i extremhögern är just de politiska krafter som vill få ett slut på det nuvarande Europa och EU”
https://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/putin-valjer-vag-i-europas-historia/
Citera
2022-04-27, 11:01
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
hörde på radio p3 att man intervjuade dagisbarn och dom hade kallat Putin för Pruttler... propagandan är så tjock här i väst och ingen verkar se igenom den
Alla såna här öknamn som låter som något Anders Lindberg hittat på är infantilt, och oavsett vad jag sympatiserar med så tycker jag det låter så jävla obildat.
Citera
2022-04-27, 11:59
Medlem
nordicwraths avatar
De här människorna är som antivaxxers och rysstroll fast på andra sidan spektrumet: hysteriska, känslostyrda, lättmanipulerade och obildade.

Jag tror faktiskt de här människorna inte tänker eller reflekterar över saker, utan reagerar på stimuli som typ insekter.
Citera
2022-04-27, 12:03
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
100% seriös.
Jag är inte bekant med användarnas posthistorik så jag ser bara till det som skrivits i denna tråden.
Var exakt i de inlägg du citerade tar de ställning för Ryssland?

Som ex nämner användaren Tor7 varken Ukraina eller Ryssland i sitt inlägg, så jag förstår inte hur man kan läsa in ett proryskt perspektiv i det.

Det de här människor hör är typ ”Vadå så DIF är INTE bäst?! Är du AIKare eller din fitta?!!” och höjer upp sina nävar och visar sina tre tänder i sin inavlade käft. Hysteriska människor går inte att prata med, de kommer bara bli våldsamma och hysteriska om man försöker.
Citera
2022-04-27, 12:05
Medlem
En del verkar fejka..
Citera
2022-04-27, 12:46
Medlem
Gudochhanssons avatar
Grundproblemet är att det finns så lite genuint intresse för Ryssland västerut. Hur många har läst om, tagit del av hur Ryssland skapades efter 1991? Hur många vet hur långt Ryssland gick Väst till mötes för att blida en ny stat efter Sovjet? Vår tid skulle jag säga kännetecknas av ett enormt svek av Väst mot Ryssland.

Och på det kommer Ukraina efter ja, jag säger statskuppen 2014, i varje fall har inte rättvisa val hållt efter det som hände då utan man har ett kluvet land med väpnad konflikt och 14.000 döda och 1.5 miljon drivna på flykt från Donbass. Minsköverenskommelsen som aldrig åtlyddes av regimen i Kiev.

Och sedan Ukraina som som enda land i världen bredvid USA röstade för nynazism i FN, Ukraina landet med bataljoner av nynazister som krigande part.

Det är bakgrunden till att Ryssland försökte övertyga USA och Ukraina och länderna i Väst att Ukraina skulle förhålla sig neutrala och inte bli del av NATO.

Till frågan; Varför förvränger man historien genom att tala om Hitler när man borde tala om Ryssland, Väst och nedrustning? varför talar man Om Putin i ställer för Ryssland? Jag tror att genuint ointresse av Ryssland kombinerat med total okunskap om den aktuella nutidshistorien ligger bakom.
Citera
2022-04-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner

Undrar om statsradion skulle släppt igenom om ett barn kallade Joe Biden för PeddoJoe eller Stefan Löfven för Röven?

De som Fortfarande tror att statsmedia med sina Baghdad Bob-nyheter är oberoende är tyvärr förlorade för alltid och kommer aldrig vakna upp ur sin dvala.

Helt sjukt när MSM t.ex. lägger upp artiklar om hur du bäst klarar den extrema inflationen utan att i en endaste stavelse nämna Sossarnas svenskfientliga och föraktfulla politik.
Däremot påstår de gärna att hela situationen beror på Putin.

Hatar MSM av hela mitt hjärta.
Citera
2022-04-28, 14:14
Medlem
TrixieDixies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudochhansson
Grundproblemet är att det finns så lite genuint intresse för Ryssland västerut. Hur många har läst om, tagit del av hur Ryssland skapades efter 1991? Hur många vet hur långt Ryssland gick Väst till mötes för att blida en ny stat efter Sovjet? Vår tid skulle jag säga kännetecknas av ett enormt svek av Väst mot Ryssland.

Och på det kommer Ukraina efter ja, jag säger statskuppen 2014, i varje fall har inte rättvisa val hållt efter det som hände då utan man har ett kluvet land med väpnad konflikt och 14.000 döda och 1.5 miljon drivna på flykt från Donbass. Minsköverenskommelsen som aldrig åtlyddes av regimen i Kiev.

Och sedan Ukraina som som enda land i världen bredvid USA röstade för nynazism i FN, Ukraina landet med bataljoner av nynazister som krigande part.

Det är bakgrunden till att Ryssland försökte övertyga USA och Ukraina och länderna i Väst att Ukraina skulle förhålla sig neutrala och inte bli del av NATO.

Till frågan; Varför förvränger man historien genom att tala om Hitler när man borde tala om Ryssland, Väst och nedrustning? varför talar man Om Putin i ställer för Ryssland? Jag tror att genuint ointresse av Ryssland kombinerat med total okunskap om den aktuella nutidshistorien ligger bakom.
Tror också det beror på detta. Samt att användarna som skriver "Putler" dyrkar vårt eget system som den enda sanna tron och tror att kommunism och nazism (inklusive saker som kan misstolkas som kommunism och nazism men är något annat) är samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in