2022-04-29, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikana1
Min teori är att svensken och alpo blev sålda utav sina egna ” vänner” varför skulle svensken och alpo lämna sina mobil telefoner i adressen Tensta! När man läser vittnens berättelsen märker man att det var fler personer på plats, hur vidrig kan man vara och lämna sina ” vänner ”
Tänk om. Dom blev inte sålda av sina egna punkt slut.
Citera
2022-04-29, 12:35
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Tänk om. Dom blev inte sålda av sina egna punkt slut.

Varför tror du så? Jag håller med om att det KAN ha varit hans vänner som har sålt de. Har du ens läst förundersökningen? Till och med polisen misstänker det men kan ej bevisa det. Det förstår man när man går igenom deras förhör.
Citera
2022-04-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NO73
Varför tror du så? Jag håller med om att det KAN ha varit hans vänner som har sålt de. Har du ens läst förundersökningen? Till och med polisen misstänker det men kan ej bevisa det. Det förstår man när man går igenom deras förhör.
Bror båda Ace, Plies, Shamodi, Ghost å flera har sörjet dom. Hört at Svensken vart sålt ut av en guzz
Citera
2022-04-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Bror båda Ace, Plies, Shamodi, Ghost å flera har sörjet dom. Hört at Svensken vart sålt ut av en guzz
Kan det vara N!ma som sålt ut dom? Hon som var förlovad med ayye men efter de gjorde slut gick hon till svensken samtidigt som hon är vän med flera från dp
Citera
2022-04-29, 13:31
Medlem
beckos avatar
Citat:
Nej media mörkade många skjutningar dagarna innan.
Gaturstrider i tätbygd, flera sköt på varje sida, skrivs fortfarande inte om det.
Citera
2022-04-29, 13:37
Medlem
Citat:
För att dom har fullblodigt krig mot DP, dom har förlorat en del och ska sälja ut SINA SHOOTERS till DP? Ni är helt ute och cyklar
Citera
2022-04-29, 13:48
Medlem
Citat:
För att dom har fullblodigt krig mot DP, dom har förlorat en del och ska sälja ut SINA SHOOTERS till DP? Ni är helt ute och cyklar

Nej, inte en chans att FLG säljer ens en utspottad prilla till DP.
Citera
2022-04-29, 13:49
Citat:

Sörjt vet jag inte om de har gjort. De verkade vara lugna när man kollar igenom fupen. Direkt efter att S och A blev skjutna gick de runt i Tensta och va ganska lugna. Vem kan den tjejen vara?
Citera
2022-04-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikana1
Min teori är att svensken och alpo blev sålda utav sina egna ” vänner” varför skulle svensken och alpo lämna sina mobil telefoner i adressen Tensta! När man läser vittnens berättelsen märker man att det var fler personer på plats, hur vidrig kan man vara och lämna sina ” vänner ”

Man begår it ett mord med en sin egen telefon på sig???? Mastuppkloppling????
Citera
2022-04-29, 14:29
Medlem
Citat:
Sörjt vet jag inte om de har gjort. De verkade vara lugna när man kollar igenom fupen. Direkt efter att S och A blev skjutna gick de runt i Tensta och va ganska lugna. Vem kan den tjejen vara?
Hmm, vet bara någon guzz sku ha sagt til en dp at dom var på väg elle no sånt. Vet ej vem då
Citera
2022-04-29, 19:24
Medlem
Citat:
Aldrig i Livet att FLG sticker till Hjulsta med bara en tabbe. Dom hade hokietokies och skulle mörda hela DP, inte fan går man dit bara med 1 tabbe. Bara för att A och S gick först och blev skjutna betyder inte det att dom andra FLG inte hade vapen på sig som sedan kom undan. 100% att de alla hade varsitt vapen då det avfyrades skott med 7.65 kaliber, som varit på tal kanske kommit från Kawalas vapen?

Nej, precis. Om vi leker med tanken att dom ska ha blivit lurade. Har dom då sagt till Alpo och Svensken ”ey ta inte med några guns”. Finns ju inte en chans att dom skulle gå med på det.

Attacken var en reaktion på att det sköts tidigare, att man tänker ”vi åker dit och dödar allihop” men det var helt klart ett farligt uppdrag. Det är som i filmen Training Day när de kör in i återvändsgränden.

DP rör ju sig där hela tiden och har säkert folk som håller knas. Hjulstabarnen har förmodligen styrt området/gården med järnhand. Men som sagt något gick snett och DP var redo. Även om DP inte var redo så är det ju livsfarligt hursomhelst att försöka ta sig till porten för att komma till lägenheten när loftgångarna är som dom är.

Sen det där med att DP ska ha sprungit fram till dom. Hur nära var man egentligen? Finns ju ingen chans att dom inte skulle ha tagit bild!? Men bakom där Alpo och Svensken låg finns det väl buskar som man kan stå bakom.

Hade det kanske inte varit lättare att ta sig in genom andra porten? Men kanske svårare att göra det obemärkt med tanke på att bilar åker där.
Senast redigerad av TopDogg08 2022-04-29 kl. 19:27.
Citera
2022-04-29, 21:32
Citat:
Hmm, vet bara någon guzz sku ha sagt til en dp at dom var på väg elle no sånt. Vet ej vem då

Tror att det är skit snack. Varför skulle man lita på någon ”guzz” o åka till Hjulsta. Och Exakt under sixty
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in