2022-04-29, 19:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Samlingsalbum med dansbandslåtar med nykomlingarna från Gädderz

1. De é bara på skôj!
2. Med en tekaka i min mun.
3. 15:24, 15:24, då tåget går iväg med mej...
4. Det går åt helvete med frugan!
5. Mina barn, dina barn, falafel eller pizza?
6. Då går jag ner i min källare... (nyversion av Pierre Isacssons gamla låt)
7. Brandslangen slaknar när Patrik kommer.
8. Osten från Flen, inte så ren.
9. Jag spelar skinnflöjt i min bil för Sara.
10. I Am the Walrus (med Lennart-gäddan)
11. Smurfarnas julfest hos Mys-Janne.

Edit:
Låt nr 6. i originalversion låter såhär:
https://youtu.be/k3FDmqml6qI

Låt nr 8. "Osten från Flen, inte så ren" har melodi från Violen från Flen, lyssna här:
https://youtu.be/md01wwJSQA8

Det var väl nån Gädda som kallas för Mr. Nice Guy. Finns det plats för Alice Coopers "No more Mister Nice Guy"?
Det behövs hårdare tag mot Gäddorna och inte bara dansbandsmusik.
Citera
2022-04-29, 19:12
Avslutad
Alla sociala konsekvenser för enskilda utan att på riktigt dömt en enda äkta pedofil för det brott han begått. Det finns inget straff att utmäta, inte på gruppnivå. Man sätter fast oförsiktiga gromare. Man scammar "marknaden" men det är det hela.
Sjöbergs resultat är 100% avhängigt den outtalade stigma och hysteri som fanns före honom.
Det allvarligaste är att det mitt uppe i den hysteri vi ser finns en mängd pedofiler som skålar och i dubbelmoralen tycker att det är bra. Man skriker varg, varg, varg och skjuter fel varje gång. Det är inte varg man varken skjuter eller varnar för.
Istället för att ta fast "vargarna" ställer man sig i slumpmässig och godtycklig skog och mejar lösa skott. Därefter går man hem och tror sig vara bra jägare/fiskare. Snacka om höjden av kontraproduktivt jobb. Allt för att publiken vill ha varg.
Senast redigerad av PaulRoberto 2022-04-29 kl. 19:58.
Citera
2022-04-29, 19:14
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Att försöka dra kvinnokortet är verkligen helt lönlöst med mig. Har tidigare också nämnt att carita löf är en av de värsta peddona enligt mig. Spelar absolut ingen roll vilket kön
Allting verkar vara lönlöst med dig eftersom du bara dansar runt sakfrågan.

1. Du säger dig känna BeachBob IRL.
2. Ni är båda uthängningsföreskpråkare.
3. BeachBob har i tråden berättat att han var 15 dvs ett barn.
4. Lärare får inte ha sex med barn i beroendeställning.

Varför tipsar ni inte Dumpen så hon kan undersökas, konfronteras, hängas ut och bli av med jobb och familj? Hon kan ju ha otaliga offer på sitt samvete nu med Dumpen-logik.

Notera att jag inte tycker hon förtjänar detta, men du måste väl tycka det, eller hur? Om du instämmer i #2 till #4 och kan få fram identitet via #1 så har du väl en moralisk skyldighet att agera?
Citera
2022-04-29, 19:22
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Som du säkert fattar syftade jag på din axelryckning när BeachBob berättade om övergreppen från hans hebefil-lärarinna. Har ni tipsat Dumpen om henne ännu? Gudarna vet ju hur många offer hon har vid det här laget eller om hon gått ner i åldrarna. I värsta fall har hon nu egna barn i samma ålder och då måste ju hennes make rimligtvis få veta.

Men jag misstänker att du inte vill älta det igen och det vill jag nog inte heller.
Ska det verkligen tipsas från fb tänkbara peddosar som någon dumpen light? Dessutom från en random anonym lirare med fria fantasier.
Sara och 242 skummar naturligtvis den här tråden så de får väl i så fall agera utifrån det.
Citera
2022-04-29, 19:23
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det var väl nån Gädda som kallas för Mr. Nice Guy. Finns det plats för Alice Coopers "No more Mister Nice Guy"?
Det behövs hårdare tag mot Gäddorna och inte bara dansbandsmusik.
Jo det kan jag hålla med om. Men det får bli ett annat album med rock och metall. Någon som känner sig inspirerad får gärna skapa en sån låtlista också, för dom värre och mer vedervärdiga gäddorna.
Citera
2022-04-29, 19:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Jo det kan jag hålla med om. Men det får bli ett annat album med rock och metall. Någon som känner sig inspirerad får gärna skapa en sån låtlista också, för dom värre och mer vedervärdiga gäddorna.
Det låter som en bra ide men jag är inte lika duktig på det som du. Tack för din lista över dansbandslåtarna.
Citera
2022-04-29, 20:09
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Allting verkar vara lönlöst med dig eftersom du bara dansar runt sakfrågan.

1. Du säger dig känna BeachBob IRL.
2. Ni är båda uthängningsföreskpråkare.
3. BeachBob har i tråden berättat att han var 15 dvs ett barn.
4. Lärare får inte ha sex med barn i beroendeställning.

Varför tipsar ni inte Dumpen så hon kan undersökas, konfronteras, hängas ut och bli av med jobb och familj? Hon kan ju ha otaliga offer på sitt samvete nu med Dumpen-logik.

Notera att jag inte tycker hon förtjänar detta, men du måste väl tycka det, eller hur? Om du instämmer i #2 till #4 och kan få fram identitet via #1 så har du väl en moralisk skyldighet att agera?

Ja hon förtjänar att hängas ut
Citera
2022-04-29, 20:20
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Ja hon förtjänar att hängas ut
Äääääntligen ... Tack!

Själv tycker jag hon självklart borde bli(vit) av med jobbet men inte bör hängas ut. Men med din moral finns bara ett svar:

Hon är vidrig/äcklig och förtjänar att hängas ut.

Då är universums ordning återställd (för tillfället).
Citera
2022-04-29, 20:27
Medlem
Smakebit på ny gjedde på Rumble
https://rumble.com/v12xvxd-han-med-den-rda-cittran.html
Citera
2022-04-29, 20:29
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Ett tips till de som känner att de vill göra "skillnad" som ni idealister så fint brukar uttrycka er: nästa gång Dumpen söker fiskare, anmäl ert intresse och gå med. Bli riktiga mästerfiskare som snärjer den ene gäddan efter den andre med ert listiga chattande. Men se till att varna dem INNAN det är dags för träff. Ring upp dem, eller skicka ett meddelande som ni inte sparar så Sara och Patrik kan se det, där ni typ bara meddelar: "Jag kommer från Dumpen. Åk absolut inte till den avtalade träffen. Radera dina chattloggar och dra, om det sen är dit pepparn växer eller till en anonym peddogrupp kvittar lika. Vad du än gör, dyk inte upp på den avtalade mötesplatsen". Så får Sara stå där och leta förgäves efter gäddan som lovade att dyka upp.
Citera
2022-04-29, 20:31
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det var värst. Är alla som går på peddo-mamman klonade? Mackan, Migrän-Martin och nu denna.
Citera
2022-04-29, 20:37
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Jaså en citroen c4 cactus kan jag se där.
Fun story. Ofta är de redan rostiga i dörren vid leverans till Sverige 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in